Inviteret til bryllup - hvad giver man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.665 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj 2019

Anonym trådstarter

Vi er blevet inviteret til bryllup, og vi har aldrig været til bryllup før, så det bliver spændende. Jeg er glad på deres vegne, men jeg har mest af alt ondt i maven over hvor dyrt det bliver. Vi har en stram økonomi på su med 1 barn, og vi har ikke fint tøj til sådan en lejlighed. Det er en tæt barndomsveninde, vi har de senere år ikke været gode til at ses, men førhen var vi meget tætte, så jeg er glad for vi er blevet inviteret. Men puha jeg har helt ondt i maven over det.. 

Det er uden børn, kun os forældre, som er inviteret. Aftenfest på en kro. 

Hvad giver man som absolut minimum i gave? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2019

Babilooo

500kr vil jeg sige

og I får vel en ønskeliste

Anmeld Citér

29. maj 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

500kr vil jeg sige

og I får vel en ønskeliste

Der er en ønskeliste men alle de fysiske ting er betydeligt dyrere end 500. Der er dog også gavekort, så det tænkte jeg at gå efter. Tak for svar 

ved du om det er lang kjole og jakkesæt man har på eller kan mindre gøre det?

Anmeld Citér

29. maj 2019

Lisette W

Anonym skriver:

Vi er blevet inviteret til bryllup, og vi har aldrig været til bryllup før, så det bliver spændende. Jeg er glad på deres vegne, men jeg har mest af alt ondt i maven over hvor dyrt det bliver. Vi har en stram økonomi på su med 1 barn, og vi har ikke fint tøj til sådan en lejlighed. Det er en tæt barndomsveninde, vi har de senere år ikke været gode til at ses, men førhen var vi meget tætte, så jeg er glad for vi er blevet inviteret. Men puha jeg har helt ondt i maven over det.. 

Ved det første bryllup min mand og jeg deltog i, var vi også på SU. Jeg fandt noget rigtig fint tøj på loppemarked. Der var dresscode og alle skulle være i blåt. Vi gav dem en rejsebog til destinationen for deres bryllupsrejse, tror den kostede 350-400 kr. Det er nu 6 år siden og vi er stadig rigtig gode venner. Vi blev selv gift sidste sommer og helt ærligt så er prisen på de gaver vi modtog helt ligegyldigt. Vi var bare glade for at alle vores venner og familie ville være med til at holde en fantastisk fest. En af de bedste gaver vi fik var et lille egetræ fra vores venners sommerhusgrund. Træet skulle minde os om alle de gode stunder vi har haft hos dem i sommerhuset og alle de gode stunder vi fremover skal have sammen I vores nye hjem. 

Anmeld Citér

29. maj 2019

MoarMoar

Jeg har været til flere bryllup flere gange men har aldrig haft lang kjole på. Men en fin kort kjole, jeg synes jeg er grim i lang kjole 

Vi plejere at give for omkring 500 kr til bryllup.  

Anmeld Citér

29. maj 2019

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Vi har lige været til bryllup og gav for 800 plus der var en gave fra ungerne til 200. Men jeg synes 500 er rigeligt. Ingen af de bryllupper jeg har været til har brudeparret ønsket at deres gæster skulle ruineres for at deltage i deres dag, eller have ondt i maven over det. Jeg havde en lang kjole på, købt på Asos for 235 kr. Jeg ville gå efter en kjole du synes var pæn og som du vil kunne bruge igen. Om den så er kørt eller lang betyder ikke så meget. Min kæreste købte en ny skjorte i lyse nuancer og havde så ellers bare hans pæne bukser og blazer på. han havde droppet slipset, det var der nu flere der havde

Anmeld Citér

29. maj 2019

Carina:-)

Vi har givet for meget forskelligt.  Alt fra 500 til 2500.

Da jeg selv blev gift var det også meget forskelligt hvad folkvgav- og helt ærligt så er det ligegyldigt.

Jeg vil hellere have en personlig gave med tænker og kærlighed bag 

End et gavekort til Imerco.

Måske du kan finde på noget der symboliserer jeres venskab 

Noget der vil få dem til at tænke på jer.

Og tøjet.

Hvis der er dresscode kan meget lejes eller kig efter det brugt fx lange kjoler  og jakkesæt kan findes fint brugt.

God fest

Og drop mavepinen 

Din veninde  har Inv dig pga hun ønsker dig med ikke pga en gave 

Anmeld Citér

29. maj 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Din veninde ved I er på S.U. Så giv hvad I kan undvære, men en 4-500 kr. Er fint. Hør hende ad om der er dresscode. Men som udgangspunkt er det enten en kort eller lang kjole til kvinder og jakkesæt til mænd. Måske din mand kan låne jakkesæt af en ven eller familie medlem hvis han ikke har noget. Man kan finde mange billige kjoler på f.eks Zalando, så køb en du også kan bruge til hverdag efterfølgende.  

Anmeld Citér

29. maj 2019

Anonym

Jeg gav min bror og svigerinde for 200 kr og min niece (der blev døbt samtidig hvor jeg var gudmor) for 300 kr. Var hun ikke blevet døbt havde de stadig fået for 200 kr. 

Til min fætters bryllup fik de også for 200 kr

Jeg havde ikk rigtig nogen penge på det tidspunkt. 

Tøjet var festkjoler der gik lige over knæet 

Anmeld Citér

29. maj 2019

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar og gode råd!

Det har hjulpet på bekymringerne 

vi må på genbrugsjagt efter tøj og i tænkeboks efter en personlig gave. Jeg er faktisk ret sikker på, min veninde vil være helt forstående uanset gavens størrelse. 

Tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.