Tegn på børneorm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.628 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. maj 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Vi har lige fået besked om, at en fra vores datters klasse har børneorm. Er der nogen af jer, der ved, hvor lang tid der går fra man evt. er smittet til man kan se tegn på, at man er smittet?

Jeg ved, at hvis vores datter er smittet, skal vi alle have noget behandling, men vi står og skal ud at rejse på lørdag, så nu er jeg nervøs for, hvad vi egentlig gør, hvis nu vi opdager børneorm hos vores datter f.eks. søndag, hvor vi befinder os i udlandet. Da det er meget smitsomt burde vi vel i behandling hurtigst muligt? Vi er først tilbage i landet på onsdag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2019

Soonmom

Du kan se det på afhøringen og om hun klør sig bagi.

når det er sagt tror jeg ikkedet smitter så meget, når der er tale om så store børn

Anmeld Citér

9. maj 2019

Ena

Janey skriver:

Vi har lige fået besked om, at en fra vores datters klasse har børneorm. Er der nogen af jer, der ved, hvor lang tid der går fra man evt. er smittet til man kan se tegn på, at man er smittet?

Jeg ved, at hvis vores datter er smittet, skal vi alle have noget behandling, men vi står og skal ud at rejse på lørdag, så nu er jeg nervøs for, hvad vi egentlig gør, hvis nu vi opdager børneorm hos vores datter f.eks. søndag, hvor vi befinder os i udlandet. Da det er meget smitsomt burde vi vel i behandling hurtigst muligt? Vi er først tilbage i landet på onsdag.

Vi har engang ringet til lægen med mistanke om børneorm. Lægen ville ikke engang se min datter, men lagde bare medicin ud på receptserveren til hele familien. Der virkede til at man hellere så en behandling for meget end for lidt.  

Jeg ville ringe til lægen. 

Anmeld Citér

9. maj 2019

SofiaMik

Du kan se det om morgenen. Rundt om numsehullet er der sådan nogle hvide "sytråde". 

Anmeld Citér

9. maj 2019

Mortilah

Det klør for det meste helt af H til. Jeg har desværre fået det et par gange efter jeg har fået bonusbørn i huset Man kan indimellem se det- ved numsen morgen/nat. Selv har jeg ikke været i tvivl pga det “kilder” helt vildt om natten. Vi har nu ALTID Vermox på lager i huset, så vi undgår at skulle vente på lægen åbner osv. Desværre er det let af få med små børn i institution. Bedste et god hygiejne og korte negle.. her har lægen ikke ville “se” os først. De har bare lagt det på serveren..

Anmeld Citér

10. maj 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Min datter fik det konstateret i sidste weekend og her græd og græd hun om aftenen kunne ikke finde ro og sagde numsen gjorder ondt. Vagtlægen kikkede på hende meget sent om aftnen og der kunne man se små hvide orme. 

Nogle børn klør sig bare om aftnen mens andre får ondt i maven så det er desværre meget forskelligt hvordan man reagere 

Anmeld Citér

10. maj 2019

Janet1989

Jeg har haft børneorm en enkelt gang - som voksen! �� 

og det klør og kribler i r**hullet , og når man tørrer sig, er der små hvide orm .. så skide ubehageligt 

Anmeld Citér

11. maj 2019

FrkLarsen

Et sikkert tegn på børneorm herhjemme er natteroderi med brok og gråd. Det er heldigvis længe siden vi har haft det i huset 

Da hædatteren var ramt var der også brok over 'ondt i tissekonen', selvom det er rumpen der er udsat. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.