Baby Modermærke på læn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2019

CBbaby

Anonym skriver:

Ja hun har to - hun er lidt skidt u dag så jeg Kn ikke lægge hende på mavne

mrn det er en cafe lait som du kalder det jeg har det samme på min ansigt

MEN så har hun lille brune mørke modermærker også - som så vokser det lysebrune og der kommer en masse masse flere brune modermærker i

selve cafe-at-lait mærkerne er ikke farlige/ men får hun flere og flere (flere end 5) og er det noget,  som flere af jer har i familien, så ville jeh lige undersøge muligheden for NF1. 

Det er en genetisk fejl :-) den er ikke farlig i sig selv, men kan have forskellige udtryk i forhold andre komplikationer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2019

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

selve cafe-at-lait mærkerne er ikke farlige/ men får hun flere og flere (flere end 5) og er det noget,  som flere af jer har i familien, så ville jeh lige undersøge muligheden for NF1. 

Det er en genetisk fejl :-) den er ikke farlig i sig selv, men kan have forskellige udtryk i forhold andre komplikationer.

Fedt tak! Hun har kun to indtil videre og jeg hat kun et på mit ansigt, men vilde holde øje. 

Hvad hedder det ved du?

Anmeld Citér

13. maj 2019

nanan78

Profilbillede for nanan78
Anonym skriver:

Fedt tak! Hun har kun to indtil videre og jeg hat kun et på mit ansigt, men vilde holde øje. 

Hvad hedder det ved du?

Neurofibromatose eller morbus Recklinghausen

Anmeld Citér

13. maj 2019

CBbaby

nanan78 skriver:

Neurofibromatose eller morbus Recklinghausen

Lige præcis :-) mit barn har det. Også kaldet NF1 

Anmeld Citér

14. maj 2019

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Lige præcis :-) mit barn har det. Også kaldet NF1 

Hvad sagde lægen om det? 

At det ikke gøre noget?

synes når man læser om det kunne det sagtens gået meget værre kan jeg se 

Anmeld Citér

14. maj 2019

CBbaby

Anonym skriver:

Hvad sagde lægen om det? 

At det ikke gøre noget?

synes når man læser om det kunne det sagtens gået meget værre kan jeg se 

Det er en genetisk fejl. Såfremt det er NF1 er det en sjælden sygdom. 

Det kommer an på mange ting og er en temmelig kompleks sygdom. Den har mange forskellige udtryk. 

Min datter er normal begavet men har måske 70 pletter på hele kroppen. Du vil aldrig vide, hun er syg, hvis ikke du undrede dig over pletterne :-)

Hos andre (dem med en nedarvet NF1) kommer det oftere til udtryk som nedsat intellligens. Min datter er den eneste i min familie med den genfejl - det er altså en genfejl, der er opstået af sig selv. Både jeg og min mand er testet for den, men har den ikke. 

For mange med NF1 er der læse/stavevanskeligheder. 

Hos nogen kommer der måske 10 pletter og de opdager ellers aldrig at de har sygdommen. Og hos andre er de slemt ramt og har nedsatte funktioner på mange områder 

Der er desværre ikke et færdig opskrift på sygdommen. Derfor går man også til tjek hele livet. 

Men det er jo slet ikke sikkert, at det er det, sidst barn har :-) 

Anmeld Citér

14. maj 2019

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Det er en genetisk fejl. Såfremt det er NF1 er det en sjælden sygdom. 

Det kommer an på mange ting og er en temmelig kompleks sygdom. Den har mange forskellige udtryk. 

Min datter er normal begavet men har måske 70 pletter på hele kroppen. Du vil aldrig vide, hun er syg, hvis ikke du undrede dig over pletterne :-)

Hos andre (dem med en nedarvet NF1) kommer det oftere til udtryk som nedsat intellligens. Min datter er den eneste i min familie med den genfejl - det er altså en genfejl, der er opstået af sig selv. Både jeg og min mand er testet for den, men har den ikke. 

For mange med NF1 er der læse/stavevanskeligheder. 

Hos nogen kommer der måske 10 pletter og de opdager ellers aldrig at de har sygdommen. Og hos andre er de slemt ramt og har nedsatte funktioner på mange områder 

Der er desværre ikke et færdig opskrift på sygdommen. Derfor går man også til tjek hele livet. 

Men det er jo slet ikke sikkert, at det er det, sidst barn har :-) 

Skal

min datter går til Kontrol?

Hvad synes du? Skal jwg kontaktet lægen 

Anmeld Citér

14. maj 2019

CBbaby

Skal

min datter går til Kontrol?

Hvad synes du? Skal jwg kontaktet lægen 

Hvis du er bekymret, så gå til din læge. Du virker ekstremt usikker - jeg kender og har ikke ser din datter. Så jeg kan slet ikke udtale mig om :-)  

Det er en god ide at starte hos lægen. Ingen kan siger, hvad din datter fejler herinde. 

Det var et eksempel på, at pletter kan være mange ting. Derfor Skal du få det tjekket. 

Din datter har nok bare et modermærker der vokser og som er ufarligt. Men til lægen og få det undersøgt. :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.