søskende med stor aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.532 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. maj 2019

Anonym trådstarter

Jeg er pludselig og uventet blevet gravid (er kun 7+2 så meget kan gå galt endnu).

MEN ;  vores datter er 12 år (13 om et par måneder)

Hun glæder sig til at blive storesøster, men hvad er jeres erfaring, med så stor aldersforskel på søskende?

Vi tager en dag af gangen og håber på at alt går godt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2019

Mille123

Jeg må næsten være en ekspert, da jeg netop har en søster der er 13 år ældre  - vi har et rigtig tæt forhold og jeg har intet dårligt at sige om det. Har også en tæt veninde med samme søskendekonstellation og de rejser også sammen. Jeg tænker der er lige så god grobund for et godt forhold der, som hvis det havde været med få år imellem og omvendt findes der jo også søskende med få år imellem som ikke kan sammen, der er ingen garantier. Men de vil have hinanden også når I forældre ikke længere er der. ❤️ - tillykke med graviditeten

år

Anmeld Citér

12. maj 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jeg er pludselig og uventet blevet gravid (er kun 7+2 så meget kan gå galt endnu).

Hun glæder sig til at blive storesøster, men hvad er jeres erfaring, med så stor aldersforskel på søskende?

Har en søskende som aldersmæssigt er tæt på mig og en som er meget ældre. Den tæt på mig har jeg ikke noget tæt forhold til, hvorimod den som er meget ældre har jeg et godt forhold til.

der er fordele og ulemper ved begge.

Men den store bliver jo en stor hjælp med den lille og kan babysitte og hente i børnehaven og på den måde kan de få et helt unikt forhold sammen.

Anmeld Citér

12. maj 2019

FruK

Jeg vil sige at der er rigtig stor forskel fra person til person. 

Der er 10 år i mellem min søn og min datter - min søn er 16 nu og min datter 6 år.

Han har været den sødeste og kærligste storebror for hende, siden hun kom. I en grad så folk ofte har sagt “hvor ER han bare en sød storebror!” Virkelig sød til at lege med hende, hente i børnehave, lade hende være på sit værelse osv. Langt mere end man kunne forvente af en teen. Han ved at jeg synes det er ok at han “smider hende ud” og ikke lige gider hende - det skal man have lov til som 16-årig. Men ofte bruger han altså tid sammen med hende alligevel. Og hun knus-elsker ham. 

Jeg har også set det stik modsatte med søskende på samme alder - hvor den store er inderligt ligeglad med den lille.

Anmeld Citér

12. maj 2019

BabyMama2016

Anonym skriver:

Man siger om der er større forskel end 7 år har man ikke oplevet rigtigt at være søskende 

der er 5 år mellem mine søskende og vi er okay tætte

Anmeld Citér

12. maj 2019

B&J

Vores søn er 9 og der kommer ikke en til lige nu og det har jeg det 100% godt med 

Anmeld Citér

12. maj 2019

Babilooo

Min moster var 13 år ældre end min mor. Hun var flyttet hjemmefra da min mor begyndte at kunne huske... så de blev ikke tætte. De sås mere senere i livet. 

Jeg tror ikke man med den forskel skal tænke det som man normalt vil tænke søskende. Man vokser op med forældre der er forskellige steder i livet, måske i forskellige boliger, forskellig energiniveau, prioriteter..: altså ofte en forskellig barndom. Har man 2 år imellem er det meget de samme man ser og oplever .. de samme ferier osv

Anmeld Citér

12. maj 2019

biniek

Jeg har en lillesøster der er 13 år yngre.

Vi har et super forhold. Men det er jo lidt ujævn idet at jeg er voksen og hun stadig er et barn.

Men jeg kunne ikke være hende foruden og hun er hele verden for mig 

Jeg forstår ikke hvad det er du vil spørge om. Men jeg kender jo heller ikke andet.

Men jeg er sikker på at vi ikke havde det samme forhold til hinanden hvis vi var tættere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.