Søskende med stor aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.986 visninger
5 svar
1 synes godt om
11. maj 2019

Liland

Profilbillede for Liland

fejl 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2019

heaven

Vi har 9,5 år imellem vores.... det er jo ikke et klassisk søskende forhold de har, som dem med 3-4 år imellem. Men så har de noget andet, og den største er til meget hjælp på mange måder, kan udsætte sine behov, er meget omsorgsfuld og kan være barnepige mens jeg lige er væk i 5 min f.eks... det er så skønt, når vi i weekenden høre den store liste ind og hente den bette om morgenen til hygge i sengen eller når de begge griner og spæner rundt på trampolinen el lign...

det kan sommetider være svært at tilgodese begge deres behov, når vi f.eks er i Djurs eller noget. Det løser vi dog ved at den store får en kammie med, eller at vi deler os lidt, så jeg leger i bondegårdsland med den bette, og far fiser rundt med den store...

alt i alt er det fedt, især at se den meget tydelige kærlighed imellem dem. Storebror er den bedste i verden

så jeg vil bare sige tillykke herfra, vi har kun haft gode oplevelser med det��

Anmeld Citér

11. maj 2019

heaven

Liland skriver:

fejl 

Nååå - fortrød du

Anmeld Citér

11. maj 2019

Liland

Profilbillede for Liland
heaven skriver:

Nååå - fortrød du

den ville ikke fise over og være anonym

nogle få kender mig herinde og det skal ikke ud endnu (hvilket så nok er sket hvis de har set det her)

Anmeld Citér

12. maj 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Der er knap 8 år imellem vores ældste og yngste - vi har så en i midten. Men det er rigtig dejligt med en hjælpende hånd fra den store ind imellem. De kan noget helt specielt de store der...... selvfølgelig svært, at tilgodese alles behov - lige præcis, som en anden skriver i Djurs! vi var derude igår. Men så deler man sig og alle lærer at de skal udsætte deres behov ind imellem. Såååå hvad end spørgsmålet var? Så tilykke og go for it!!! 

Anmeld Citér

12. maj 2019

ønskebørn74

Min mindste søster er 11 år yngre end mig og vi har idag et tæt forhold. Da hun var lille passede jeg hende. Hentede hende i sin seng i weekenden puttede hende hos mig og sørgede for morgenmad. Jeg elsker alle mine søskende. Men hun har en særlig plads i mit hjerte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.