“Ubeskyttet sex” og ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad tænker du?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

981 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. april 2019

Anonym trådstarter

Hej, 

Jeg har et spørgsmål. Jeg har altid kunne mærke og se (udflåd) min ægløsning, og min cyklus er meget stabil fra måned til måned = ens.

Vi står i den situtation at der er gået ud på kondomet (vi har brugt kondom i 2 år uden problemer, og har aldrig oplevet dette)

OG det skete selvfølgelig på dagen hvor min ægløsning startede, to døgn efter er den på sit højeste.

Jeg oplevede ikke mere til min ægløsning end den ene dag, vi havde sex - normal være det 2-4 døgn.

Er det et rent tilfældigt? Har jeg måske ikke ægløsning i denne cyklus? Eller har det en sammenhæng med graviditet?

Min ægløsning er ellers tydelig og stensikker hver gang.

Barn nr 2 ligger ikke så fjernt for os, dog ville vi godt vente et lille halvt år.

Har du oplevet noget lignede?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Vi er forskellige. Tag sådan ægløsnings prøve. For mig når jeg får mit udflåd så er mit ægløsnings over. 

Anmeld Citér

22. april 2019

Anonym

Tag en fortrydelsespille, så behøver du ikke spekulere mere på det. Hvilket i sig selv kan “sløre” alt hvad du plejer at synes du kan føle og mærke. 

Anmeld Citér

22. april 2019

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Vi er forskellige. Tag sådan ægløsnings prøve. For mig når jeg får mit udflåd så er mit ægløsnings over. 

Hej, 

det vil ikke hjælpe mig på min undren  

har taget utallige ÆL test da vi prøve at få vores datter - og ved 100% hvornår den ligger. 

Undre mig bare over hvorfor min ÆL/frugtbare periode kun var en dag - når det plejer at vare 2-4 døgn 

Anmeld Citér

22. april 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tag en fortrydelsespille, så behøver du ikke spekulere mere på det. Hvilket i sig selv kan “sløre” alt hvad du plejer at synes du kan føle og mærke. 

Er desværre for sent - det 8 dage siden

Anmeld Citér

26. april 2019

HBV

Du skriver at I helst ville vente et lille halvt år..? Hvorfor ?  Det er jo kun en 4-5 mdr tidligere.. Du ved i teorien ikke, om du ville være i stand til at få børn om et halvt år ��

Anmeld Citér

26. april 2019

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Du skriver at I helst ville vente et lille halvt år..? Hvorfor ?  Det er jo kun en 4-5 mdr tidligere.. Du ved i teorien ikke, om du ville være i stand til at få børn om et halvt år ��

Min datter er lige knap 20 måneder, så vi ville gerne starter når hun var fyld 2 år, og hvis det ville tage sin tid at blive gravid med nr 2 ville det være okay - vi ville helst ikke have dem for tæt. 

Men nu er sagen så helt anderledes - fordi jeg lige har fundet ud af idag at jeg er gravid, og meget forvirret 

Anmeld Citér

26. april 2019

Anonym trådstarter

Testen er positiv - og taget efter 2 min billede 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.