Hej.
Jeg er mor til en baby på 3½ uge. Og han græder. Og græder. Og græder. Når han ikke græder, så sover han.
Vores første græd også en del, men ham her får deciderede skrigeanfald, hvor han ikke sådan lige kan trøstes. Meget tyder på, at det er maven, for han kommer af med en del luft under de anfald og de ender nogle gange også med en fyldt ble.
Men skal det virkelig gøre så ondt?! Det er jo nat og dag og udover at det går udover os forældre, så er nerverne på vores 2-årige ved at være tyndslidte - og det er nok det, jeg synes er det værste!
Det skal tilføjes, at han også er rimelig skæv i kraniet efter en møgfødsel og muligvis også i kroppen. Det mener både sp og fys, som har "henvist" os til kiropraktor, hvor vi skal hen i næste uge. Det kan jo også være derfor.
Han er også så utrolig sart. Han kan græde, hvis lyset bliver slukket, hvis han bliver aet over håret, hvis man lige skifter lidt stilling, mens man sidder med ham.
Man siger jo, at det er normalt at nyfødte har ondt i maven og at de er meget sarte, fordi de skal vænne sig til livet udenfor livmoderen og især at det kan være slemt for et barn taget ved KS (det er ham her).
Men det jeg egentlig ville høre, var:
Hvor meget er normalt at græde? Hvor mange mavesmerter skal man se sit lille barn have? Hvor meget græder jeres små? Hvor sarte er de?
Det er jo sådan nu, at så snart jeg hører, at han er ved at vågne, så går der et koldt gys igennem mig, fordi: åh nej, nu igen...
Anmeld
Citér