Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
9 svar
15 synes godt om
4. juni 2019

Sara235

Min mand og jeg kom op og skændes og en lang historie kort så tog ham mit nem id og gik ind og gjorde sådan så han har den fulde forældermyndighed og jeg ikke har noget 

Hvad kan man gøre nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2019

kamikaze

Sara235 skriver:

Min mand og jeg kom op og skændes og en lang historie kort så tog ham mit nem id og gik ind og gjorde sådan så han har den fulde forældermyndighed og jeg ikke har noget 

Hvad kan man gøre nu 

Du kontakter et krisecenter og får juridisk hjælp. Og du skal anmelde din mand for identitetstyveri. Og ændre koden til din nem ID -- den skal kun du have.

Og dernæst skal du passe meget godt på dig selv! Det lyder helt galt -- har han tidligere gjort noget lignende? Sådan skal du da ikke have det, det skal ingen!

Anmeld Citér

4. juni 2019

Soonmom

Hvorfor har du givet ham din kode ? (Det man bruger inden nem id)

hvis man har sådan en psykopat, skal man da holde sådan noget for sig selv.

men ja du anmelder ham for indentitettyveri.

kan man overhovedet “bare” gå ind og frasiger sig forældremyndighed så let?

Anmeld Citér

4. juni 2019

Janet1989

Anmeld ham. 

Og så tænker jeg; hvordan dælen kan et skænderi komme så langt ud, at det ligefrem ender i kriminalitet? Er i sunde for hinanden så?

Anmeld Citér

4. juni 2019

nemisis

Profilbillede for nemisis

https://www.borger.dk/familie-og-boern/Faderskab-medmoderskab-foraeldremyndighed/foraeldremyndighed

Som i kan se her, kan man rigtig nok ændre det på nettet med nem ID, MEN for at det er gyldigt skal der sendes en blanket til familieretten for at ændringen skal være gyldig. Og den kræver begge jeres underskrifter.

Anmeld Citér

4. juni 2019

Sprit25

Soonmom skriver:

Hvorfor har du givet ham din kode ? (Det man bruger inden nem id)

hvis man har sådan en psykopat, skal man da holde sådan noget for sig selv.

men ja du anmelder ham for indentitettyveri.

kan man overhovedet “bare” gå ind og frasiger sig forældremyndighed så let?

Vi har også hinandens koder  i tilfælde af dødsfald

Anmeld Citér

4. juni 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Sprit25 skriver:

Vi har også hinandens koder  i tilfælde af dødsfald

Men så vidt jeg ved må I alligevel ikke gå ind og foretage handlinger på hinandens vegne - og slet ikke efter et dødsfald.

Anmeld Citér

4. juni 2019

Sprit25

IenFart skriver:

Men så vidt jeg ved må I alligevel ikke gå ind og foretage handlinger på hinandens vegne - og slet ikke efter et dødsfald.

Pointen var også bare at det er ikke, nødvendigvis, unormalt at give ens kode til ens mand.

Anmeld Citér

4. juni 2019

kamikaze

Sprit25 skriver:

Pointen var også bare at det er ikke, nødvendigvis, unormalt at give ens kode til ens mand.

Fair nok, men det øjeblik manden bruger koden til at ændre forældremyndigheden tænker jeg er et godt tidspunkt at ændre koden.

Anmeld Citér

4. juni 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Sprit25 skriver:

Det ved jeg der sikkert er mange der gør, men man bør holde op med det. Ens NemID er privat. Og i særdeleshed hvis man falder for utilregnelige mennesker som det åbenbart er tilfældet med TS. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.