Kontankte lægen/vagtlægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. maj 2019

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

jeg er gravid omkring uge 7-8. Jeg har haft brunligt/blodigt udflåde de sidste par dage og en masse mens smerter.  Sidst jeg var gravid mistede jeg omkring uge 10, defor går jeg rundt og er så bange/nervøs når jeg ser den smule blod. 

Skal jeg ringe til vagtlægen i aften, eller vente med at ringe til egen læge imorgen? 

Har i oplevet at bløde under graviditet og alt alligvel endt godt med en sundt og raskt barn? 

Hilsen den meget urolige kommende mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2019

esioul

Anonym skriver:

Hej baby.dk

jeg er gravid omkring uge 7-8. Jeg har haft brunligt/blodigt udflåde de sidste par dage og en masse mens smerter.  Sidst jeg var gravid mistede jeg omkring uge 10, defor går jeg rundt og er så bange/nervøs når jeg ser den smule blod. 

Skal jeg ringe til vagtlægen i aften, eller vente med at ringe til egen læge imorgen? 

Har i oplevet at bløde under graviditet og alt alligvel endt godt med en sundt og raskt barn? 

Jeg vil vente til imorgen, de kan alligevel ikke gøre hverken fra eller til. 

Anmeld Citér

21. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Nej du skal ikke ringe til lægevagten. De kan ikke gøre noget for dig alligevel. 

Du skal snart have lavet vandrejournal. Så snak med lægen der. Ingen grund til at tage afsted før. 

Det er ikke unormalt at pletbløde på der tidspunkt. Det er der mange der gør. 

Jeg blødte helt frisk blod i uge 6-7 stykker og var også sikker på løbet var kørt. Men ved siden af mig sidder en frisk og rask 4 årig dreng.  

Et år før ham var jeg også gravid (PA). Der havde jeg min menstruation som vanligt helt frem til uge 10 hvor jeg opdagede graviditeten. Dvs 3 mdr med normal menstruation havde jeg trods graviditet.

Anmeld Citér

21. maj 2019

M O R til J Vega

Hej baby.dk

Med din histore, og pga smerterne, ville jeg ringe til vagtlægen, da det jo ikke er værre, end de ikke vil se dig alligevel. 

Jeg har lige haft en spontan abort i uge 8 - havde smerter og blødte lidt - og dagene efter voldsomt, jeg ringede til vagtlægen (da jeg aldrig havde prøvet det før - og vidste ikke om jeg skulle gøre noget bestemt eller ikke) 

og utroligt nok ville de se mig! Også selvom jeg selv sagde at de jov nok ikke kunne gøre noget alligevel. 

Ville helt klart ringe og høre. 

Anmeld Citér

21. maj 2019

Soonmom

Hvorfor har du ikke ringet til læge i dag hvis du har blødt? - du skal self ikke ringe til vagtlægen, da de alligevel ikke gør noget nu, så vent til egen læge i morgen  

Anmeld Citér

22. maj 2019

Den er på vej

Jeg håber at alt går godt for dig! Jeg ved ikke om det her er opmuntrende for dig for jeg er ikke kommet så langt endnu, men jeg mistede også sidst jeg var gravid (første gang jeg var gravid). fandt ud af det i 11+5 den gang ved pletblødning. Så jeg har også været nervøs hele vejen igennem denne her graviditet, da jeg denne her gang har blødt 5-6 ugers tid uden pause, men det ser stadig fint ud hos de små hos mig. jeg er i 11. uge nu. Jeg er dog stadig nervøs, for man skal helst ikke bløde når man er gravid, selvom hver fjerde vellykkede graviditet har været med blødninger. Jeg så mine babyer i dag, og de spræller med liv. Så nogle gange bløder man desværre bare og andre gange er det desværre tegn på abort.

Jeg kontaktede lægen, da jeg begyndte at bløde, men måtte vente en uge til at begynde med pga. ferie. Men i første trimester kan de ikke gøre noget andet end at holde øje med liv, og det er hårdt. du får lige et kram Og jeg håber for dig at der er liv og alting går godt!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.