Tvillinger har ikke fået godkendt skoleudsættelse..
Helt kort.. Min datter bruger ble.. Min søn bruger sut.. PPR er på og de har støtte pædagog på i 7 timer om ugen... De er nu oppe på 12 timers børnehave ialt om ugen.. 3 dage b.h. og 2 hviledage..
ALT nyt er svært.. Mange mennesker er svært... Lyd og lys er svært...
Uanset hvor optimistisk og positiv jeg er kan de umuligt starte til august.
Men hvad pokker kan jeg gøre.....??
På forhånd STOR tak...
Trines svar
Kære du
Tak for din mail.
Hvor er det en kedelig situation du er kommet i.
Jeg kan godt forstå din bekymring og dine grunde til at dine børn skal skoleudsættes.
Når børn starter i skole sker der en masse nye ting og der er som udgangspunkt meget færre voksne. Derfor er der heller ikke tid og plads til børn der bruger ble.
Ej heller er der tid til at tage sig af børn der har særlig brug for tryghed og støtte.
Desværre.
Derfor er jeg enig med dig i at dine børn skal vente til de bliver mere modne og får smidt bleen og sutten.
Jeg vil anbefale dig at kontakte både PPR og skoleinspektøren på deres kommende skole.
PPR kender allerede deres sag og må kunne komme med deres faglige mening.
Og skoleinspektøren må også kunne komme med en vurdering af om dine børn virker klar.
Endvidere vil jeg anbefale dig at bede om et møde med den pædagogiske leder af børnehaven, hvor du beder om en redegørelse for, på skrift, hvorfor de ikke vil give dine børn en skoleudsættelse.
For det er efter min mening helt uacceptabelt ikke at give dine børn et år mere.
Jeg håber det kan hjælpe dig. Og så ønsker jeg dig og dine børn det bedste.
Mange hilsner
Trine
Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.
Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk
Anmeld
Citér