Konstant skidt og den dårlige samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2019

Moar1

jeg ligger herhjemme som 2. Gangs gravid og er simpelthen så skidt tilpas. Kvalme 24/7 , opkast og intet energi.

Mit hjem sejler, jeg kan ikke være der for min 4 årig når han vil lege og kan endda ikke engang lave et ordentlig måltid pga lugtene. Min mand prøver så godt han kan med oprydning og mad, men han er desværre ikke særlig god til mad. Så langt de fleste dage står den på ekstra nem mad som pasta, rugbrød osv.

Men hold kæft hvor hat jeg dårlig samvittighed over for min søn  jeg føler virkelig jeg er den væreste mor når jeg for det meste bliver nødt til at ligge mig ned. 

Andre der er 2. Gangs gravid og står i samme situation? Hvordan får i dagene til at hænge sammen? Jeg er i uge 10 nu og krydser fingre for det snart vender! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Moar1 skriver:

jeg ligger herhjemme som 2. Gangs gravid og er simpelthen så skidt tilpas. Kvalme 24/7 , opkast og intet energi.

Mit hjem sejler, jeg kan ikke være der for min 4 årig når han vil lege og kan endda ikke engang lave et ordentlig måltid pga lugtene. Min mand prøver så godt han kan med oprydning og mad, men han er desværre ikke særlig god til mad. Så langt de fleste dage står den på ekstra nem mad som pasta, rugbrød osv.

Men hold kæft hvor hat jeg dårlig samvittighed over for min søn  jeg føler virkelig jeg er den væreste mor når jeg for det meste bliver nødt til at ligge mig ned. 

Andre der er 2. Gangs gravid og står i samme situation? Hvordan får i dagene til at hænge sammen? Jeg er i uge 10 nu og krydser fingre for det snart vender! 

Jeg er også 10 uger henne i anden graviditet, og har et barn på knap 5. Jeg føler mig SÅ heldig at jeg denne gang ikke er ramt af kvalme og opkast konstant, men jeg har alligevel været nødt til at bede min datter om at smøre sig et par madder mens jeg kaster op. Det er på ingen måde fedt, men jeg trøster mig ved at hun ikke tager skade af at spise rugbrød og nem mad til aften. Selvom jeg synes det er sølle at servere pasta med ketchup fordi jeg ikke orker andet, så synes hun det er sjovt og anderledes. Nu er vi lige flyttet og hun er startet i en ny børnehave, så hun er træt når vi kommer hjem og har det fint med et par rugbrødsmadder i stedet for et helt måltid. Og så har de egen kok i børnehaven så de får spændende, hjemmelavet varm mad næsten hver dag - og spændende nyt pålæg de dage der er rugbrød.

Jeg føler mig ikke som en dårlig mor. Jeg ved at jeg gør mit bedste og min datter trives. Også selvom jeg nogle gange hænger over spanden et par dage i træk. Og det samme ville gælde hvis det var hver dag.

Anmeld Citér

8. juni 2019

Anonym

Hold ud. Søde du 

Kan du ikke bede din mor eller din mands mor eller andre familiemedlemmer om hjælp lidt? 

Anmeld Citér

8. juni 2019

Anonym

Jeg har en på 6 år og en på 6 mdr, da jeg var gravid med den lille havde jeg hyperemis, så der brugte jeg usandsynligt meget tid på badeværelset 

Så her stod den også på nem mad og jeg prioriterede samværet med den store, selvom det det betød rugbrød/koldskål/pasta til aftensmad. 

Samværet var heller ikke så interessant, havde det bedst i sofaen eller sengen, men så kunne der læses bøger, ses film, tegne og sådan

Anmeld Citér

9. juni 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Sådan havde jeg det også. Havde svær bækkenløsning og kvalme hele graviditeten med lillebror. Min mand arbejder skiftende arbejdstider så er ofte også alene om aften, natten så aftensmad blev nedprioriteret i en periode og har meget nemme ting. Her vil jeg sige det hjalp st forberede en masse i weekenden/dage med mere overskud/dage far kan forberede. Så kan man lave lidt til fryseren man kan tage op når overskuddet er nede. 

Og så vil jeg sige, nu er lillebror herhjemme 3 måneder, og den dårlige samvittighed overfor nr1 er sådan vedvarende. Hvad der før var pga gener fra graviditet er nu pga han ofte må vente fordi der også er en lillebror der har behov. Så synes faktisk min dårlige samvittighed er værre nu hvor lillebror er ude, fremfor under graviditeten - der kunne man trods alt læse en bog/se en film/lægge puslespil og samtidig have 110% fokus på storebror, nu er opmærksomheden jo altid delt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.