Fertilitetbehandling - sundhedsforsikring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.686 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. maj 2019

Anonym trådstarter

Hejsa

Vi kan ikke komme i betragtning til behandling i det offentlige, da vi har et barn i forvejen. 

Derfor vil jeg kontakte en klinik og høre hvordan det foregår uden henvisning osv. Men er der andre der har prøvet det?

Kommer man hurtigere til hvis det er i det private - og har nogen prøvet at bruge en sundhedsforsikring til fertilitetbehandling?

Og sidste spørgsmål herfra, men i det offentlige må man vist ikke have over en bestemt bmi ved behandling. Det giver god mening, da det selvfølgelig er bedst for mor + barn at være normalvægtig.

Men er det ligeledes sådan i det private? Jeg er igang med vægttab og har tabt en masse, men tiden løber snart fra os herhjemme og hvis vi skal have en nummer to skal det være snart.

Kan nogen hjælpe med svar?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2019

koeapabshicar

Når i selv betaler skal i bare kontakte den klinik i vil bruge og der er ikke noget med for højt bmi eller henvisnings behov fra lægen.  

Jeg kender desværre ikke til noget med at gøre brug af ens sundhedsforsikring. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Jeg tror ikke jeres sundhedsforsikring dækker fertilitetsbehandling. Det gør min i hvert fald ikke.

Anmeld Citér

27. maj 2019

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Altså nogle private klinikker har jo aftale med den offentlige sygeforsikring, og dermed kan man få hjælp til 2. Barn med henvisning fra egen læge. Jeg går selv ved Aagaard i Århus med henvisning fra lægen. Men det er IUI. Tror ikke det gælder IVF

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa

Vi kan ikke komme i betragtning til behandling i det offentlige, da vi har et barn i forvejen. 

Derfor vil jeg kontakte en klinik og høre hvordan det foregår uden henvisning osv. Men er der andre der har prøvet det?

Kommer man hurtigere til hvis det er i det private - og har nogen prøvet at bruge en sundhedsforsikring til fertilitetbehandling?

Og sidste spørgsmål herfra, men i det offentlige må man vist ikke have over en bestemt bmi ved behandling. Det giver god mening, da det selvfølgelig er bedst for mor + barn at være normalvægtig.

Men er det ligeledes sådan i det private? Jeg er igang med vægttab og har tabt en masse, men tiden løber snart fra os herhjemme og hvis vi skal have en nummer to skal det være snart.

Kan nogen hjælpe med svar?

Du kan ikke hoppe over, hvor gærdet er lavest, desværre. 

Sundhedsforsikringer dækker ikke fertilitetsbehandling, og hvis du skal bruge mere end IUI er der et krav om en rimelig vægt, hvilket er baseret på evidens for optimale vilkår for fertilitet og dermed den bedste investering i de ressourcer, som behandlingen koster.

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Du kan ikke hoppe over, hvor gærdet er lavest, desværre. 

Sundhedsforsikringer dækker ikke fertilitetsbehandling, og hvis du skal bruge mere end IUI er der et krav om en rimelig vægt, hvilket er baseret på evidens for optimale vilkår for fertilitet og dermed den bedste investering i de ressourcer, som behandlingen koster.

Det er kun i det offentlige at der er krav til BMI. Det er der ikke når man selv betaler. Det har jeg i hvert fald aldrig hørt om. Tværdigmod har jeg hørt om flere overvægtige kvinder der har droppet deres gratis forsøg i det offentlige og er gået direkte til privat for at “slippe” for at tabe sig(af den ene eller anden grund). 

Anmeld Citér

28. maj 2019

Anonym trådstarter

Tak for svar. Grunden til jeg spørger om sundhedsforsikringen er at fertilitetsklinikken skriver på deres hjemmeside at de også tager imod patienter henvist fra det offentlige samt via sundhedsforsikringer. Men ja, mine sundhedsforsikringer dækker i hvert fald ikke. Så er der styr på det.

Jeg vil tage kontakt til fertilitetsklinikken i dag og få en tid. 

Anmeld Citér

29. maj 2019

Anonym trådstarter

Nå, men jeg ringede så til klinikken i dag for at bestille en tid. De ville bestemt ikke høre tale om at vi ikke fik henvisning fra vores læge, da de ikke mener vi selv skal betale for inseminering, når nu det er gratis med en henvisning. Hun sagde til mig, at de ingen ventetid havde og at vi kunne komme til nærmest med det samme når vi har fået henvisningen.

Så nu har vi fået tid til vores læge for at få en henvisning og så håber jeg bare det går gnidningsfrit med det hele

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.