Eksperthjælp: Det er ikke i orden, efter min mening.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.922 visninger
3 svar
2 synes godt om
21. maj 2019

Trine Andreasen

Tvillinger har ikke fået godkendt skoleudsættelse..
Helt kort.. Min datter bruger ble.. Min søn bruger sut.. PPR er på og de har støtte pædagog på i 7 timer om ugen... De er nu oppe på 12 timers børnehave ialt om ugen.. 3 dage b.h. og 2 hviledage..
ALT nyt er svært.. Mange mennesker er svært... Lyd og lys er svært...
Uanset hvor optimistisk og positiv jeg er kan de umuligt starte til august.
Men hvad pokker kan jeg gøre.....??
På forhånd STOR tak...

Trines svar

Kære du 

Tak for din mail.

Hvor er det en kedelig situation du er kommet i.

Jeg kan godt forstå din bekymring og dine grunde til at dine børn skal skoleudsættes. 

Når børn starter i skole sker der en masse nye ting og der er som udgangspunkt meget færre voksne. Derfor er der heller ikke tid og plads til børn der bruger ble.

Ej heller er der tid til at tage sig af børn der har særlig brug for tryghed og støtte.

Desværre.

Derfor er jeg enig med dig i at dine børn skal vente til de bliver mere modne og får smidt bleen og sutten.

Jeg vil anbefale dig at kontakte både PPR og skoleinspektøren på deres kommende skole. 

PPR kender allerede deres sag og må kunne komme med deres faglige mening.

Og skoleinspektøren må også kunne komme med en vurdering af om dine børn virker klar.

Endvidere vil jeg anbefale dig at bede om et møde med den pædagogiske leder af børnehaven, hvor du beder om en redegørelse for, på skrift, hvorfor de ikke vil give dine børn en skoleudsættelse.

For det er efter min mening helt uacceptabelt ikke at give dine børn et år mere.

Jeg håber det kan hjælpe dig. Og så ønsker jeg dig og dine børn det bedste.

Mange hilsner

Trine

Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.

Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2019

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Jeg mener det er skoleinspektøren, der skal godkende en skole udsættelse, og ikke børnehaven.

Anmeld Citér

21. maj 2019

lineog4

Jeg bliver lidt nysgerrig på om det er en almen klasse, der er tænkt på i forhold til skolestart, for er det så ville jeg som forælder kræve en plan eller tænker omkring hjælp til bleskift mm. 

Derefter ville jeg undersøge proceduren i kommunen, for det kan sagtens være, at børnehave har indstillet til skoleudaættelse, men det udvalg der godkender ansøgningerne ikke har vurderet det på samme måde og så ville jeg kontakte det udvalg.

Hvis de er visiteret til et specialtilbud, så kan vurderingen være, at hjælpen er større her end for nuværende i børnehaven. Og så ville jeg gå i dialog med ppr og høre deres begrundelser 

Anmeld Citér

21. maj 2019

Babilooo

Når jeg hører din beskrivelse ville de da have godt af et specialtilbud. Og her kan man i langt højere grad hjælpe. 

Man kan komme lang med at slå i bordet. Lederen på den skole de skal gå kan fa næppe mene at de er parate. Jeg har to gange fået skoleudsat drenge det var væsentligt mere selvhjulpne parate end dine børn lyder til at være. Her skete det i dialog med skolelederen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.