Graviditet diabetes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. maj 2019

Anonym trådstarter

Jeg havde graviditet diabetes med vores datter, jeg husker svagt der blev sagt noget om efter fødselen jeg skulle tetstet om jeg havde fået diabetes  

skal man det? Vores datter er nu 7 måneder 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2019

Christabelle

Det "skal" tjekkes efter 3 mdr. Jeg har glemt det og nu er min søn 5 mdr. Jeg orker ikke den Glukosebelastning, så jeg gør det ikke, men i mit tilfælde var de også i tvivl om det rent faktisk var diabetes jeg havde eller om det bare var den ene gange mit blodsukker var 0,1 før højt (blev målt til 9,0 ved belastningen). Jeg målte det ikke for højt resten af graviditeten i hvert fald, og gjorde ikke de store ændringer i forhold til kost 

Anmeld Citér

7. maj 2019

Pasta

Profilbillede for Pasta

Det står dig frit for, det er blot en anbefaling. Hos nogle mennesker, der får gestationel diabetes, viser det sig at de havde manifest diabetes i forvejen. Det undersøger man tre måneder efter fødslen. Er denne test negativ, var det blot gestationel diabetes, men er den positiv, har du regulær diabetes. 

Man ved jo, der er en forøget risiko for at udvikle en manifest diabetes efter man har haft gestationel diabetes, og det er derfor du anbefales at blive testet hvert år.

Det er altsammen anbefalinger. 

Anmeld Citér

7. maj 2019

Anonym trådstarter

Pasta skriver:

Det står dig frit for, det er blot en anbefaling. Hos nogle mennesker, der får gestationel diabetes, viser det sig at de havde manifest diabetes i forvejen. Det undersøger man tre måneder efter fødslen. Er denne test negativ, var det blot gestationel diabetes, men er den positiv, har du regulær diabetes. 

Man ved jo, der er en forøget risiko for at udvikle en manifest diabetes efter man har haft gestationel diabetes, og det er derfor du anbefales at blive testet hvert år.

Det er altsammen anbefalinger. 

Tak for svaret - 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.