Hvornår er man for gammel for at være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
8 svar
1 synes godt om
4. juni 2019

Anonym trådstarter

Jeg tænker på at engang få en efternøler både min mand og jeg har ingen familie næsten, og jeg kan mærke i mit hjerte jeg har kærlighed til en mere  

men det skal ikke være lige nu .... og jeg er 32 år, og efter lidt læsning på diverse fertilitet klinikker, ( har fået hjælp til 1 barn kun til medicin for at få en æggeløsning )  og læse deres anbefalinger - og de er ret nedslående, noget med drastiske fald i fertilitete efter 35 år, meget højere chancer for kromosom fejl osv osv 

Jer over 35 år tog det lang tid at blive gravid, ig hvad sagde jordemoderen osv om alder osv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2019

heaven

Jeg blev gravid i første omgang i det private med barn nr 2, og fødte som 39,5 årig....fødte en sund og rask dreng - trods mine skavanker som f.eks lidt overvægt, forhøjet blodtryk mm... alt velreguleret... måske det er forskelligt fra klinik til klinik, men sådan gik det for os...

Anmeld Citér

4. juni 2019

Mille123

Jeg blev gravid som 35årig med nr 4 efter 3. Cyklus. De tre første børn er lavet i fertilitet. - jeg synes man er for gammel når man ikke har overskuddet mere. Der er i hvert fald ikke tallet på papiret jeg går op i

Anmeld Citér

5. juni 2019

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg tænker på at engang få en efternøler både min mand og jeg har ingen familie næsten, og jeg kan mærke i mit hjerte jeg har kærlighed til en mere  

men det skal ikke være lige nu .... og jeg er 32 år, og efter lidt læsning på diverse fertilitet klinikker, ( har fået hjælp til 1 barn kun til medicin for at få en æggeløsning )  og læse deres anbefalinger - og de er ret nedslående, noget med drastiske fald i fertilitete efter 35 år, meget højere chancer for kromosom fejl osv osv 

Jer over 35 år tog det lang tid at blive gravid, ig hvad sagde jordemoderen osv om alder osv 

Nr. 1 som 33-årig, og nr. 4 som 41-årig (dog ikke planlagt). Vi har brugt 6 cyklusser iialt på at undfange 4 børn, så vores fertilitet har ingen skavanker. Aldrig aborteret. Sunde og raske børn.

Når du nu ved, at du er udfordret, ville jeg personligt ikke trække den alt for mange år.

Anmeld Citér

5. juni 2019

HBV

Jeg blev gravid med barn nr 2 da jeg var 39,5 år.. Det tog lige præcis én cyklus  ingen komplikationer i graviditeten udover en gammel discusprolaps, som brød op..

Jeg ville ikke vente alt for længe, hvis jeg var jer, set i lyset af at I har fået hjælp første gang. 

Anmeld Citér

5. juni 2019

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar måske skal det ikke være så, fordi kan mærke det ikke skal være nu, nu vild jeg nyde vores børn osv.

tak for jeres svar 

Anmeld Citér

5. juni 2019

kamikaze

Vi brugte 1 år på at blive gravide da jeg var 33, 9 mnd da jeg var 37. Den anden graviditet har været lettere, foruden de første 14 uger. Det kan sagtens lade sig gøre <3

Anmeld Citér

5. juni 2019

Strain

Jeg blev gravid første gang da jeg var 34 år, efter ca 10 år i fertilitetsbehandling. Blev gravid med nr 2 seks måneder efter fødslen (35 år), første gang uden prævention. Og jeg blev gravid med nr 3 efter 9 cyklusser, som 37 årig. 

Vi skal ikke have flere nu.

Der var ingen jordemødre som sagde noget til min alder overhovedet med nr 1. Og slet ikke ved de to næste. Vi fik dog dårlige tal til NF med nr 3 og måtte igennem moderkage biopsi (1:32 for downs). 

Anmeld Citér

5. juni 2019

Maibritt80

Tja, jeg blev lynhurtigt gravid med mine to første børn, det tog hh 1 cyklus og 4 cykli. Jeg var 29 år og 32 år. Siden jeg var 36, har vi så prøvet på en nr. 3, og jeg bliver altså 39 år om 4 måneder... Før alt det her har jeg aldrig prøvet at abortere eller noget i den retning. Men siden vi begyndte at prøve at få nummer 3, har jeg været gravid uden for livmoderen og mistet to gange i 12.uge nu, og vi har været nødt til at starte i behandling, hvor vi er gået fra IUI til nu at være i gang med donoræg. I mit tilfælde er fertiliteten altså faldet ekstremt og meget hurtigt. Jeg ville ønske, jeg ikke havde ventet....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.