Inspiration til barnedåbsinvitationer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.382 visninger
6 svar
1 synes godt om
29. april 2019

Mettejylland

Hej

Jeg skal holde barnedåb til efteråret og har brug for hjælp til invitationskort, ved godt jeg er ude i god tid, men jeg vil gerne lige have lov til at snuse til emnet inden den bette kommer til verdenen. 

Jeg har aldrig rigtig lavet invitationer og derfor er jeg på lidt på bar bund i forhold hvordan man kan gøre det osv.

Jeg har en ide om at de skal være nogenlunde hjemmelavede, det der med at tilføje billede og tekst på en hjemmeside hvor du så får dem sendt hjem og skal betale mange penge, det er ikke lige mig. 

Så hellere sidde og klippe og klistrer lidt selv 

Men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad man kan gøre, skal man finde nogle neutrale kort og købe på nettet eller hvordan har i gjort det?

VH

Glud

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Vi lavede det i Word og sendte det ud via Facebook 

Så nok ikke lige det du søger, men jeg tænker da at man bare skal gøre som man har lyst til, og smag og behag er jo forskelligt. Jeg kan personligt godt lide der er billede(r) af dåbsbarnet så invitationen er personlig  

Anmeld Citér

29. april 2019

Mettejylland

Ja okay 

Det kunne man selvfølgelig gøre men jeg er lidt gammeldags, så kan godt lide at sende det via fysisk post, selvom det koster nogen penge. Men vil nemlig også gerne have et billede på "forsiden" og så noget tekst, men har lidt svært ved hvordan man laver det selv hehe.. der er jeg ikke så kreativ, det må jo også være lidt billigt

Tak for svaret

Anmeld Citér

29. april 2019

januar16

Profilbillede for januar16

Vi lavede i word og printede på begge sider på god kvalitet papir. 

Forside var et billede af dåbsbarnet

indeni havde vi tidsplan til venstre og selve invitation til højre (tidsplan da der vil være nogle der kun tager fest og ikke kirke)

Bagside ønskeliste (har dog set mange bruge ønskeskyen og det er ret smart)

Anmeld Citér

30. april 2019

Mettejylland

Det lyder da som en god ide

Så lavede du bare sådan at der var 2 invitationer på et A4 side papir eller hvordan var det?

Anmeld Citér

30. april 2019

januar16

Profilbillede for januar16
Mettejylland skriver:

Det lyder da som en god ide

Så lavede du bare sådan at der var 2 invitationer på et A4 side papir eller hvordan var det?

Vi foldede på midten så der var kun en invitation pr ark papir. 

Anmeld Citér

1. maj 2019

Lefrica

Profilbillede for Lefrica

Jeg lavede invitationen i word og klippede den ud og limede den på et lidt større stykke karton. Det limede jeg fast på en "doilie" og foldede den og bandt et lyserødt bånd om - de var så fine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.