Sverige - pas?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.033 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. maj 2019

ChesireKitty

Skal et barn have pas for at komme til Sverige?

Jeg har hørt/læst at kørekort eller andet billedlegimatation er godt nok til voksne, men sådan noget har (små) børn jo ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2019

Sprit25

Til børn ja, men til voksne nej. 

Anmeld Citér

14. maj 2019

Soonmom

Såvidt jeg kan læse mig frem til burde er sygesikring være nok, men jeg er ikke stærk i skriftlig svensk.

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/granspolisen/tillfallig-granskontroller/

En minderårig nordisk medborgare som reser med sin vårdnadshavare men utan egen resehandling, kan styrka sin rätt att resa in i Sverige genom att vårdnadshavaren uppvisar en giltig resehandling som styrker rätt till inresa enligt beskrivningen ovan, samt påvisar att hen är barnets vårdnadshavare.

Anmeld Citér

14. maj 2019

Bebe89

Vi har været i Sverige før vores dreng fik sit pas, der havde vi hans dåbsattest med. Det var okay, men de sagde ved kontrollen at de meget gerne så at vi fik skaffet ham et pas. 

Anmeld Citér

14. maj 2019

ChesireKitty

Tak for svar, alle sammen! Så må jeg hellere få skaffet et pas til de kære små, for at være på den sikre side 

Anmeld Citér

14. maj 2019

MorTil3+

Børn SKAL have pas, og voksne pas eller kørekort, der er ikke nogen andre former for billedID de accepterer. Vi har været på skiferie for nogle mdr siden og der var vi ved at blive sendt hjem til DK igen da min mand ikke har hverken kørekort eller pas, men vi havde fået lavet et legitimations kort på kommunen som de påstod var nok, men det ville de ikke gå med til i Sverige , så vi holdte i tolden i næsten en time mens de tjekkede os i hoved og røv. Og fik efterfølgende af vide at nu går den denne her gang men næste gang skal vi købe pas.

Anmeld Citér

14. maj 2019

ChesireKitty

MorTil3+ skriver:

Børn SKAL have pas, og voksne pas eller kørekort, der er ikke nogen andre former for billedID de accepterer. Vi har været på skiferie for nogle mdr siden og der var vi ved at blive sendt hjem til DK igen da min mand ikke har hverken kørekort eller pas, men vi havde fået lavet et legitimations kort på kommunen som de påstod var nok, men det ville de ikke gå med til i Sverige , så vi holdte i tolden i næsten en time mens de tjekkede os i hoved og røv. Og fik efterfølgende af vide at nu går den denne her gang men næste gang skal vi købe pas.

Tak for svar  jeg får lavet pas til ungerne ASAP

Anmeld Citér

14. maj 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sprit25 skriver:

Til børn ja, men til voksne nej. 

Sygesikring og dåbsattest skal barnet have. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.