Hvor meget græder jeres helt små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. april 2019

Tinstin

Hej.

Jeg er mor til en baby på 3½ uge. Og han græder. Og græder. Og græder. Når han ikke græder, så sover han.

Vores første græd også en del, men ham her får deciderede skrigeanfald, hvor han ikke sådan lige kan trøstes. Meget tyder på, at det er maven, for han kommer af med en del luft under de anfald og de ender nogle gange også med en fyldt ble.
Men skal det virkelig gøre så ondt?! Det er jo nat og dag og udover at det går udover os forældre, så er nerverne på vores 2-årige ved at være tyndslidte - og det er nok det, jeg synes er det værste!

Det skal tilføjes, at han også er rimelig skæv i kraniet efter en møgfødsel og muligvis også i kroppen. Det mener både sp og fys, som har "henvist" os til kiropraktor, hvor vi skal hen i næste uge. Det kan jo også være derfor.

Han er også så utrolig sart. Han kan græde, hvis lyset bliver slukket, hvis han bliver aet over håret, hvis man lige skifter lidt stilling, mens man sidder med ham.

Man siger jo, at det er normalt at nyfødte har ondt i maven og at de er meget sarte, fordi de skal vænne sig til livet udenfor livmoderen og især at det kan være slemt for et barn taget ved KS (det er ham her).

Men det jeg egentlig ville høre, var:
Hvor meget er normalt at græde? Hvor mange mavesmerter skal man se sit lille barn have?  Hvor meget græder jeres små? Hvor sarte er de?

Det er jo sådan nu, at så snart jeg hører, at han er ved at vågne, så går der et koldt gys igennem mig, fordi: åh nej, nu igen...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2019

B&J

Det lyder som en hård start på livet og jeg ville også græde skrige hvis jeg havde været det igennem i får lige en kæmpe krammer og håber det snart er ovre igen...

vores græd stort set aldrig men søvn det var en by i Rusland 

Anmeld Citér

21. april 2019

Black Rose

Tinstin skriver:

Hej.

Jeg er mor til en baby på 3½ uge. Og han græder. Og græder. Og græder. Når han ikke græder, så sover han.

Vores første græd også en del, men ham her får deciderede skrigeanfald, hvor han ikke sådan lige kan trøstes. Meget tyder på, at det er maven, for han kommer af med en del luft under de anfald og de ender nogle gange også med en fyldt ble.
Men skal det virkelig gøre så ondt?! Det er jo nat og dag og udover at det går udover os forældre, så er nerverne på vores 2-årige ved at være tyndslidte - og det er nok det, jeg synes er det værste!

Det skal tilføjes, at han også er rimelig skæv i kraniet efter en møgfødsel og muligvis også i kroppen. Det mener både sp og fys, som har "henvist" os til kiropraktor, hvor vi skal hen i næste uge. Det kan jo også være derfor.

Han er også så utrolig sart. Han kan græde, hvis lyset bliver slukket, hvis han bliver aet over håret, hvis man lige skifter lidt stilling, mens man sidder med ham.

Man siger jo, at det er normalt at nyfødte har ondt i maven og at de er meget sarte, fordi de skal vænne sig til livet udenfor livmoderen og især at det kan være slemt for et barn taget ved KS (det er ham her).

Men det jeg egentlig ville høre, var:
Hvor meget er normalt at græde? Hvor mange mavesmerter skal man se sit lille barn have?  Hvor meget græder jeres små? Hvor sarte er de?

Det er jo sådan nu, at så snart jeg hører, at han er ved at vågne, så går der et koldt gys igennem mig, fordi: åh nej, nu igen...

Åh hvor lyder det hårdt  Hvor meget der er normalt, kan jeg ikke svare på, men vores græd nærmest aldrig. Det var kun lige når han vågnede og var sulten, men så snart han blev lagt til, stoppede det. 

Håber virkelig for jer at det virker med kiropraktor, så det snart vender for jer. Kram

Anmeld Citér

21. april 2019

HBV

Jeg hæfter mig ved at du siger baby stadig har et skævt kranie nu her 3,5 uger efter fødslen. Hvad har læger at sige til det? 

Anmeld Citér

21. april 2019

Christabelle

Min søn skreg også rigtig meget til han var ca 2,5 md (flere timer hver dag). Han er flaskebarn og havde ondt i maven. Derudover var han låst i den ene side af nakken. Vi fik styr på maven (skiftede mme), og var 5 gange hos kiropraktoren. Synes det var så svært at være i da det stod på. Vores store pige græd aldrig...

Nu er det meget bedre. Han er 4,5 md. Han er dog generelt meget klynkende, men det er klart bedre end skrigeturene. 

Anmeld Citér

21. april 2019

Tinstin

HBV skriver:

Jeg hæfter mig ved at du siger baby stadig har et skævt kranie nu her 3,5 uger efter fødslen. Hvad har læger at sige til det? 

Fødselslægerne tog det ganske roligt (han havde også en fødselssvulst af at stå længe i bækkenet under veerne, uden at kunne komme ud), men der var han også nyfødt.

Sundhedsplejersken er ind over, for der er formentlig noget galt med hans krop. Vi var til børnefys, som også kunne se det - der er nogle bevægelser han er uvillig til at lave og han har en meget klar favoritside. Vi er henvist til kiropraktor som første forsøg og så snakker jeg også med lægen om alt det skrigeri til 5 ugers undersøgelsen. Der er så sindssygt travlt hos vores praktiserende læge, at man ikke bare lige bestiller tid - så jeg kommer med det hele til 5-ugers undersøgelsen, som jeg har fået tid til.

Men jeg er da bekymret over det hoved og tager alle de forholdsregler, der nu er, for at forebygge skævt baghoved. Ham her er så født med det, men prøver at afhjælpe det. Hjælper kiropraktor ikke, skal vi til fysioterapeut igen og havde nogle konkrete øvelser til ham.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.