Lort i bukserne - dreng på 5 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.722 visninger
17 svar
4 synes godt om
31. maj 2019

Anonym trådstarter

Ej seriøst jeg er ved at få flip!

Min dejlige dreng på 5 1/2 år har været renlig i de sidste to år cirka. De sidste to måneder har der imidlertid været lort igen i hans bukser ca en gang om dagen. Og det er ved at drive mig til vanvid.

Hans respons er “undskyld jeg kunne ikke mærke det”. 

Det er ikke (undskyld det maleriske udtryk) en normal mængde afføring - som når man går på toilettet. Det er mere som om der bare kommer lidt ud.. dog nok til at det lugter og trænger gennem bukserne. 

Hvad filan gør man?  Nogen der har prøvet dette?

Skal han op til en læge?

.. og hvad med skolestart   

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ej seriøst jeg er ved at få flip!

Min dejlige dreng på 5 1/2 år har været renlig i de sidste to år cirka. De sidste to måneder har der imidlertid været lort igen i hans bukser ca en gang om dagen. Og det er ved at drive mig til vanvid.

Hans respons er “undskyld jeg kunne ikke mærke det”. 

Det er ikke (undskyld det maleriske udtryk) en normal mængde afføring - som når man går på toilettet. Det er mere som om der bare kommer lidt ud.. dog nok til at det lugter og trænger gennem bukserne. 

Hvad filan gør man?  Nogen der har prøvet dette?

Skal han op til en læge?

.. og hvad med skolestart   

Hvis din dreng som reelt har været renlig i over 2 år, siger at han ikke kan mærke det, er du nødt til at tro ham, og tage en snak med jeres læge.

Anmeld Citér

31. maj 2019

fehår

Min første tanke er forstoppelse. Det kan vise sig sådan, især hos børn. Afsted til læge med jer.

Anmeld Citér

31. maj 2019

iMama

Hvor længe har det stået på? Kunne det mon være en mave-/tarmvirus?

Hvis det har stået på længere, så ville jeg også tage en snak med lægen. 

Anmeld Citér

31. maj 2019

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvis din dreng som reelt har været renlig i over 2 år, siger at han ikke kan mærke det, er du nødt til at tro ham, og tage en snak med jeres læge.

Men .. hvad kan gøre at man pludselig ikke kan mærke det  

det er ikke fordi jeg tror han lyver eller noget

Anmeld Citér

31. maj 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Men .. hvad kan gøre at man pludselig ikke kan mærke det  

det er ikke fordi jeg tror han lyver eller noget

Fx forstoppelse som en anden skriver. Men det ved lægen sikkert meget mere om end du og jeg

Anmeld Citér

31. maj 2019

Anonym trådstarter

Jeg skrev beskeden lige efter det var sket i dag. Og nu her ca 10-15 minutter senere siger han at han skal lave lort og smutter på toalettet... hvor resten så kommer ud. Og når jeg tænker efter er det også lidt det mønster der har været de andre dage.

men det virker altså ikke hårdt. Så kan det stadigvæk være forstoppelse?

Anmeld Citér

31. maj 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg skrev beskeden lige efter det var sket i dag. Og nu her ca 10-15 minutter senere siger han at han skal lave lort og smutter på toalettet... hvor resten så kommer ud. Og når jeg tænker efter er det også lidt det mønster der har været de andre dage.

men det virker altså ikke hårdt. Så kan det stadigvæk være forstoppelse?

Det kan det sagtens. Forstoppelse betyder nødvendigvis ikke at afføringen skal være hård.

Anmeld Citér

31. maj 2019

Anonym trådstarter

Hvad kan afhjælpe forstoppelse?  Nogen bud?

Anmeld Citér

31. maj 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hvad kan afhjælpe forstoppelse?  Nogen bud?

Jeg syntes, inden du går i gang med al muligt, at du skal tage din dreng til lægen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.