Fortælle om graviditet. - Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.237 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. maj 2019

Anonym trådstarter

Er anonym, da graviditeten endnu ikke er offentlig. 

Jer der har flere børn;

Hvornår fortalte I de ældre søskende om graviditeten?
Jeg har et barn på knap 5 år, og er meget nygravid. Jeg er meget i tvivl om hvornår jeg skal fortælle om det. 

Jeg er lidt nervøs for hvor længe det kan skjules. Mest fordi jeg frygter at blive rigtig dårlig med kvalme igen. - Første gang var jeg nedlagt fra uge 6 til og med uge 16 med opkast hver dag, og kvalme hele dagen.

Hvad gjorde I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi fortalte det først efter uge 12, hvor vi havde været til nakkefoldsskanning. 

Hun var 3 1/2, så hun forstod jo næsten alt, så for være sikker, valgte vi at vente.

Der var så heller ik andre, der fik noget at vide, føre efter nf. Vh Stine 

Anmeld Citér

1. maj 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Vi fortalte det først efter uge 12, hvor vi havde været til nakkefoldsskanning. 

Hun var 3 1/2, så hun forstod jo næsten alt, så for være sikker, valgte vi at vente.

Der var så heller ik andre, der fik noget at vide, føre efter nf. Vh Stine 

Havde du kvalme med nr 2? Kunne du/I skjule det for den store?

Tænker mit barn vil bekymre sig hvor mor kaster op hver dag i 2-3 mdr

Anmeld Citér

1. maj 2019

Christabelle

Min datter var 4,5 år da hun fik det at vide. Jeg havde rigtig meget kvalme og var superdårlig. Det vidste hun naturligvis godt. Fortalte hende en dag at nu skulle vi lige ud til en der skulle kigge ind i maven for at se hvorfor mor var så dårlig. Det var så en kønsscanning vi skulle til i uge 15. Så hun fik det at vide ved at vi så baby inde i maven og fandt ud af at det var en lillebror. 

Anmeld Citér

2. maj 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi fortalte det til storebror da vi kom hjem fra nakkefoldsscanning. Han var den første der fik det afvise. 

Jeg havde også meget kvalme og begyndende bækkenløsning og han havde naturligvis lagt mærke til at mor havde været anderledes. 

Derudover var jeg allerede begyndt at få mave så det kunne ikke skjules for omverden længere. 

Men selvom der så kun var ca 6 måneder til termin da han fik det afvide var det laaaaaang tid for en 3 årig og han var godt nok utålmodig til sidst - så jo længere man kan strække den jo bedre er min erfaring. 

Anmeld Citér

2. maj 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jer der har flere børn;

Jeg har et barn på knap 5 år, og er meget nygravid. Jeg er meget i tvivl om hvornår jeg skal fortælle om det. 

Jeg er lidt nervøs for hvor længe det kan skjules. Mest fordi jeg frygter at blive rigtig dårlig med kvalme igen. - Første gang var jeg nedlagt fra uge 6 til og med uge 16 med opkast hver dag, og kvalme hele dagen.

Hvad gjorde I?

Jeg har en veninde der første gang fortalte det til deres datter inden de 12 uger. Men det endte i en abort desværre. Anden gang ventede de til efter de 12 uger. Desværre var der en hjertefejl så de måtte afbryde graviditeten halvvejs.

Man kan ikke gardere sig hundrede procent. Men som minimum ville jeg vente til efter nf. 

Tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

2. maj 2019

Annemette07

Anonym skriver:

Jer der har flere børn;

Hvad gjorde I?

Vores dreng var også knap fem år da vi fortalte ham han skulle være storebror. Vi fortalte det efter nf. Jeg var virkelig dårlig med kvalme og træthed fra uge 4-18. Jeg forklarede det med at der var noget med maven, men at det ikke var farligt - blot at det krævede hvile ind imellem. Da han så fik det af vide forklarede jeg ham at det var derfor jeg var dårlig og at det var helt normalt 

Anmeld Citér

2. maj 2019

Anonym

Vi køber en kønsscanning 14+ og fortæller børnene 4,5 og 6 år det derefter. 

Jeg har også været dårlig a h til, og kastet op i lede strømme. Indtil videre tror de at jeg er køre syg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.