Maricella skriver:
Hvis du ikke kender parret, ikke har lyst og ikke gider have dine børn passet for det.. personligt havde jeg takket nej.
Mit liv er for kort til at gøre ting som jeg virkelig ikke gider "bare fordi"
Der var en anden tråd for lidt tid siden om man kunne tillade sig kun at invitere den ene af et par, og mange der gav udtryk for at det kunne man ikke. Altså man af ren høflighed inviterede begge. I det tilfælde er det næppe en katastrofe at du melder fra 
Jeg tænker at du må mærke efter i dig selv -vil det gøre dig mere glad at tage med for din mands skyld og se hans glæde end det ville gøre dig irriteret at deltage i noget, som du dybest set ikke gider? Hvis svaret er ja, så tag med. Er svaret nej, så vil din mand nok mærke det i løbet af aftenen og ønske du var blevet hjemme?
For mig handler det lige så meget om at glæde min kæreste.
Jeg er én af dem, der synes, at man godt kan nøjes med at invitere en ene part, og det skrev jeg også i tråden.
Men at livet er for kort til at gøre noget for sin kærestes skyld, det synes jeg, er trist.
Jeg synes ikke, man i tide og utide skal gøre noget, man ikke har lyst til, men for mig er det lige egoistisk nok at sige nej til noget, som kæresten virkelig gerne vil have én med til.
Men det behøver vi jo ikke se ens på.
Anmeld
Citér