Hvornår renlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. april 2019

Mo9ca:)

Vores datter blev forsigtigt introduceret for potten omkring 11/2 års alderen og det har været en succes. Nu er hun 2 år og 3 mdr. og er begyndt at protestere, når hun skal have ble på efter, at have rendt rundt med bar numse herhjemme. Hun spørger selv til potten når vi skifter hendes ble og tisser næsten hver dag på den. Hun er også bevidst om, når hun skal tisse og kan godt holde på det, indtil vi har fået ble og tøj af og er kommet ud til potten. Lort har hun heller ikke problemer med at lave på den. Dog spørger hun ikke til potten når hun kan mærke at der er lort på vej når hun har bleen på.

Så det jeg gerne vil høre jer om er, hvornår har I vidst at tiden var inde til at øve målrettet med at gøre jeres børn renlige? Grunden til at jeg er i tvivl er, at hun jo kun er 2,3 år.

Det er ikke fordi vi er utålmodige efter at gøre hende renlig. Det er vi egentlig meget afslappet omkring. Vi vil bare gerne understøtte hendes egen lyst til at bruge potten frem for bleen.

Mvh. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2019

Bissen

Hun lyder da så klar - når hun selv kan mærke det og spørger efter potten. Så er det da bare af med bleen og se hvad der sker. 

Min søn var også 2,3 mdr da han blev blefri. 

Anmeld Citér

24. april 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mo9ca:) skriver:

Vores datter blev forsigtigt introduceret for potten omkring 11/2 års alderen og det har været en succes. Nu er hun 2 år og 3 mdr. og er begyndt at protestere, når hun skal have ble på efter, at have rendt rundt med bar numse herhjemme. Hun spørger selv til potten når vi skifter hendes ble og tisser næsten hver dag på den. Hun er også bevidst om, når hun skal tisse og kan godt holde på det, indtil vi har fået ble og tøj af og er kommet ud til potten. Lort har hun heller ikke problemer med at lave på den. Dog spørger hun ikke til potten når hun kan mærke at der er lort på vej når hun har bleen på.

Så det jeg gerne vil høre jer om er, hvornår har I vidst at tiden var inde til at øve målrettet med at gøre jeres børn renlige? Grunden til at jeg er i tvivl er, at hun jo kun er 2,3 år.

Det er ikke fordi vi er utålmodige efter at gøre hende renlig. Det er vi egentlig meget afslappet omkring. Vi vil bare gerne understøtte hendes egen lyst til at bruge potten frem for bleen.

Mvh. 

Min datter blev meget gal på bleen da jun var 18 mdr. Jeg fik nok af skrig ved hvert bleskift da hun var 20 mdr og lod hende tisse på potten når hun ville. Efter en måned fik hun lov at rende med numsen bar så snart vi var hjemme. 

22 mdr fik hun ikke ble på i vuggestuen og 23 mdr var bleen knastør natten igennem.

Hun blev ikke decideret pottetrænet, men fik lov til at styre det selv. Jeg hjalp hende med at komme på wc så vi undgik uheld, og gav hende ble på hvis hun helst ville det (det ville hun dog ikke rigtig).

Så selvom jeres datter ikke er så gammel endnu, så ville jeg bestemt lade hende prøve sig frem uden ble. Det giver jo ikke mening at have ble på bare for at have ble på. Hvis I har svært ved uheld på gulvet så giv hende buksebleer på og tilbyd hende potten jævnligt.

Anmeld Citér

24. april 2019

Mortilah

Det er slet ikke for tidligt:-) dejligt hun viser interresse. Vores smed dag og natble inden to.. skønt at være sluppet af med bleerne hurtigt. langt rarere for den lille numse..

Anmeld Citér

24. april 2019

fehår

Enig, ikke for tidligt. Før i tiden blev børn meget tidligt renlige end nutildags. Min datter er under 2 og bruger ikke ble mere.

Din datter lyder klar.

Anmeld Citér

24. april 2019

Mo9ca:)

Tusind tak fordi I tog jer tid til at svare. Det kan jo være svært at se sit barn lidt fra oven af. Så nogle gange er det godt med nogle øjne udefra. Vi prøver her i weekenden at droppe bleen, så må vi se hvordan det går. 

Mvh. M

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.