I læge lån. Er det en god ide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.033 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2019

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Sagen er det. Vi overvejer at om lægge vores hus lån. 

Som det er nu. Betaler vi til både realkreditlån og banklån. Hver mdr. 

Grund til vi tænker på det er. At vi har 2 lån. Som. Vi gerne vil have væk. 

1. Lån er på 30.000

2. Lånbil 80.000 

Vi betaler hver mdr til begge låne også altså  renter og tilbagebetaling. Og vi vil være færdig med dem om 5 år. Hvis vi følger bankens råd. Her med husetbanklån også 

Dog kan jeg ikke tænke på om det går hurtigt. Hvis har afdragsfrie i en periode. 

Vi ønsker nemlig at købe en grund. For det er gået op for os vi gerne vil bygge selv. 

Tilsammen tjener vi 48.338

min mand og jeg. Dvs det er det vi får udbetalt. Måske mere i nogle måneder.

Årh forstår I hvad jeg spørger efter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Husk det koster at lægge lån om, og hvis i påtænker at sælge snart fordi i vil bygge nyt - kan det måske bedre betale sig at spare op, og så udfri nogle af lånene eller måske bare betale mere af på de små lån du nævner, så de hurtigere forsvinder og i sparer renter.

Har i drøftet jeres planer om grundkøb og nybyg med banken - for hvis i køber en grund kan i kun låne 40% af dens værdi i RK-lån resten skal finansieres af banklån. Og om banken er villige til at stille bankgaranti osv, hvis i endnu ikke har solgt jeres hus.

Og også undersøgt prisen på jeres byggeprojekt - det er spændende og dejligt at bygge nyt selv, men al erfaring viser at det ofte er noget dyrere end man regner med

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.