Thailand og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. maj 2019

Anonym trådstarter

Hej folkens, 

vi er inviteret med til Thailand af noget familie, som rejser afsted 14 dage i start januar. 

Dilemmaet er så denne, at min mand og jeg har “planlagt” projekt baby nr. 2 omkring slut juli Start august. Dette kender ingen jov selvfølgelig til. 

Men det ville jov være en evt. Graviditet på 4-5 måneder på rejse tidspunktet. 

Der er så mange tanker bag, vores datter på to år, ville vi rigtig gerne havde den sidste rejse med som “ene barn” - når der kommer en til, kommer vi ikke til at rejse de næste par år, og måske ikke til Thailand pga prisen på 4 istedet for 3. 

På den anden side er det møg hammerene langt væk hjemmefra i sådan en situtation. 

Det skal siges, at jeg er klar over, at det hurtig tager tid at blive gravid, og jeg dermed evt ville være kortere henne i januar 2020. 

Det skal dog siges, at nr 1 skete med det samme og jeg næsten lige har været ikke planlagt gravid (trods beskyttelse), som endte i spontan abort i uge 8. 

Så tror det sker hurtig. 

MEN hvad anbefaler man? Må man rejse til Thailand som gravid i uge 16, 20 eller 24 fx.? Og for og imod? Hvad med malaria? 

Jeg snakker selvfølgelig med min læge - inden vi beslutter noget som helst. 

Ville bare gerne høre jer og hvad I har gjort/oplevet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2019

Anonym

Jeg rejste rundt i Vietnam og Laos da jeg var 16-20 uger henne i min første graviditet. Det sagde lægen ikke så meget til - så længe man ikke har planer om at dyrke sex med “lokalbefolkningen” eller opholde sig i jungle el.l. 

Anmeld Citér

8. maj 2019

Anonym

Jeg har også lige været i Thailand midt i min graviditet. Intet problem (udover ret mange graviditetsgener, som gjorde at jeg desværre ikke fik oplevet Thailand så meget som jeg gerne ville).

Go for it!

Anmeld Citér

8. maj 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ellers ku I måske udskyde projekt baby et par måneder bare?? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.