baby og søvnbehov...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.058 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. oktober 2009

SAL

Hvor meget søvn mener I at en baby har brug for i løbet af en dag? Min søn er 4 mnd. gammel og han KLATSOVER simpelthen...da han var helt lille og ny tog han snildt 2-4 timer på sådan en formiddagslur...Nu er det ½ time MAX 1 time! Det samme om eftermiddagen! Og nu om natten er han begyndt osse at vågne rigtig mange gange hvor han ellers altid kun vågnede når han skulle spise, og efter jeg havde ammet sov han med det samme!!!

Er der bare nogle børn der ikke har brug for så meget søvn eller er det helt hen i skoven at han ikke får mere søvn??

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2009

Hjaltesmor

Den første måned sov Hjalte højst en halv time i træk, men som regel kun 10-20 minutter om dagen - 3 timer præcist om natten.

De sidste 2 uger har han sovet 3 kvarter -1 time i træk. En gang om dagen sover han 2 timer i træk. Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, så er det helt normalt, at babyer powernapper frem for at sove længere perioder. Babyer falder nemlig i den dybe søvn med det samme, hvorimod voksne skal igennem flere søvnstadier. Det betyder, at babyer ikke har brug for sammenhængende søvn i samme grad som voksne

Anmeld

20. oktober 2009

MyntheMus

Min datter er 2½ mdr. og hun er også inden i en periode hvor hun  klatsover , så kender alt til det.  Det er så frusterende. Forleden dag sov hun sammenlagt 2 timer på en hel dag - foruden natten selvfølgelig. Man er fuldstædig nedkørt. Og.. så tror hun jo så også at hun skal spise efter hver lille lur, så ja.. sjatspiser gør hun tilmed. Det er en ond cirkel vi er inde i. øv!

Ved ikke hvad man kan gøre. Jeg håber bare på at det pludselig vender. optimistisk - yes, I am..

Anmeld

20. oktober 2009

Cris

Jeg kender det godt, men min søn har også været sådan siden starten! Jeg kunne slet ikke forstå, at der var nogle der kunne sove de der 3 eller 4 timer! I lang tid har jeg puttet ham til lur og jeg nåede at gå på toilettet og lave en kop te og så var han vågn igen!   Men det gik stille og rollig bedre. Da han var ca 6 eller 7 måneder begyndte jeg at putte ham igen, hvis han sov kun 45min. Jeg vuggede ham, har givet ham sut... alt for at putte ham igen. Efter kort tid begyndte ham at sove halv anden time og det gør han stadig (plus minus) men det er meget hård. Men de har så nogle perioder, hvor de skal være på hele tiden og man savner at har lidt tid til sig selv om dagen!

Anmeld

24. oktober 2009

Lone Jakobsen

LouiseN skriver:

Hvor meget søvn mener I at en baby har brug for i løbet af en dag? Min søn er 4 mnd. gammel og han KLATSOVER simpelthen...da han var helt lille og ny tog han snildt 2-4 timer på sådan en formiddagslur...Nu er det ½ time MAX 1 time! Det samme om eftermiddagen! Og nu om natten er han begyndt osse at vågne rigtig mange gange hvor han ellers altid kun vågnede når han skulle spise, og efter jeg havde ammet sov han med det samme!!!

Er der bare nogle børn der ikke har brug for så meget søvn eller er det helt hen i skoven at han ikke får mere søvn??

På forhånd tak

hejsa

jeg faldt lige over dit indlæg og uh hvor det minder om min yngste.

han begyndte også at sove meget ringe om dagen. men efter jeg er begyndt at putte ham i barnevognen (før sov han inde) så har det virkelig hjulpet, og han sover nu 2-3 timer om formiddagen.

om natten har det ændret sig præcis som hos jer. her kom ændringen efter han stoppede med at sove i liften, og desværre er det stadig ikke helt godt. han vågner alt fra 2-8 gange.... men jeg tror så det skyldes omvæltningen....eller også er han bare mere sulten lige for tiden.

Anmeld

24. oktober 2009

LouiseNielsen

Har du tænkt på at han måske kan være lidt sulten og derfor er begyndt at sove dårligt? Er slet ikke sikkert det er sådan, men ku jo være derfor....

Er han ellers glad og tilfreds så tror jeg ikke der er så meget at gøre, måske har han bare ik brug for ret meget søvn...

Anmeld

24. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Det lyder lidt ligesom min søn.

Han sover gerne 7-10 timer om natten uden at skulle have mad. Men han vågner dog ofte nogle gange og klynker lidt, men så skal han som regel bare have sutten og aes lidt så falder han i søvn igen.

Om dagen tager han kun lure på 1/2 time ca. 3-4 gange om dagen.

Har hørt sp omkring det, og det er helt normalt.

Han er 3 1/2 måned gammel.

Anmeld

24. oktober 2009

CarinaSB

Jeg begyndte at Putte Noah i hans seng med hans pude på hans arm og dyne helt op til hovedet .. Og så ligger han med det helt tæt .. og så sover han .. og så skal der gerne være køligt i rummet .. Men dog ikk for koldt ..

Anmeld

25. oktober 2009

Betina88

Phillip sover igennem nu om natten og vågner igen ved 09.00 - 10.00 , så ska' han ha' mad .. Men det er forskelligt om dagen , hvor lang tid han sover ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.