Putte 2 små børn i samme værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.417 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juni 2019

Tinstin

Hej,

Jeg har to sønner på henholdsvis 2 måneder og 2 år. De sover i samme værelse (vores soveværelse).

Som det er nu kommer den "store" i seng mellem 19 og 20 og puttes i sin egen seng i soveværelset og den lille bliver i stuen med os, da han de fleste aftener først sover mellem 22 og 23. Og når han så sover, tager jeg ham med ind i soveværelset i liften.
Men det ændrer sig jo snart og så skal han også til at blive puttet til nat der kl. 19-20.

Jeg har svært ved at se, hvordan det skal kunne lade sig gøre at putte dem begge, så jeg har brug for at høre fra lidt mere erfarne mødre!

Jeg tænkte, at man kunne lægge den mest trætte først og bagefter den anden, men omvendt kan sådan nogle putninger jo godt trække ud på de dårlige dage og vare op til en time, så den ventende bror, når at blive alt for træt.
Nogle gange er der også gråd og modvilje, som ville vække den sovende bror. Jeg har svært ved at se, at de skal kunne puttes samtidig...
I starten vil vi nok bare fortsætte med at putte lillebror i liften i stuen, så længe det fungerer, men en dag stopper det jo!

Hvordan gør I andre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2019

Anonym

Tinstin skriver:

Hej,

Jeg har to sønner på henholdsvis 2 måneder og 2 år. De sover i samme værelse (vores soveværelse).

Som det er nu kommer den "store" i seng mellem 19 og 20 og puttes i sin egen seng i soveværelset og den lille bliver i stuen med os, da han de fleste aftener først sover mellem 22 og 23. Og når han så sover, tager jeg ham med ind i soveværelset i liften.
Men det ændrer sig jo snart og så skal han også til at blive puttet til nat der kl. 19-20.

Jeg har svært ved at se, hvordan det skal kunne lade sig gøre at putte dem begge, så jeg har brug for at høre fra lidt mere erfarne mødre!

Jeg tænkte, at man kunne lægge den mest trætte først og bagefter den anden, men omvendt kan sådan nogle putninger jo godt trække ud på de dårlige dage og vare op til en time, så den ventende bror, når at blive alt for træt.
Nogle gange er der også gråd og modvilje, som ville vække den sovende bror. Jeg har svært ved at se, at de skal kunne puttes samtidig...
I starten vil vi nok bare fortsætte med at putte lillebror i liften i stuen, så længe det fungerer, men en dag stopper det jo!

Hvordan gør I andre?

Mine to børn er blevet puttet på samme tid altid. Idag er de 4 og 2 år. De kom på samme værelse da den mindste var ca. 1 år. Vi begynder at give nattøj på og gøre klar til seng kl. 18.30 og kl. 19 ligger de i deres senge. Lige siden den store kom i børnehave og droppede middagsluren har det taget ham maks 10 min at falde i søvn. Den mindste kan det sagtens tage 1 time at få til at falde i søvn. Vi kører samme rutine hver aften. Far sidder inde på værelset hos dem til de begge sover (de driver gæk med mig, når jeg er derinde og jeg har svært ved at få dem til at sove. Jeg begynder selv at grine nemlig). Vi har aldrig haft nogle problemer med at lægge dem samtidigt. 

Anmeld Citér

11. juni 2019

Soonmom

Hvorfor er det svært at se hvordan det kan lade sig gøre?

Vores har sovet på værelse sammen fra den lille var 3 måneder.
De blev puttet kl 19 den store fik/får en kop vand og godnat.
Den lille fik en flaske til nat (i et andet rum) og blev bøvset af og så lagt ind i seng og godnat

Anmeld Citér

11. juni 2019

HBV

Soonmom skriver:

Hvorfor er det svært at se hvordan det kan lade sig gøre?

Vores har sovet på værelse sammen fra den lille var 3 måneder.
De blev puttet kl 19 den store fik/får en kop vand og godnat.
Den lille fik en flaske til nat (i et andet rum) og blev bøvset af og så lagt ind i seng og godnat

Ja det lyder sørme også meget let... I teorien.. Men hvis lillebror nu modsætter sig, græder og vækker den store, hvad så?!  

Anmeld Citér

11. juni 2019

Miti's mama

Mine bliver lagt samtidig. De er i dag 2 og 4 år, og der er ingen problemer. I perioder har det været svært at ligge den yngste, og så sad jeg i en stol med hende på skødet inde på værelset indtil hun var klar til at komme i seng.

Anmeld Citér

11. juni 2019

Soonmom

Ja det lyder sørme også meget let... I teorien.. Men hvis lillebror nu modsætter sig, græder og vækker den store, hvad så?!  

Det vender den store sig hurtigt til

Fra lillebror var 6-12 måneder vågnede han 20 gange hver nat og den store vågnede måske 1 gang og lagde sig så til at sove igen

Nu er de 3 og 2, den store sover med det samme og den lille ligger og snakker/kalder i Ca 1-1,5 timer og han vågner heller ikke der  

Anmeld Citér

11. juni 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Til januar kommer lillebror/søster til verdenen herhjemme. 

Lige pt er putterutinen at der bliver læst eller synget lidt og så ligger jeg ved siden af indtil min datter sover. Det tager typisk 10-15 minutter.

Jeg forestiller mig at fortsætte rutinen mere eller mindre som den er når nr 2 kommer til. Enten mens den lille sover i stuen, eller mens jeg ammer.

Jeg aner selvfølgelig ikke endnu hvordan det bliver, men jeg regner bestemt med at putte begge børn på samme tid (i hvert fald når den lille er stor nok til at blive puttet på et fast tidspunkt hver dag)

Anmeld Citér

11. juni 2019

MinC

Ja her fungerer det i hvert fald ikke. Vi har prøvet flere gange. De vækker hinanden om natten, kan ikke puttes på samme tid da de skiftevis laver sjov, pylrer og lignende, så det pludselig kan tage flere timer. Så storebror bliver puttet af far på eget værelse og sover natten igennem. Lillesøster putter jeg i soveværelset og hun vågner et par gange. 

Anmeld Citér

11. juni 2019

Birthdaybaby

Vi har puttet vores på samme værelse, siden den store var 2 år og den lille 4 mdr. Det tog en lille uge før de havde vænnet sig til at sove sammen. De vækker ikke hinanden, heller ikke da den lille vågnede og skreg/græd inden han begyndte at sove igennem. Vi har puttet dem begge ved 19-tiden siden den lille var 1-2 mdr, det hjælper selvfølgelig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.