Børn og dyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2019

Anonym trådstarter

Hej. 

Det er sådan at vi flytter i større lejlighed inden længe hvor vi må have kæledyr. Vi har i mange år snakket om at få en kat, så nu skal det være, men....

Vores søn er ca. 13 måneder gammel på det tidspunkt vi flytter. Og jeg tænker da meget over, om ham og katten ville kunne sammen? Vil katten eller ham være strid mod den anden? 

Er der nogen som har fået kæledyr når barnet har været i 1-1 1/2 års alderen, som kan fortælle lidt om hvordan det gik? Og hvilke tanker I har gjort jer bagefter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2019

Baby17

Anonym skriver:

Hej. 

Det er sådan at vi flytter i større lejlighed inden længe hvor vi må have kæledyr. Vi har i mange år snakket om at få en kat, så nu skal det være, men....

Vores søn er ca. 13 måneder gammel på det tidspunkt vi flytter. Og jeg tænker da meget over, om ham og katten ville kunne sammen? Vil katten eller ham være strid mod den anden? 

Er der nogen som har fået kæledyr når barnet har været i 1-1 1/2 års alderen, som kan fortælle lidt om hvordan det gik? Og hvilke tanker I har gjort jer bagefter? 

Vi har en kat, vi havde den også inden vi fik vores datter.

Hun ELSKER den, og alle andre dyr. Vi har lært hende at man skal ae den når hun vil snakke med den. Vores kat har aldrig rigtig gidet vores datter særlig meget, men siger ikke noget til det når hun aer den og følger efter den. Hvis den ligger og sover og hun bliver ved med at snakke kan den godt give et pote dask og hun er da også blevet revet på hænderne af den. 

Alle bedsteforældrene har hunde og dem er hun også gode venner med. 

Anmeld Citér

29. april 2019

fehår

Vi havde kat, før vi fik barn, men vores datter er 22 måneder, og katten er hendes bedste ven. 

Jeg var gravid, da vi anskaffede os katten, og vi gik derfor specifikt efter en kat, der var vant til børn. Katten havde aldrig bidt, reagerede ikke på høje lyde, var rolig af temperament. Alt sammen har gjort, at katten fungerer rigtigt godt i samspil med vores datter. 

Vores datter er opdraget til at være blid og ae. Hun er opdraget til, at nogle gange vil katten ikke lege, og så skal den have lov til at gå væk. 

Hos os har det været en gave at se de to sammen. Katten er det første, min datter kigger efter, når hun kommer hjem. De ligger tit sammen og ser tegnefilm eller læser bog. De skændes aldrig. Vores pige elsker dyr mere end noget andet, og hun er blid ved dem. Jeg tænker, det generelt er rigtigt godt for børn at have dyr - det lærer dem en masse om empati på en hyggelig måde.

Men som sagt: gå efter en kat, der er vant til børn - allerhelst små børn.

Anmeld Citér

29. april 2019

HBV

En sidebemærkning : hvor gamle er børn før de lærer at ae og ikke rive i pelsen? Min datter på 7 mdr har ihvertfald ikke lært det endnu 

Anmeld Citér

29. april 2019

Black Rose

HBV skriver:

En sidebemærkning : hvor gamle er børn før de lærer at ae og ikke rive i pelsen? Min datter på 7 mdr har ihvertfald ikke lært det endnu 

Det har min på 9 måneder heller ikke lært endnu  Han er dog ikke så slem til at ville rive i pelsen længere, men han er stadig lidt for vild i sine bevægelser, til at jeg vil kalde det at ae katten 

Anmeld Citér

29. april 2019

Anonym

I min optik er katte bedst at købe inden graviditet eller imens . Så katten har lidt alder.  Killinger såvel som hvalpe er lidt mere tumlede og kommer til at kradse uden hensigt da alt er leg i deres verden.  

Vores maincoon lå ( hvilket han aldrig plejede)  hele tiden i nærheden af mig under graviditeten. Når babyen sov inde lå katten under vuggen eller i den kurv under barnevognen.  

En gang har katten kradset der havde hun lige lært at kravle og katten sov.  Så et kraftigt tag i det bløde pels i lysken fik katten til at reagerer.  hvilket er forståeligt katten kom krybende til hende efter 10 SEK og de var venner igen . 

Nu er børnene blevet ældre og katten ligeså . De ved den advare hvis den ikke gider at blive flyttet på m.m og det har de lært at høre efter.  ( intet ondt i katten bare alderdom)  en kat er ikke en bamse der skal finde sig i alt det er ligeså vigtigt at lære ungerne . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.