Hejsa
Min kæreste og jeg har igennem længere tid forsøgt at få en graviditet til at lykkes, men det er desværre ikke sket. Nu overvejer vi fertilitetsbehandling. Sagen er den, at jeg er rigtig bekymret for at søge lægehjælp til dette, for jeg er bange for, at jeg ikke kan blive godkendt. Jeg har tidligere været tilknyttet psykiatrien, da jeg blev fejldiagnosticeret med skizofreni. Det fremgår tydeligt i min journal, at der ikke var tale om skizofreni alligevel men i stedet en angstdiagnose, det hat psykiateren gjort meget tydeligt i de nyeste notatet og epikrise. Inden dette blev anerkendt, var jeg i behandling i team OPUS i to år, hvilket er standart for unge, der bliver diagnosticeret med skizofreni. Det fremgår ydermere af journalen, at der har været meget tvivl omkring diagnosen fra begyndelsen. Jeg har altid passes både studie og studiejob ved siden af behandlingen og jeg har ikke været “hårdt ramt” på noget tidpunkt. Da vi i fællesskab fandt ud af, at jeg ikke havde skizofreni alligevel, blev dette noteret i journalen, diagnosen blev af min læge fjernet fra “kroniske diagnoser”, og der skulle ikke være nogen tvivl om, at jeg ikke har diagnosen, når man læser nyeste journalnotater. Min bekymring går på, om statsforvaltningen kunne finde på at erklære mig uegnet som forælder på baggrund af dette. Gamle journalnotater slettes jo ikke, så der står jo, jeg hat været i behandling for skizofreni. Jeg har stadig diagnosen “panikangst”, men det er ikke behandlingskrævende og jeg er derfor ikke i medicinsk behandling. Jeg har ikke været i kontakt med psykiatrien siden diagnosen blev “trukket tilbage”. Jeg har i øvrigt aldrig været indlagt, aldrig været sygemeldt på grund af det eller lignende. Min kæreste har aldrig haft kontakt med psykiatrien og har ingen diagnoser. Vi er begge studerende på vores kandidatuddannelser og har arbejde ved siden af. Jeg ved, at det er en individuel vurdering, men jeg ville stadig lige høre ad her, om der er nogle, som har erfaringer på dette område enten som professionelle eller som står i en lignende situation.
Mange håbefulde hilsner
Anmeld
Citér