Hej 
Min kæreste og jeg taler om at få barn nummer 2 (3 hvis man tæller hans datter med, som er hos os hver anden weekend), men selvom vi inderligt gerne vil begge to, så er der desværre en del praktiske ting som afholder os lidt. Jeg er ansat som voksenelev og har stadig 3,5 år tilbage af min uddannelse. Min kæreste har fuldtidsjob med en fin løn. Jeg får en flot voksenelevløn, men vi sidder alligevel lidt stramt i det, da min kæreste betaler et meget stort beløb af på sin gæld pt. Det er jo skønt, men det afholder især ham fra at få en mere, da han er bange for at vi så kommer til at sidde så stramt, at vi slet ikke får mulighed for at komme ud. Også fordi vi bor til leje i et rækkehus og gerne vil have muligheden for at købe vores eget når han er færdig med sin gæld.
Vi vil gerne have en mere nu, da det aldersmæssigt passer de andre unger rigtig godt, og min kæreste vil helst heller ikke være ret meget ældre end han er nu (han bliver 40 i år). Jeg synes også at springet bliver for stort mellem dem hvis vi skal vente 3,5 år (+ evt. graviditetstiden), og jeg bliver heller ikke ligefrem yngre
Og ja, det mentale overskud og lysten er der bare endelig 
Så det korte og det lange er: Hvor slemt påvirkede det jeres økonomi at få nr. 2? Jeg er klar over at det hele i bund og grund handler om prioriteringer og hvor mange ting man har i forvejen osv., men overordnet set - havde det større negativ indvirkning på jeres økonomi end I havde regnet med?
Tak på forhånd 
Anmeld
Citér