Tvillingebarnevogn eller kombivogn? Erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvilken vogn

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

517 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2019

Den er på vej

Det er alt for tidligt for mig at tænke på, men jeg tænker nu på det alligevel 

Hvordan vælger man vogn til tvillinger? Jeg forstår ikke hvorfor kombivognene har så korte liggemål. Hvor længe kan de ligge i barnevognsdelen?

Jeg vil gerne have en vogn som jeg kan bruge til lure til de omkring 3 år. Og jeg vil også gerne have en vogn som jeg kan bruge til at gå ture med uden at det bliver alt for tungt. Jeg bor et sted med mange bakker - stejle bakker. Jeg kommer ikke til at undgå dem uanset hvilken vej jeg vælger, og jeg vil gerne kunne gå behagelige ture med børnene. Og de skal helst kunne sove godt, når de er blevet større og det er tid til en lur, mens vi er på tur. Samtidig skal den også kunne passe ind i bilen.

Hvornår havde I alting klart til jeres tvillinger? Mine tvillinger har alt hver for sig, altså inde i livsmoderen, formoder de er tveæggede. Jeg tænker på hvis de bliver født for tidligt, så er det vel godt at være forberedt. Men jeg er kun lige knap 3 måneder henne, så det er for tidligt for mig at begynde at gøre klart nu Graviditeten har også været usikker, men det begynder at se bedre ud Og man kan ikke lade være med at glæde sig og håbe på det bedste.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Jeg ville købe to barnevogne til lur og en kombivogn til gå ture osv.  - købt evt brugt

Jeg har ikke tvillinger, men med den første var alt klar da jeg var Ca halvvejs, det var det faktisk også med nr 2, men det var mere fordi nr 1 stadig brugte barnevogn og puslebord osv

Her tredjegang, er jeg 35+0 i dag og mangler stadig at få barnevognen hjem, kravlegård mm. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

ønskebørn74

Profilbillede for ønskebørn74
VI ELSKER VORES TVILLINGE BØLLER OVER ALT...
Urtehave skriver:

Det er alt for tidligt for mig at tænke på, men jeg tænker nu på det alligevel 

Hvordan vælger man vogn til tvillinger? Jeg forstår ikke hvorfor kombivognene har så korte liggemål. Hvor længe kan de ligge i barnevognsdelen?

Jeg vil gerne have en vogn som jeg kan bruge til lure til de omkring 3 år. Og jeg vil også gerne have en vogn som jeg kan bruge til at gå ture med uden at det bliver alt for tungt. Jeg bor et sted med mange bakker - stejle bakker. Jeg kommer ikke til at undgå dem uanset hvilken vej jeg vælger, og jeg vil gerne kunne gå behagelige ture med børnene. Og de skal helst kunne sove godt, når de er blevet større og det er tid til en lur, mens vi er på tur. Samtidig skal den også kunne passe ind i bilen.

Hvornår havde I alting klart til jeres tvillinger? Mine tvillinger har alt hver for sig, altså inde i livsmoderen, formoder de er tveæggede. Jeg tænker på hvis de bliver født for tidligt, så er det vel godt at være forberedt. Men jeg er kun lige knap 3 måneder henne, så det er for tidligt for mig at begynde at gøre klart nu Graviditeten har også været usikker, men det begynder at se bedre ud Og man kan ikke lade være med at glæde sig og håbe på det bedste.

Har selv tvillinger. Babyjogger som tur vogn og sove ude som små. Brugte enkelt barnevogne til at sove i når de bliver større og skal i dagtilbud.

VORES DEJLIGE TVILLINGE BØLLER,

VORES GULD.. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Jeg har ikke tvillinger men børn med 22 måneder i mellem. På IG kan jeg se at alle med tvillinger dropper tvillingevognen inden 6 måneder.

Jeg ville købe to brugte barnevogne. Og så ville jeg købe en søskendevogn hvor de kan kigge begge veje. 

Vi har både en almindelige emmaljunga klapvogn og en duo klapvogn. Begge to med store drejehjul der kan låses fast i terræn.

Brugtmarkedet er virkelig stort.

Anmeld Citér

28. maj 2019

Den er på vej

Soonmom skriver:

Jeg ville købe to barnevogne til lur og en kombivogn til gå ture osv.  - købt evt brugt

Jeg har ikke tvillinger, men med den første var alt klar da jeg var Ca halvvejs, det var det faktisk også med nr 2, men det var mere fordi nr 1 stadig brugte barnevogn og puslebord osv

Her tredjegang, er jeg 35+0 i dag og mangler stadig at få barnevognen hjem, kravlegård mm. 

Jeg har læst om andre der købte så mange vogne, men jeg synes ikke vi har plads til både barnevogne og en kombivogn. Men jeg vil overveje det. Ville bar gerne have en all-in-one løsning  Men tusind tak for dit indput! Jeg kan ikke lade være med at planlægge, men håber jeg kan vente lidt med at købe Og tillykke med din kommende lille 

Anmeld Citér

28. maj 2019

Den er på vej

ønskebørn74 skriver:

Har selv tvillinger. Babyjogger som tur vogn og sove ude som små. Brugte enkelt barnevogne til at sove i når de bliver større og skal i dagtilbud.

Jeg har prøvet at se på babyjogger, men der står at man ikke kan bruge liften til dobbeltvognen. Havde du en side by side eller en af dem der er lang i det? Ellers så ser den ret net ud.

Der hvor jeg bor skal man ikke have egen vogn med når de passes..

Anmeld Citér

31. maj 2019

ønskebørn74

Profilbillede for ønskebørn74
VI ELSKER VORES TVILLINGE BØLLER OVER ALT...
Urtehave skriver:

Jeg har prøvet at se på babyjogger, men der står at man ikke kan bruge liften til dobbeltvognen. Havde du en side by side eller en af dem der er lang i det? Ellers så ser den ret net ud.

Der hvor jeg bor skal man ikke have egen vogn med når de passes..

Havde denne.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

VORES DEJLIGE TVILLINGE BØLLER,

VORES GULD.. 

Anmeld Citér

31. maj 2019

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Jeg har ikke tvillinger med to børn, som begge har brug for vogne.
Mit råd vil være, at købe hvad du har behov for lige nu og ikke nødvendigvis tænke så langt frem. Køb brugt og sælg igen.
Man kan alligevel ikke regne ud, hvad man har behov og brug for, når børnene er 2-3 år gamle. Måske sover de meget bedre indenfor. Måske vil den ene gerne sove i vogn og den anden ikke. Måske sover de bedst sammen i en kæmpe vogn, når de er større, måske sover de bedst i hver deres kasse.

Så find en vogn, som du synes dækker dine behov her i starten og så kan du se på sigt, hvad der giver mening senere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.