Eksperthjælp: Er jeg gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. maj

Vivi Hollænder

Hej Brevkassen.

Jeg er en tilfreds og lykkelig ung kvinde som har verdens bedste kæreste. vi har været sammen i 3 år. Jeg er i en alder af 19 år selvstændig, nyt rækkehus, kat, sund og rask - ikke mindst forelsket og er måske gravid.. Jeg sjusker aldrig med mine p-piller, for jeg vil ikke have en baby før at vi "har planlagt det" i gåseøjne.... altså snakker om at det er tid snart. Jeg glemte så én p-pille og jeg ved ikke hvornår i min cyklus at den er glemt. Jeg tog så en test og den har vist en svag positiv. Altså hvis man drejede den rigtigt var den mere tydelig. Jeg kastede op i 3 dage.. Jeg havde det så varmt og det kom i bølger. Jeg er også mere udmattet end normalt .. Det hele er enten af nervøsitet eller af graviditet..

Et par dage senere får jeg så det røde. Men det varede kun i 3 dage og ikke i mine normale 7 dage.. Jeg testede så igen og den viste en tand mere positiv end den første..... Jeg er utrolig meget i tvivl om at jeg er gravid. For jeg var nede ved lægen for at teste en normal graviditets test og hun sagde negativ.. Men jeg tester jo svag positiv hjemme..? Jeg spørger herinde, for jeg vil høre om min proces med at teste svag positiv, menstruation, teste svag positiv er "normalt" at opleve hvis man er gravid og forholdsvist kort henne i det hele?

Kh
Kattemor

Vivis svar

Kære Kattemor

Jeg kan desværre ikke svare dig på, om du er gravid eller ej. Men jeg vil mene, at du godt kan stole på, hvad din læge siger.

Jeg ved ikke nok om graviditetstest til at give dig et klart svar på, om det er normalt, at de viser svagt positive, selv om de er negative, men jeg har hørt om det før. Måske er der læsere her, der kan svare på, om de har oplevet det samme?

Mht. graviditets-symptomer så tidligt i forløbet, er der nogle kvinder, der fortæller, at de kunne mærke det meget tidligt. De fleste mærker det dog noget senere. Der er heller ikke usædvanligt at opleve disse symptomer uden at være gravid. Bekymring/nervøsitet/forventning kan godt være så stærk, at kroppen reagerer med fysiske symptomer og endelig er der den mulighed, at man tilfældigt er ramt af en virus  lige på det tidspunkt.

Kærlig hilsen Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.