Hæmorider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.820 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. maj 2019

Anonym trådstarter

Hjælp: Jeg har lagt syg med opkast og lidt tynd mave, og er endnu engang den heldige vinder, af en hæmoride, som jeg tænker er kommet efter sygeperioden med det "tryg" man laver ned ad til,  man kan ligesom mærke den ved endetarms åbning AV.

Har i nogle råd til, hvordan man måske kan undgå dem?

gode råd til, hvordan jeg håndtere det når de er der?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2019

Anonym

Man kan få noget creme i håndkøb på apoteket - jeg kan ikke huske hvad det hedder, men de plejer at være ret hjælpsomme på apoteket, selvom det er SÅ pinligt at komme og spørge efter 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Man kan få noget creme i håndkøb på apoteket - jeg kan ikke huske hvad det hedder, men de plejer at være ret hjælpsomme på apoteket, selvom det er SÅ pinligt at komme og spørge efter 

Jep. det faktisk meget pinligt og smertefuldt.

Jeg ringet dog til min læge, så jeg har hørt, at det de kan udskrive, er nået mere effektivt

men vil da gerne undgå dem helt hehe..

Anmeld Citér

27. maj 2019

fehår

Enebærsalve har været et mirakelmiddel herhjemme. 

I første graviditet døjede jeg så slemt med hæmorider, og jeg fik salve, stikpiller, osv. Det lindrede, men hjalp ikke rigtigt. I anden graviditet vendte hæmoriderne selvfølgelig tilbage. Denne gang har jeg brugt et tyndt lag enebærsalve forebyggende og et tykt lag, når hæmoriderne har været generende. Jeg har kombineret det med vådservietter til aftørring i irriterede perioder, fordi toiletpapir ofte generer. Jeg er højgravid nu og lægger ikke mærke til mine hæmorider. 

Enebærsalve kan fås i helsekostforretninger og koster ikke ret meget. Det lugter fælt, men det virker!

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym trådstarter

fehår skriver:

I første graviditet døjede jeg så slemt med hæmorider, og jeg fik salve, stikpiller, osv. Det lindrede, men hjalp ikke rigtigt. I anden graviditet vendte hæmoriderne selvfølgelig tilbage. Denne gang har jeg brugt et tyndt lag enebærsalve forebyggende og et tykt lag, når hæmoriderne har været generende. Jeg har kombineret det med vådservietter til aftørring i irriterede perioder, fordi toiletpapir ofte generer. Jeg er højgravid nu og lægger ikke mærke til mine hæmorider. 

Enebærsalve kan fås i helsekostforretninger og koster ikke ret meget. Det lugter fælt, men det virker!

Tak for det gode råd.

Jeg fik den første hæmoride, forrige gang jeg var syg med opkast, den har aldrig forsvundet, men være mindre generene, så har jeg som sagt være syg i weekenden og ud kom den igen, forsvinder dine helt, (hvis man må spørg)

Lægen sagde, at bækkebunds øvelser, skulle virke på at de ikke "falder ud"..

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym trådstarter

fehår skriver:

hvilket en af dem bruger du? mild er stærk?

Anmeld Citér

27. maj 2019

fehår

Anonym skriver:

Tak for det gode råd.

Jeg fik den første hæmoride, forrige gang jeg var syg med opkast, den har aldrig forsvundet, men være mindre generene, så har jeg som sagt være syg i weekenden og ud kom den igen, forsvinder dine helt, (hvis man må spørg)

Lægen sagde, at bækkebunds øvelser, skulle virke på at de ikke "falder ud"..

Mine forsvinder helt i periodevis nu. De dukker op igen ved hård mave i flere dage, eller faktisk også hvis jeg har diarré. Men som sagt, det hjælper meget at tørre mig med vådservietter, når de generer. Og så "skubber" jeg dem på plads igen, når jeg tager bad. Det hjælper også meget.

Jeg har lavet rigtigt mange knibeøvelser de seneste år, og måske har det også hjulpet, som du siger.

Jeg bruger denne her enebærsalve, har aldrig prøvet andre:  https://bit.ly/2I4oX9s

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Mine forsvinder helt i periodevis nu. De dukker op igen ved hård mave i flere dage, eller faktisk også hvis jeg har diarré. Men som sagt, det hjælper meget at tørre mig med vådservietter, når de generer. Og så "skubber" jeg dem på plads igen, når jeg tager bad. Det hjælper også meget.

Jeg har lavet rigtigt mange knibeøvelser de seneste år, og måske har det også hjulpet, som du siger.

Jeg bruger denne her enebærsalve, har aldrig prøvet andre:  https://bit.ly/2I4oX9s

Det godt nok noget træls noget at døje med

især kan jeg slet ikke se, hvordan det skulle blive bedre, eftersom jeg hver anden år, går til tarm undersøgelser, når de bæster er begyndt at drille, gør det jo ikke nemmere for kikkerten .

tak

Anmeld Citér

29. maj 2019

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Synes godt nok ikke, at det bliver ret meget bedre  av altså ..

Anmeld Citér

29. maj 2019

fehår

Anonym skriver:

Synes godt nok ikke, at det bliver ret meget bedre  av altså ..

Øv din stakkel 

Jeg har dog et andet trick oppe i ærmet, som jeg ikke selv har brugt i et stykke tid på grund af graviditet: 

Venoruton kapsler. De fåes i håndkøb. De er ikke specielt billige, men de er effektive! 

https://www.webapoteket.dk/personlig-pleje/intim-hygiejne/venoruton-kapsler-p-191554

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.