9 mdr og dp start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.198 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. maj 2019

Anonym trådstarter

Jeg må lige have luft og forhåbentlig lidt opmuntrende ord fra jer.. 

Sagen er den at min datter snart skal starte i dagpleje, det gør hun, når hun lige er blevet 9 mdr og fuld tid (6timer om dagen) fra 9,5 mdr.

Årh altså... Hun er så lille  hun kan hverken pincetgreb, kravle eller sidde 100% uden støtte. Hun hader skemad og insisterer på at spise selv - hvilket er meget begrænset indtag, når hun ikk har motorikkem til det.. Vil dp made/nøde hende eller skal hun bare klare sig selv?

Jeg har det skidt med at hun starter så tidligt, fordi hun nu er så lille og forholdsvis hjælpeløs 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er den at min datter snart skal starte i dagpleje, det gør hun, når hun lige er blevet 9 mdr og fuld tid (6timer om dagen) fra 9,5 mdr.

Årh altså... Hun er så lille  hun kan hverken pincetgreb, kravle eller sidde 100% uden støtte. Hun hader skemad og insisterer på at spise selv - hvilket er meget begrænset indtag, når hun ikk har motorikkem til det.. Vil dp made/nøde hende eller skal hun bare klare sig selv?

Jeg har det skidt med at hun starter så tidligt, fordi hun nu er så lille og forholdsvis hjælpeløs 

Min søn startede også da han var 9 mdr. Dog i vuggestue. Han kunne hverken kravle eller sidde selv så godt. Han spiste ikke selv. Men havde pincet grebet. 

Pædagogerne her madede ham og lærte ham at spise selv. Han lærte også at kravle hurtigt efter opstart. 

Anmeld Citér

6. maj 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Selvfølgelig vil dp mor hjælpe hende. Hun er stadigvæk så lille at hun har brug for hjælp. 
Har du ikke mødt og talt med dp mor ? (så dp mor ved at hun ikke kan de her ting endnu. ) 

Hun lader hende jo ikke bare sejle i sin egen sø. Hun gør hvad hun kan for at være der for alle børnene. 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym

Daplejeren hjælper selvfølglig dit barn :-) Men derudover vil jeg også sige at dagplejeren får sikkert lov at made dit barn. Det er forunderligt hvad andre end mor og far nogle gange kan. Bare fordi de ikke er mor og far. Det er tidligt hun skal afsted, men selvfølgelig skal det nok gå. Du har en masse bekymringer, fortæl din dagplejer om dem så hun kan komme dem i forkøbet og møde dig der hvor du har brug for det :-)

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Min datter på 10 mdr er også lige startet. Hun både kravler og sidder selv dog... Men er ikke så meget for at spise altid.. Vi har haft en periode med meget sygdom! Jeg har flaske med til hende og mme til trange tider og dagplejemor bruger den engang imellem når lillepigen ikke har villet spise så meget mad.. Det skal nok gå 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Birthdaybaby

Min datter startede ugen før hun rundede 8 mdr. Hun kunne ikke sidde, kravle, tage bidder af en rugbrødsmad eller anvende pincetgrebet. Vores dagplejefar klarede det ved at hun både fik nogle rugbrødsbidder hun selv kunne tage og så madede han hende med gaffel. Derudover havde hun en flaske med om dagen de første par måneder. Det hele gik så fint :-) Min søn starter om en måned, der er han 8,5 mdr. Og det skal også nok gå 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym

Det yngste barn jeg nogensinde har haft i dagplejen var 6 mdr. Barnet kunne ikke sidde, ikke spise andet end flaske og sov mange lure i løbet af dagen. 

Men barnet (og jeg) overlevede og det gik fint 

De sidste par år har jeg primært haft nye børn i alderen 8-10 mdr. Det er slet ikke unormalt, så det har din dagplejer nok styr på 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym trådstarter

Arghkan se flere af jer har givet sutteflaske, det vil min pige ikke

Jeg er begyndt at give hende mme i kop, indtil videre fortyndet 50/50, så hun vænner sig til smagen.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.