Spontan abort og tampon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.077 visninger
14 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2019

Anonym trådstarter

Må jeg bruge tampon når jeg har været ude for spontan abort? 

Var kun i uge 4 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2019

SejtNavnHer

Det skulle der ikke være noget i vejen for. 

Kram til dig! 

Anmeld Citér

28. april 2019

Anonym

Hej 

Nej det må du IKKE 

JEG har desværre også li haft en jeg var 5 uger henne og var på gynækologisk akutstue og der sagde de jeg skulle vente til næste menstruationsperiode.

Jeg var inde 2 gange for de skulle være sikker på jeg ikke havde en graviditet udenfor livmoderen. Er du blevet tjekket for det? 

Anmeld Citér

28. april 2019

SejtNavnHer

En SA i uge 4 er en biokemisk graviditet, dvs en der aldrig har implanteret, så teknisk set er blødningen ækvivalent med en menstruation, og der burde ikke være øget risiko for infektion ved brug af tampon. 

Men man kan selvfølgelig altid holde sig på den sikre side, og bruge bind denne gang. Du ved, just in case. 

Anmeld Citér

28. april 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej 

Nej det må du IKKE 

JEG har desværre også li haft en jeg var 5 uger henne og var på gynækologisk akutstue og der sagde de jeg skulle vente til næste menstruationsperiode.

Jeg var inde 2 gange for de skulle være sikker på jeg ikke havde en graviditet udenfor livmoderen. Er du blevet tjekket for det? 

Jeps har været på sygehuset pga voldsomme smerter. Og graviditet sad i livmoderen - er tjekket. Glemte bare at spørge om tamponer 

Anmeld Citér

28. april 2019

Anonym trådstarter

SejtNavnHer skriver:

En SA i uge 4 er en biokemisk graviditet, dvs en der aldrig har implanteret, så teknisk set er blødningen ækvivalent med en menstruation, og der burde ikke være øget risiko for infektion ved brug af tampon. 

Men man kan selvfølgelig altid holde sig på den sikre side, og bruge bind denne gang. Du ved, just in case. 

Så ved du ikke hvad du snakker om - for har været på sygehuset, og her sagde de at det havde sat sig fast i livmoderen, men var på vej til at blive frastødt. 

En bio kan du opleve mange gange på et liv, da det er et befrugte æg der aldrig for sat sig fast og dermed ikke bliver dannet hcg. 

En bio vil ikke ses som en enorm styrt blødning i flere dage med klumper og næsten ulidelig smerter. Det sagde lægen til mig på sygehuset. 

Glemte at spørge om tamponer, midt i al det kaos, jeg lå i. 

Anmeld Citér

28. april 2019

Anonym

Alle kvinder er biokemiske gravide frem til 6+0,og jeg kan love der for, at en graviditet der går til grunde i uge 5,kan give et blodbad med klumper og smerter.

Men en bio i uge 4 skyldes af æget ikke har kunne fuldføre implantationen i slimhinden. 

Det anbefales ikke at bruge tampon, om man oplever en bio eller en sa.

For at det er en bio, kræver det at graviditet er bekræftet ved urintest eller blodprøve. 

Anmeld Citér

28. april 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Alle kvinder er biokemiske gravide frem til 6+0,og jeg kan love der for, at en graviditet der går til grunde i uge 5,kan give et blodbad med klumper og smerter.

Men en bio i uge 4 skyldes af æget ikke har kunne fuldføre implantationen i slimhinden. 

For at det er en bio, kræver det at graviditet er bekræftet ved urintest eller blodprøve. 

Jeg er heldigvis fuldstændig ligeglad  det er ikke hvad lægen sagde  han sagde spontan abort og forklaret det jeg har skrevet tidligere.

gennem går noget af det sværeste jeg har prøvet , og tror mere på sygehuset 

ærgerligt man spørg om noget - og det så bliver en debat om noget helt andet

held og lykke til dig og rigtig god aften  

Anmeld Citér

28. april 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Og utroligt at du ligepludselig skal skrive anonym

Anmeld Citér

28. april 2019

Anonym

Den anden anonyme har altså ret mht til biokemisk graviditet. Tror du har misforstået lægen. Du kan læse om det her. 

Jeg ville ikke bruge tampon for at være på den sikre side. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.