Kvalitet af lure i vikle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

571 visninger
3 svar
2 synes godt om
21. maj 2019

Tinstin

Profilbillede for Tinstin
Mor til to små

Godmorgen.

Jeg er blevet velsignet med et kolikbarn, der nu er 8 uger (og faktisk i bedring for tiden). Jeg har ham gerne i viklen om eftermiddagen og aftenen, da han kan have svært ved at falde i søvn og sove længere lure, når han er i sin lift (hvor han også svøbes).

Jeg viklede også min førstefødte meget, da han havde denne alder - nogle dage sove han alle sine lure i viklen.

Jeg synes bare ikke, at det virker, som om de sover så godt altid. De ligger jo meget "fladmast" med spredte ben og hovedet helt drejet til den ene side. Hvis man så samtidig går lidt rundt eller rejser sig efter lidt tid for at hente et eller andet, så "vågner" han og giver sig lidt og virker egentlig til at have lidt ubehag.

Det er selvfølgelig bedre at sove halvdårligt i viklen end slet ikke at sove - og eftersom han sover længere der, må han jo sove bedre... eller hvad? Hvad er jeres indtryk af jeres børns lure i viklen? Sover de lige så godt, som når I får børnene til at sove et andet sted?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2019

fehår

Profilbillede for fehår

Stillingen er for det første helt normal for så små babyer. Prøv at se på en baby, der falder i søvn på sin mor eller far - ofte vil de helt af sig selv lægge sig i frøstilling, præcis som i viklen.

For det andet skal du ikke undervurdere den tryghed, det giver. Du dufter af mor, dit hjerteslag er velkendt, du er varm og tryg. Du er hjem  Det kan kompensere for meget 

Anmeld Citér

21. maj 2019

serinasmor

Profilbillede for serinasmor

I den alder sov min dreng ca lige meget i vikle som i barnevogn i løbvet af dagen . det var alt efter hvad der passede ind. 

I barnevognen vågnede han ofte efter 20 minutter (og så kunne man bruge 20 minutter på at få ham til at sove igen ) i viklen vågnede han efter de samme 20 minutter, men det var trods alt nemmere at rokke lidt fra side til side  

baby har det der 20 min søvnmønster i den alder - om det er i viklen eller i barnevogn vil typisk være det samme ... hos os fungerede det oftest bedst at første lur var på mig   

Min blog og shop

Anmeld Citér

14. maj

Kænguromor

Min pige sov også udelukkende ved mig det første ca 1/2 år af sit liv, de finder ro ved hjertelyd, din duft og ikke mindst de kendte bevægelser fra maven hvor de jo også lå tætte.

Når man benytter en vikle eller andet bæreredksab meget, er det vigtigt at have styr på positionen og dermed ergonomien og sikkerheden for barnet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.