Kan ikk mere.. barn 15 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.312 visninger
8 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2019

Anonym trådstarter

Jeg har virkelig brug for hjælp eller nofet sparring til mit barns søvn. Sagen er den at han ikke sover om natten med mindre jeg er der. 

Det startede med at han var syg, så rykkede ham og jeg ned på vores kæmpe sofa i en 20 dage, det var også rigtig fint og hyggeligt. Nu sover vi dernede fast nærmest efter kl 22-24. 

18.30-19 Puttes i egen seng imellem, hvor jeg giver en mælk i flaske og så efter 10 minutter går ud, han kan godt græde i 1 minut men falder så til ro og sover.

22-24 står op og vil på ingen måde falde til ro i tremmesengen, om jeg så sidder der i 1 time, så stiller han sig op og vil kun op (han ved godt vi plejer at rykke ned på sofaen tror jeg)

Når vi så er kommet ned og jeg har lagt ham, sover han hele natten, men står op ind imellem og søger sin flaske eller sut.

Mit problem er at jeg ikke kan få ham til at sove efter 1. Opvågning, det er ved at være hårdt at sove på sofaen da pladsen ikke er den samme fordi jeg er gravid og står op med hovedpine fordi jeg sover forkert.

Det er ikke en mulighed at rykke indni soveværelset, fordi der er ikke pæads til en babyseng, og min mand skal på arbejde hver dsg kl 5, så han hsr også brug for sammengængende søvn, da hans job kræver at han er veludvilet.

Nogen som har har været i samme situation og har nogle guldkorn som har virket for jer??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2019

Black Rose

Jeg tænker det kunne være en ide at få din mand på banen, så det er ham der klarer pustningen efter første opvågning  Som du selv siger, så ved dit barn jo nok godt, at I til sidst rykker på sofaen sammen, når det er dig der putter. Det mest effektivt kan sagtens være, at det derfor ikke er dig, han vågner op til  Håber snart det ændrer sig for jer

Anmeld Citér

5. maj 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har virkelig brug for hjælp eller nofet sparring til mit barns søvn. Sagen er den at han ikke sover om natten med mindre jeg er der. 

Det startede med at han var syg, så rykkede ham og jeg ned på vores kæmpe sofa i en 20 dage, det var også rigtig fint og hyggeligt. Nu sover vi dernede fast nærmest efter kl 22-24. 

18.30-19 Puttes i egen seng imellem, hvor jeg giver en mælk i flaske og så efter 10 minutter går ud, han kan godt græde i 1 minut men falder så til ro og sover.

22-24 står op og vil på ingen måde falde til ro i tremmesengen, om jeg så sidder der i 1 time, så stiller han sig op og vil kun op (han ved godt vi plejer at rykke ned på sofaen tror jeg)

Når vi så er kommet ned og jeg har lagt ham, sover han hele natten, men står op ind imellem og søger sin flaske eller sut.

Mit problem er at jeg ikke kan få ham til at sove efter 1. Opvågning, det er ved at være hårdt at sove på sofaen da pladsen ikke er den samme fordi jeg er gravid og står op med hovedpine fordi jeg sover forkert.

Det er ikke en mulighed at rykke indni soveværelset, fordi der er ikke pæads til en babyseng, og min mand skal på arbejde hver dsg kl 5, så han hsr også brug for sammengængende søvn, da hans job kræver at han er veludvilet.

Nogen som har har været i samme situation og har nogle guldkorn som har virket for jer??

Far arbejder vel ikke hver dag?(og så må han vel bare gå tidligere i seng) 

Har far prøvet at stå op når han vågner og se hvad der sker? 

Du kan jo ikke blive ved med at stå med det når du er gravid. 

Du må få far til at prøve.

Anmeld Citér

5. maj 2019

Strain

Vi har haft nogenlunde samme oplevelse herhjemme, her var det bare allerede fra fødslen at knægten ikke sov, hvis han ikke lå på en af os. Sådan var det med begge de to første. Sådan er der bare nogle børn der er.

Hvad vi gjorde - ind i sengen med dem. Nr 2 kunne kun sove op af os, men ikke i sengen (for tidligt født og luftvejs problemer) men halvt siddende op i en ammestol. Så nr 1 kom ind i smørhullet omkring kl 23 og omkring midnat, gik den første af os ind for at sidde op med nr 2. Vi skiftede plads hver anden til hver tredje time natten igennem, indtil ungerne vågnede omkring kl 05.

Nu er de 6 år og 5 år. Den ældste sover de fleste nætter i sin egen seng, men ham på 5 kommer ind til os i sengen et sted mellem kl 12 og kl 03. 

Nr 3, på 2 år, sover bedst alene eller med at jeg lige holder ham lidt i hånden ved 5-tiden. Men det første år af hans liv, skulle jeg gå rundt med ham fra kl 04 til kl 06 da han ellers ville stå op der kl 04. 

Det der med søvn og arbejde - fordi ingen af vores børn er gode til at sove, og slet ikke i dagtiden hvor alle lure er på omkring 40 minutter, så er nattetjansen også delt imellem os. For jo, man skal være frisk på arbejde, men at gå hjemme er jo også noget man skal være bare en smule frisk til og der var ingen pauser i løbet af dagen med vores 3.

Måske din mand kan komme lidt på banen og tage lidt af natteroderiet. Især i weekenden kan han jo sagtens, så du kan få lidt sammenhængende søvn. Eller snup drengen med ind i jeres seng, så alle får sovet.

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym

Vores startede deromkring med at få et opvågning deromkring.  Så en aften gav jeg 4-7 vinduer mens vi sad og sumpede i sofaen. 

Det blev så en aften seance der stod på i 4 måneder on off.  Men efter indtaget sidste vindrue sagde vi på ny godnat og han puttede sig igen i egen seng.

Det har så været deromkring nogenlunde samme mønster to tre gange inden han blev 4,5 men ikke over længere perioder . 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Har du prøvet baby meditation? Bjørnen tjubba eller hvad den hedder. Skulle være ret funktionelt. Kan købes online. 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Jeg tror jeg ville sove i dobbeltsengen med sønnen. Hvis far har svært ved at sove med ham i sengen, så kunne han jo rykke på sofaen i en periode, nu hvor du både er gravid og er den der tager natten. Så tænker jeg at det er fair nok, at du får sengen. Og ellers, hvis du ikke kan klare de mange opvågninger alene, så må I jo til at skiftes om det ��

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym

Enten må I tage en afvending med ham én gang for alle og holde på at han skal sove i egen seng, uanset at han vil brokke sig de første par nætter - ellers må i acceptere at sove sammen med ham.

For det første må far på banen - at “have brug for at være udhvilet” er ikke en luksus man har krav på med små børn, slet ikke hvis de sover dårligt. Ind i sengen med jer, og så må du og far skiftes om at få noget god søvn på sofaen. Det er jeres fælles opgave og far må enten tidligere i seng eller som minimum overtage de dage han har fri.

Og så er det jo nok på tide at få gjort en ende på den natflaske? Han er temmmelig stor og det er noget rod for hans tænder at ligge i mælk natten lang? 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Hvad hvis far tager ham op? 

Altså jeg ser flere muligheder, men at blive ved som nu er ikke en af dem - du er gravid og der kommer snart en til baby. 

1. Kold tyrker fra den sofa. Beslut dig/jer for at det er slut og vær begge på banen i forhold til at trøste/være der for ham de første par nætter. Han skal nok falde i søvn igen men det kan godt tage lang tid. 

2. Det er formentlig ikke sofaen kan eftersøger - det er nærhed med mor. Når han vågner og ikke umiddelbart kan puttes igen, så tag ham ind i dobbeltsengen. Kan far ikke sove må han rykke på sofaen - du skal passe på din krop som gravid og det er vidst i forvejen en lukrativ Deal han har med ikke at skulle være forældre om natten. 

Herhjemme er reglen at man puttes i egen seng men man altid er velkommen i mor og fars seng hvis man vågner og har brug for nærhed, og så kommer børns behov for tryghed før voksnes komfort ( vi har nu lært at leve med mosleriet) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.