Hurtig føder, de første gange, tredje gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. maj 2019

Anonym trådstarter

Hej

jeg fødte første gang på 8 timer (fra de tog vandet, med ve stimulerende)

anden gang på 3 timer (fra de tog vandet, uden ve stimulerende)

nu er jeg jo spændt på her 3. Gang, nogen erfaringer ?

min jm siger jeg skal ringe ind så snart jeg mærker det mindste, problemet er bare at jeg var 4 cm åben og i aktiv fødsel ved nr 2 og synes ikke jeg havde mærket noget særlig, jo mine plukveer nev da lidt, men ellers ikke noget, jeg er ikke bange for ikke at nå ind på sygehuset, men jeg skal nå at have antibiotika to gange og så vidt jeg kan læse er det med 3-4 timers mellemrum, (pga streptokok B) og det er jeg dælme urolig for jeg ikke når

nogen der kan berolige mig lidt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2019

Århusmor

Anonym skriver:

Hej

min jm siger jeg skal ringe ind så snart jeg mærker det mindste, problemet er bare at jeg var 4 cm åben og i aktiv fødsel ved nr 2 og synes ikke jeg havde mærket noget særlig, jo mine plukveer nev da lidt, men ellers ikke noget, jeg er ikke bange for ikke at nå ind på sygehuset, men jeg skal nå at have antibiotika to gange og så vidt jeg kan læse er det med 3-4 timers mellemrum, (pga streptokok B) og det er jeg dælme urolig for jeg ikke når

1) 8 timer fra første ve

2) 3 timer fra første ve

3) 2 timer fra første ve

Gode fødsler alle 3, men nummer 3 er født i et af de der modtage-rum på fødegangen fordi jeg ikke nåede længere. Det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget.

Jeg tænker du skal have lagt en rigtig god plan med din jordemoder. Jeg fik lagt en rigtig god plan som overhovedet ikke holdt, men det gjorde at jeg var tryg i månederne og ugerne op til fødslen. Men du har jo nogle andre “udfordringer” i og med du skal nå mere end bare at føde.. :-)

Anmeld Citér

27. maj 2019

Mille123

Åh hvor jeg kan følge dig

1. Fødsel 1 t 50 min fra vandet gik til fødsel og ingen optakt ellers

2. Tvillingefødsel 4 timer

og nu er jeg 38+5 og ligger her med begyndende veer, men sådan nogen man ikke rigtig ved hvad ender med,  og tænker, hvornår mon man skal forhøre sig med fødegangen. JM sagde også til mig, at jeg ikke måtte vente på min mand, men skulle køre afsted med det samme når jeg fik veer. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

xStinepigen

Anonym skriver:

Hej

Jeg fødte for 3 uger siden, en fødsel der varede 3 timer, skulle også have antibiotika for BS, de nåede kun lige at lægge droppet, men det faldt ud kort efter, så lå bare med det i to timer efter fødslen. De poder dig også i vagina og endetarm når du kommer der en, for at se hvordan det ser ud med de streptokokker. Du skal nok få droppet, om det er inden eller efter fødslen. Her nåede min datter så desværre ikke at “få” noget af antibiotikaen 

Anmeld Citér

28. maj 2019

MorTil3+

Første fødsel tog 3 1/2 time, anden fødsel tog halvanden time og min tredje og absolut sidste fødsel tog 3 kvarter. Alle sammen fra første ve. Hvis ikke jeg havde været indlagt op til den tredje fødsel havde jeg ikke nået på sygehuset da det tager lige knap en time at køre derind. Så nej intet beroligende herfra desværre.

Anmeld Citér

28. maj 2019

Anonym

Når en fødsel er “provokeret” kan du som udgangspunkt ikke regne med varigheden. Jovist, du ved, at din krop kan arbejde under en fødsel (her kan du kun gå ud fra anden fødsel, da første var medicinsk provokeret), men går du spontant i fødsel denne gang, vil du ikke kunne regne med noget. Mange gange held og lykke med din forestående fødsel 

Anmeld Citér

28. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Når en fødsel er “provokeret” kan du som udgangspunkt ikke regne med varigheden. Jovist, du ved, at din krop kan arbejde under en fødsel (her kan du kun gå ud fra anden fødsel, da første var medicinsk provokeret), men går du spontant i fødsel denne gang, vil du ikke kunne regne med noget. Mange gange held og lykke med din forestående fødsel 

Det siger jordmoder at jeg kan, hun forventer at jeg føder meget hurtigt 

Anmeld Citér

28. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det siger jordmoder at jeg kan, hun forventer at jeg føder meget hurtigt 

Okay. Jeg er også jordemoder, og vi vejleder anderledes, når de tidligere fødsler ikke er forløbet spontant 

Anmeld Citér

28. maj 2019

De3Guldklumper

Jeg fødte 1 gang på 4 timer

2 gang på 2 timer

begge fødsler er fået naturligt i gang og uden hjælpemidler af nogen art. Jeg var nervøs for 3 gang med det var min jordmoder bestemt ikke. 

Vi kørte så snart jeg kunne mærke antydningen til noget og blev faktisk mødt at min egen jordmoder som lidt kækt spurgte om jeg troede der var gang i noget. Jeg kunne jo kun svare at jeg ikke viste det med 100% sikkerhed men hun tjekkede mig og jeg var i aktiv fødsels 3 cm åben. 4 timer efter vi var kørt hjemmefra kom 3 vidunder flyvende til verden med sådan en fart at assistenten gik lidt i panik da jm ikke var på stuen��

Anmeld Citér

28. maj 2019

Anonym

1.Hindespringning - 3 timer

2. Spontan - 1 time og 45 minutter

3. Hindeløsning - 3,5 time

Mine JM og overlæger har nu heller aldrig, skiltede til om det var en igangsættelse eller spontan fødsel, når de har nævnt jeg var lyn føder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.