Hjælp til at gøre opstart efter barsel god

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juni 2019

HBV

Jeg skal snart forlade baby boblen på barsel og tilbage til arbejdet, der er kun et par uger til. På mandag starter lilleputten stille op i dagpleje 

Jeg er ved at gøre mig nogle tanker over, hvordan jeg gerne vil have, at hverdagen skal være. Jeg er alene med en dreng på 9 og en pige på 9 mdr og har ikke rigtig noget netværk, så jeg har brug for at hverdagen glider så let som muligt.  Jeg ved godt, at man ikke kan planlægge sig ud af alt, men jeg efterlyser stadig tips til, hvad jeg kan gøre rent praktisk..  Jeg tænker især på morgenerne..

Jeg har tænkt mig at bruge lidt tid om søndagen til at finde 5 sæt tøj frem til os alle samt at stræbe efter at handle stort ind i weekenderne, så jeg ikke skal bruge tid på det i hverdagene. 

Jeg har også planer om at lave lidt mad til fryseren nu her, hvor den lille starter op i dp og jeg har mere tid end jeg plejer... 

Hvad kan jeg ellers forberede eller gøre, for at det blir en god start? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2019

Soonmom

Jeg er ikke alene, men min kæreste arbejder meget, så rent praktisk er jeg. 

Jeg finder tøj frem (og smøre madpakker - men det skal du jo ik til dp barnet) aftenen før, for især med små ved man jo aldrig med tøj, så det synes jeg er en umulig opgave at ligge frem til 5 dage plus at jeg ikke gider at se på tøjet  

Så bruger vi meget fryseren, da jeg ikke kan stå og lave mad pt med en på 2 og en på 3 år, de er total færdige om eftermiddagen og der er konflikter hvis jeg ikke er hos dem. Så vi har altid mad i fryseren og bruger det hver dag. 

Anmeld Citér

1. juni 2019

ønskebørn74

Jeg skal snart forlade baby boblen på barsel og tilbage til arbejdet, der er kun et par uger til. På mandag starter lilleputten stille op i dagpleje 

Jeg er ved at gøre mig nogle tanker over, hvordan jeg gerne vil have, at hverdagen skal være. Jeg er alene med en dreng på 9 og en pige på 9 mdr og har ikke rigtig noget netværk, så jeg har brug for at hverdagen glider så let som muligt.  Jeg ved godt, at man ikke kan planlægge sig ud af alt, men jeg efterlyser stadig tips til, hvad jeg kan gøre rent praktisk..  Jeg tænker især på morgenerne..

Jeg har tænkt mig at bruge lidt tid om søndagen til at finde 5 sæt tøj frem til os alle samt at stræbe efter at handle stort ind i weekenderne, så jeg ikke skal bruge tid på det i hverdagene. 

Jeg har også planer om at lave lidt mad til fryseren nu her, hvor den lille starter op i dp og jeg har mere tid end jeg plejer... 

Lav altid mad til mindst to dage. Smør madpakker imens maden simrer. Find tøj frem og dæk morgenbordet om aftenen. Hav altid boller, brød, pølsehorn og pizzasnegle klar i fryseren. Og mælk og gær på køl.

Anmeld Citér

1. juni 2019

Anonym

Jeg lægger tøj frem om aftenen til ungerne. Derudover har vi en madplan, der sikrer at vi aldrig skal ud og handle eller ikke ved hvad der skal på bordet. Madpakken smører jeg også om aftenen, og uanset hvor træt jeg er, sørger jeg altid for at køkkenet er ryddet når vi går i seng. 

Med et barn på 9, forestiller jeg mig at du har lidt mindre aften til rådighed, pga lektier og senere sengetid, så jeg ville helt sikkert få inddraget den 9-årige ASAP i de praktiske ting. Måske kan h*n stå for at smøre madpakker, fx mens du putter den lille? Og h*n er jo også gammel nok til at lægge sit eget tøj frem. 

Anmeld Citér

1. juni 2019

Anonym

HBV skriver:

Drypvis barsel er det bedste middel.

Anmeld Citér

2. juni 2019

HBV

Anonym skriver:

Drypvis barsel er det bedste middel.

Det er også det, jeg gør. Går fra 35 til 30 timer og det kan jeg gøre indtil efterår/vinter 2020 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.