Hvornår er det for sent at teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

521 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. maj 2019

Anonym trådstarter

Er det overhovedet for sent på noget tidspunkt i graviditeten? Jeg har læst lidt på nettet om at hcg niveauet falder igen efter noget tid og at testen derfor kan være negativ hvis man tester for sent - men er det en skrøne? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2019

Ayasmor

Anonym skriver:

Er det overhovedet for sent på noget tidspunkt i graviditeten? Jeg har læst lidt på nettet om at hcg niveauet falder igen efter noget tid og at testen derfor kan være negativ hvis man tester for sent - men er det en skrøne? 

Jeg prøvede, for sjov, at teste 8 mdr. Henne i graviditeten....Den var bragende positiv...

Anmeld Citér

25. maj 2019

Anonym

Jeg prøvede i uge 8.. den  negativ. Så hældte jeh vand i - også booom positiv. Jeg fik da et barn ud 6 måneder efter... 

Så vidt jeg ved, så afhænger det er flere ting. Og det er ikke alle kvinder, hvor den bliver negativ. Det handler om, hvordan kvinden udskiller HCG i sin urin og hormoner osv.

Men som sagt, så fik jeg en negativ på trods af graviditeten.

Anmeld Citér

25. maj 2019

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Jeg prøvede, for sjov, at teste 8 mdr. Henne i graviditeten....Den var bragende positiv...

Ja, det siger jo lidt teorien imod 

Synes jer ser delte meninger om det, men jeg har også svært ved at forstå hvordan den kan være helt negativ når man er mega gravid 

I mine egne graviditeter har jeg ikke taget tests senere end 5+noget hvor den var meget positiv, så jeg var lidt nysgerrig.. 

Anmeld Citér

25. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg prøvede i uge 8.. den  negativ. Så hældte jeh vand i - også booom positiv. Jeg fik da et barn ud 6 måneder efter... 

Så vidt jeg ved, så afhænger det er flere ting. Og det er ikke alle kvinder, hvor den bliver negativ. Det handler om, hvordan kvinden udskiller HCG i sin urin og hormoner osv.

Men som sagt, så fik jeg en negativ på trods af graviditeten.

Okay, hold da op! Vildt at det kan ændre sig sådan med lidt vand. Så kan der måske være noget om snakken.. 

Jeg har læst at hcg topper mellem 8 og 12 uge og der kan man opleve falsk negativ fordi der er for store mængder hcg til at testen kan klare det. 

Tak for din historie, det er lidt spændende at høre forskellige erfaringer 

Anmeld Citér

25. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Okay, hold da op! Vildt at det kan ændre sig sådan med lidt vand. Så kan der måske være noget om snakken.. 

Jeg har læst at hcg topper mellem 8 og 12 uge og der kan man opleve falsk negativ fordi der er for store mængder hcg til at testen kan klare det. 

Tak for din historie, det er lidt spændende at høre forskellige erfaringer 

Det var faktisk fordi jeg gik i panik, da jeg ville se, om teststregen var blevet tydligere end kontrolstregen (det havde jeg ikke set før) 

Men til min store forskrækkelse, var den negativ! 

Så google jeg side op og side ned og fandt tilfældigvis en engelsk hjemmeside, som beskrev fænomenet. Der var ingen danske sider om. Heller ikke debatsider. 

Så læste jeg på en engelsk side, at HCG blev for koncentreret for de fleste teste, og man kunne hælde lidt vand i. Jeg har faktisk billeder af det sted, hvor jeg legede lidt med vandforholdene  

Anmeld Citér

25. maj 2019

Anonym

Her er mine billeder.

Her er der med og uden vand. Her har jeg eksperimenteret en smule. De kraftigste er med mest vand. 

For at gøre forsøget med validt, er begge lavet på samme tis. Bare med lidt vand og meget vand.  (Dem over 50% er de mest tydelige)

Jeg fik et barn august 2015 og billederne er taget i start/midt januar 2015

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

25. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Her er mine billeder.

Her er der med og uden vand. Her har jeg eksperimenteret en smule. De kraftigste er med mest vand. 

For at gøre forsøget med validt, er begge lavet på samme tis. Bare med lidt vand og meget vand.  (Dem over 50% er de mest tydelige)

Jeg fik et barn august 2015 og billederne er taget i start/midt januar 2015

Fedt med et eksperiment, der viser hvordan det kan se ud   

Her er de jo så ikke negative i nogen af tilfældene, men hvor langt var du henne her? 

Så er der jo noget om at der er et tidspunkt hvor testen bliver svagere fordi der er for meget hcg.

Anmeld Citér

25. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Fedt med et eksperiment, der viser hvordan det kan se ud   

Her er de jo så ikke negative i nogen af tilfældene, men hvor langt var du henne her? 

Så er der jo noget om at der er et tidspunkt hvor testen bliver svagere fordi der er for meget hcg.

Nej, det er fordi jeg allerede havde puttet vand i (pga panikken) så startede jeg med lidt vand. Og så den blev postiv. Også puttede jeg ca 50 procent mere i :-) jeg startede vel med et skævt vand.. også endte jeg med 60 procent vand til sidst (estimeret) 

Jeg har desværre ingen billeder af den første test, hvor den var negativ (måske har der været en usynlig/ekstrem lille streg, men jeg så den ikke) Jeg tog kun billeder af, at den blev positiv igen! Og jeg græd af lykke. 

Jeg er ca i 8-9 uge :-) 

Anmeld Citér

25. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, det er fordi jeg allerede havde puttet vand i (pga panikken) så startede jeg med lidt vand. Og så den blev postiv. Også puttede jeg ca 50 procent mere i :-) jeg startede vel med et skævt vand.. også endte jeg med 60 procent vand til sidst (estimeret) 

Jeg har desværre ingen billeder af den første test, hvor den var negativ (måske har der været en usynlig/ekstrem lille streg, men jeg så den ikke) Jeg tog kun billeder af, at den blev positiv igen! Og jeg græd af lykke. 

Jeg er ca i 8-9 uge :-) 

Nåh på den måde! Ja, panikken kan jo forstås

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.