Tatovering 1 måned før man planlægger graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. maj 2019

Anonym trådstarter

Hej piger, 

et lidt “fjollet/underligt” opslag - og det skal lige siges at mine børn kommer i første række.

sagen er den at d. 18 juli er det to år siden at et meget nært familie medlem døde (pludseligt og hurtig) d. 19 juli har jeg fødselsdag og bliver 25 år, min mand har så fortalt at han gerne vil give mig denne her tatovering d 18 juli (som jeg brændende ønsker at få lavet en skønne dag) som symbolisere mit familie medlem. En tatovering på 2-2,5 time vil jeg tro det tager. 

Vi planlægger at starte baby nr. 2 op sidst i august når jeg har ÆL. (Omkring d. 24 august) 

bonus info-

baby nr 1 skete i anden forsøg efter p pille stop. 

Og har lige haft en spontan abort, selvom vi beskyttede os. Dvs ikke planlagt.

jeg tror vi er ret fertile, og har på fornemmelsen at det sker med det samme. Men hvem ved - måske tager det tid eller lang tid. 

Vi ønsker ikke at udskyde projekt til senere. 

Mange tak for jeres tid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2019

Mo9ca:)

Anonym skriver:

Hej piger, 

et lidt “fjollet/underligt” opslag - og det skal lige siges at mine børn kommer i første række.

sagen er den at d. 18 juli er det to år siden at et meget nært familie medlem døde (pludseligt og hurtig) d. 19 juli har jeg fødselsdag og bliver 25 år, min mand har så fortalt at han gerne vil give mig denne her tatovering d 18 juli (som jeg brændende ønsker at få lavet en skønne dag) som symbolisere mit familie medlem. En tatovering på 2-2,5 time vil jeg tro det tager. 

Vi planlægger at starte baby nr. 2 op sidst i august når jeg har ÆL. (Omkring d. 24 august) 

bonus info-

baby nr 1 skete i anden forsøg efter p pille stop. 

Og har lige haft en spontan abort, selvom vi beskyttede os. Dvs ikke planlagt.

jeg tror vi er ret fertile, og har på fornemmelsen at det sker med det samme. Men hvem ved - måske tager det tid eller lang tid. 

Vi ønsker ikke at udskyde projekt til senere. 

Mange tak for jeres tid 

Hvad er dit spørgsmål så? Gætter på det har noget at gøre med tatoveringen og den ønskede graviditet?

Mvh. Monica

Anmeld Citér

23. maj 2019

Anonym trådstarter

Mo9ca:) skriver:

Hvad er dit spørgsmål så? Gætter på det har noget at gøre med tatoveringen og den ønskede graviditet?

Mvh. Monica

Sorry  har prøvet at rette opslaget - men tror ikke det lykkes. 

Men ja, 

Må jeg få lavet en tatovering, 4-5 uger før jeg bliver gravid? 

Kan fosteret tage skade? - når man har fået blæk i huden “kort” forinden? 

Anmeld Citér

23. maj 2019

Mo9ca:)

Sorry  har prøvet at rette opslaget - men tror ikke det lykkes. 

Men ja, 

Må jeg få lavet en tatovering, 4-5 uger før jeg bliver gravid? 

Kan fosteret tage skade? - når man har fået blæk i huden “kort” forinden? 

Nu har jeg googlet det og netsundhedsplejersken anbefaler at man ikke får en tatovering i mens man forsøger at blive gravid, netop fordi der bliver sprøjtet nogle kemikalier ind i huden som fosteret helst ikke skal udsættes for. En anden ting hun skriver er, at hvis tatoveringen skal sidde på enten mave, hofter, lår eller bryster så kan tatoveringen ændre udseende pga. den ændring kroppen undergår i graviditeten. Og hvis der opstår strækmærker kan tatoveringen falme i farve.

Håber det var brugbart nok for dig.

Mvh.

Anmeld Citér

24. maj 2019

Anonym trådstarter

Mo9ca:) skriver:

Nu har jeg googlet det og netsundhedsplejersken anbefaler at man ikke får en tatovering i mens man forsøger at blive gravid, netop fordi der bliver sprøjtet nogle kemikalier ind i huden som fosteret helst ikke skal udsættes for. En anden ting hun skriver er, at hvis tatoveringen skal sidde på enten mave, hofter, lår eller bryster så kan tatoveringen ændre udseende pga. den ændring kroppen undergår i graviditeten. Og hvis der opstår strækmærker kan tatoveringen falme i farve.

Håber det var brugbart nok for dig.

Mvh.

Tusind tak for din hjælp og tid 

men vi prøver jo ikke at blive gravide på det tidspunkt, for det er også kun den info, jeg har fundet jeg kan komme frem til 

Anmeld Citér

24. maj 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Tusind tak for din hjælp og tid 

men vi prøver jo ikke at blive gravide på det tidspunkt, for det er også kun den info, jeg har fundet jeg kan komme frem til 

Nej men du har stadigvæk kemikalier i din krop.

jeg ville ikke høre det. Udseendet af tatoveringen kan også ændre sig. Jeg ville ændre til du har født og ikke ammer mere. Men det er måske også for af gå med livrem og seler.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.