Kør-selv-ferie med baby - gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
1 svar
0 synes godt om
27. maj 2019

Århusmor

Som overskriften siger - jeg søger gode råd til kør-selv-ferie med en baby.

Vi har to “store” børn på 4 og 6 og en lille på 8 måneder. Vi har været afsted da de store var 2 og 4 og da de var 3 og 5. Men vi har aldrig kørt langt på ferie da de var helt små. 

Nu sidder vi og skal til at planlægge en lille smule. Vi had 6 uger og regner med at smide telt og andet udstyr i bilen og køre sydpå og se hvad der sker. Det plejer at gå godt.

Men hvad kan vi forvente af den slags ferier (køre-delen) med en baby? Og har I nogen gode råd eller erfaringer I vil dele ud af? Vi har som sagt 6 uger, så vi har overhovedet ikke travlt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2019

God-mor

Julestjerne skriver:

Som overskriften siger - jeg søger gode råd til kør-selv-ferie med en baby.

Vi har to “store” børn på 4 og 6 og en lille på 8 måneder. Vi har været afsted da de store var 2 og 4 og da de var 3 og 5. Men vi har aldrig kørt langt på ferie da de var helt små. 

Nu sidder vi og skal til at planlægge en lille smule. Vi had 6 uger og regner med at smide telt og andet udstyr i bilen og køre sydpå og se hvad der sker. Det plejer at gå godt.

Men hvad kan vi forvente af den slags ferier (køre-delen) med en baby? Og har I nogen gode råd eller erfaringer I vil dele ud af? Vi har som sagt 6 uger, så vi har overhovedet ikke travlt.

En masse stop på vejen  Vi har været i Kroatien flere gange, og også med baby. Sidste år gjorde vi det, at vi kørte til München og var 4 dage på hotel, og derfra videre hvor vi camperede forskellig steder. Det var en fantastisk ferie og det gik meget bedre end forventet. Hvis man sænker barren og bare ER. Så får man ikke stress, men tager alt på den lilles præmisser. Årh jeg kunne godt sådan en tur i år, men vi skal på charter til efteråret, og vi har ikke råd til begge dele. Jeg håber i får en fantastisk ferie. 

Husk det er en god ide at have forskellige snacks med, legetøj, bøger, lydbøger til bilen i kan høre sammen, dyner, yndlingsbamse mm... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.