Baby/lille barn og ny sofa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

888 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2019

HBV

Jeg har en sofa, der er ved at se lidt halvtræt ud. Jeg har også en lille pige på 8,5 mdr så tænker at det er en rigtig dårlig ide at anskaffe sig en sprit ny sofa nu her. 

Hvornår har I erfaring med, at det er fornuftigt at købe ny sofa, når der er småfolk derhjemme? Hvor gammel mener I at barnet bør være? 

Det skal være en stofsofa

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2019

Babilooo

Vores sviner stadigvæk.. de er 5 og 10

køb i mørke farver og noget der kan vaskes

Anmeld Citér

14. maj 2019

K&S

Jeg har en sofa, der er ved at se lidt halvtræt ud. Jeg har også en lille pige på 8,5 mdr så tænker at det er en rigtig dårlig ide at anskaffe sig en sprit ny sofa nu her. 

Hvornår har I erfaring med, at det er fornuftigt at købe ny sofa, når der er småfolk derhjemme? Hvor gammel mener I at barnet bør være? 

Det skal være en stofsofa

Enig med ovenstående 

Anmeld Citér

14. maj 2019

LSS

Jeg købte ny sofa sidste år i september eller oktober, der var min yngste ca 4 måneder. De andre var 2, 5 og 7. 

Jeg synes faktisk mest det er de store der sviner  Især når de om morgenen sidder i stuen og spiser, så sniger de sig op i sofaen og sidder med deres mad. 

Tænk på der kan opstå dårlig mave/opkast også. I alle aldre. Hvor de måske ikke lige når på toilet. Det har vi prøvet herhjemme, men med en klud og rengøring var det ikke at se. Eller lugte.  

Men som de andre skriver, køb en i mørke farver og en der kan vaskes.

Anmeld Citér

15. maj 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Vi købte ny sofa to mdr før jeg fødte første barn. Dog med aftagelig betræk og i mørke farver, og det har jeg prist mig lykkelig for mange gange! Men.. selv om den kan vaskes, så er den slidt og det bærer virkelig præg af brug her efter 3 år og to børn

Husk at betræk på ryglæn osv også skal kunne vaskes, ellers ender du med en sofa med stor farveforskel i puder og armlæn og ryglæn

Anmeld Citér

15. maj 2019

SK85

Vi købte en ny lys pissedyr sofa da vores søn var 2 år. Det har aldrig været et problem.

Han spiser ikke i sofaen/stuen (fordi vi lærer ham at det foregår ved spisebordet), medmindre han lige får lov at snacke lidt mandler eller sådan noget som ikke sviner.
Vi har for øvrigt også et helt lyst tæppe under sofaen og sofabordet, igen - det har ikke været et problem.

Altså, vi skal selvfølgelig lige være lidt obs på at han ikke spiser leverpostejsmadder eller snasket pizza og så kravler op i sofaen med beskidte hænder lige bagefter, men han bliver jo alligevel sendt ud og vaske fingre efter hvert måltid.

Om lidt får vi en baby. Det er jeg ikke så bekymret for. Vi kan dække sofaen med nogle tæpper det første års tid, hvis han er en gylper

Anmeld Citér

16. maj 2019

ErDuHerIkkeSnart

Hehe ... vi har en på 3 år og én på et halvt - og ikke et særligt børnevenligt hjem som sådan (altså nogenlunde pæn sofa, nyt gulvtæppe under, osv). Men jeg synes sådan set ikke, at det er det store problem - det er lykkes at lære den store hvad hun må og ikke må (fx foregår spisning ved spisebordet) -har heller ikke “børnesikret” andet i vores hjem... så nu må vi se, om nr. 2 bliver ligeså modtagelig for opdragelsesmetoderne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.