Mors ny kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.466 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. maj 2019

Luismor2017

Hej 

Jeg har en lille søn på snart 2 år, og jeg er ikke sammen med hans far. Og min søn har aldrig bor, sammen med ham. Da hans biologisk far, ikke vil have noget med ham at gøre. Men nu er jeg i den lykkelig sitation, at jeg har fået en ny kæreste som jeg rigtig glad for. Men mit spørgersmål, er hvordan skal det første møde være mellem min kæreste og min søn. Min kæreste har 3 store børn i forvejen, så han ved godt når man har børn. Det skal siges at, min kæreste har kendt min familie i mange år. Også før jeg blive født, men han har aldrig set min søn. 

Har i nogle gode råd til de første møde, samt måske hvordan man skal forhold sig til hvis min søn begynder at kalder min kæreste far. Da han ikke faderrolle, har haft i sit liv indtil videre.

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2019

LSS

Måske en tur på en legeplads? Der er plads og luft til barnet og måske kan de finde ind til hinanden ved at lege  Mine unger elsker fx hvis nogen vil skubbe gyngen eller rutsje med dem 

Anmeld Citér

23. maj 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mine børn og kæreste mødte hinanden første gang, til nytår, hvor flere at mine venner også kom - så der var andre kendte ansigter og ikke noget pres for at NU skulle vi allesammen have fokus på at de skulle møde hinanden. Det var super godt og meget naturligt på den måde. Ungerne kunne opsøge ham hvis de havde lyst og ellers var der masser af andre kendte hoveder de kunne henvende sig til. De fandt dog ret hurtigt min kæreste og de havde mildest talt en fest den aften  

Ift at kalde ham far.. vent og se hvad der sker nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er, men det er sleeet ikke sikkert det bliver et issue. Her har vi været sammen i 3år, og mine på 4 og 7 kalder ikke engang min kæreste for stedfar, papfar eller lign, når de forklare andre hvem han er det er mors kæreste. Tror også det handler en del om hvilke termer man selv bruger. 

Anmeld Citér

23. maj 2019

AnoMor

Hej 

Jeg har en lille søn på snart 2 år, og jeg er ikke sammen med hans far. Og min søn har aldrig bor, sammen med ham. Da hans biologisk far, ikke vil have noget med ham at gøre. Men nu er jeg i den lykkelig sitation, at jeg har fået en ny kæreste som jeg rigtig glad for. Men mit spørgersmål, er hvordan skal det første møde være mellem min kæreste og min søn. Min kæreste har 3 store børn i forvejen, så han ved godt når man har børn. Det skal siges at, min kæreste har kendt min familie i mange år. Også før jeg blive født, men han har aldrig set min søn. 

Har i nogle gode råd til de første møde, samt måske hvordan man skal forhold sig til hvis min søn begynder at kalder min kæreste far. Da han ikke faderrolle, har haft i sit liv indtil videre.

På forhånd tak

Min søn mødte min (nu ex) kæreste ved at han var kommet herhjem efter sønnen var kommet i seng. Så som han her og om morgenen var han her bare. Ikke fordi det var planlagt at de skulle mødes på den måde. Men klokken var blevet mange og han havde langt hjem. Så det faldt bare naturligt

lige mht faderrollen kan jeg ikk give råd til da faren er inde i billede her. 

Anmeld Citér

23. maj 2019

Den er på vej

Hvis det føles rart for jer alle gør det jo ikke noget at han kalder din kæreste for far en gang i fremtiden. Mange små børn siger ofte mor og far til andre børns forældre fordi det er det de hører børnene sige - nogle gange bliver det til f.eks. Alma-mor (det andet barns navn efterfulgt af mor) det har jeg ofte hørt. Så hvis du bruger din kæerstes navn, så gør din søn det også.

Jeg tænker at det er fint at hygge hjemme eller på en legeplads. Jeg havde prøvet at gøre det som et vennebesøg i stedet for et kærestebesøg

Anmeld Citér

23. maj 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
AnoMor skriver:

Min søn mødte min (nu ex) kæreste ved at han var kommet herhjem efter sønnen var kommet i seng. Så som han her og om morgenen var han her bare. Ikke fordi det var planlagt at de skulle mødes på den måde. Men klokken var blevet mange og han havde langt hjem. Så det faldt bare naturligt

lige mht faderrollen kan jeg ikk give råd til da faren er inde i billede her. 

Det var også sådan min kæreste mødte min søn 

Anmeld Citér

23. maj 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Luismor2017 skriver:

Hej 

På forhånd tak

Nu var min søn godt lige fyldt 5, men min kæreste sov hos mig når han havde lukkevagter og ikke kunne nå den sidste bus hjem. Så her var min kæreste der bare næste morgen. Der gik ikke engang 5 minutter, så sad de og legede med en legobil ved madbordet og havde "glemt" mig. 

Anmeld Citér

23. maj 2019

AnoMor

Ms.Momo skriver:

Det var også sådan min kæreste mødte min søn 

Lidt uortodoks måde vil mange måske mene. Men det virkede da. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.