5 uger uønsket abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.033 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. april 2019

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg har siden igår blødt meget og har snakket med lægen og han var 100 % sikker at det var abort.

Jeg ked af det. Har snakket med min mand(han er på arbejde i udlandet) og jeg kan godt forstå det med "at det er nartuen måde at rydde op på" for der var sikkert kromosomfejl.

Men jeg havde heller ikke set det komme. 

Jeg er 28 og min mand 31 

Vi har en sund og rask pige på næsten 4 år. Vi valgte bevidst at vente og nu er jeg mega bange for vi har ventet for længe.

Mit spørgsmål til jer. Der har været i sådan situation.

Vagtlægen sagde at jeg skulle til min egen læge trisdag og få lavet en tisse prøve ? Hvad fortog lægen ved jer ? 

Hvor lang tid tog det fra jer igen og bliver gravid? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2019

Anonym trådstarter

Ingen ?? Der har været der 

Anmeld Citér

21. april 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det gør mig ondt  

Jeg har oplevet en SA flere gange og en MA, efter jeg fødte mit første barn i 2014.

Jeg er blot blevet fulgt med blodprøver, for at sikre at HCG kom i 0.. og hver gang er jeg blevet gravid igen måneden efter.  

Det er desværre HELT normalt at opleve en SA, det er bare ikke noget folk taler om. Jeg mener det er 1 ud af 4 kvinder som vil opleve det. Desværre. Men det er jo netop et udtryk for, at din krop virker præcis som den skal, ved at sortere et sygt foster fra, hvor barskt det end lyder. 

Jeg krydser for, du snart er gravid igen.

Anmeld Citér

21. april 2019

Mort3

Profilbillede for Mort3

Kram til dig. 

Det er så uendelig hårdt at miste..... 

Har selv aborteret i uge 8, jeg var ulykkelig lige ind til jeg tog den næste positive test. 

Jeg nåede kun at have en mens. inden vi igen stod med en positiv test og vellykket graviditet. 

Kroppen er fuld af hormoner og er ekstra fertil, så det er bare med at klø på.

Håber det lykkedes hurtigt

Christina 

Anmeld Citér

21. april 2019

Anonym trådstarter

Mort3 skriver:

Kram til dig. 

Det er så uendelig hårdt at miste..... 

Har selv aborteret i uge 8, jeg var ulykkelig lige ind til jeg tog den næste positive test. 

Jeg nåede kun at have en mens. inden vi igen stod med en positiv test og vellykket graviditet. 

Kroppen er fuld af hormoner og er ekstra fertil, så det er bare med at klø på.

Håber det lykkedes hurtigt

Christina 

Mange tak fordi du deler din historier. 

Og dejligt at hører at det gik hurtigt med at blev gravid igen. 

Anmeld Citér

22. april 2019

Anonym

Jeg har mistet 2 gange - uge 6 og uge 9. Det er så umenneskeligt! Men! Jeg er nu gravid og er i uge 36. Det skete 4 måneder efter SA. Lægen tjekkede for at hcg faldt som det skulle, så der ikke var restvæv tilbage. Der er intet været i denne graviditet, alt er gået så fint og nu kan hun bare komme når hun er klar 

Anmeld Citér

19. juli 2019

Anonym trådstarter

Årh ha jeg er endnu ikke gravid endnu. Hvor langtid egter aborten blev i gravide. 

Hvornår vil i mene. Vi skulle søge? 

Anmeld Citér

19. juli 2019

ErDuHerIkkeSnart

Profilbillede for ErDuHerIkkeSnart
Anonym skriver:

Årh ha jeg er endnu ikke gravid endnu. Hvor langtid egter aborten blev i gravide. 

Hvornår vil i mene. Vi skulle søge? 

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg forstår hvad du spørger om til sidst? Måske om hvornår I skal søge hjælp ved lægen ift. fertilitet? Normalt siger man, at det giver mening efter at have prøvet et års tid uden opnået graviditet - eller ved 3 på hinanden følgende spontane aborter.

Det er mega hårdt, også selvom det desværre er ganske almindeligt at abortere tidligt i en graviditet. Jeg har været gravid 7 gange og har to børn. Nogle gange er jeg blevet gravid i den efterfølgende cyklus efter en abort, andre gange er der gået op til 6-8 måneder.

De bedste tanker til dig. 

Anmeld Citér

20. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Jeg har siden igår blødt meget og har snakket med lægen og han var 100 % sikker at det var abort.

Jeg ked af det. Har snakket med min mand(han er på arbejde i udlandet) og jeg kan godt forstå det med "at det er nartuen måde at rydde op på" for der var sikkert kromosomfejl.

Men jeg havde heller ikke set det komme. 

Jeg er 28 og min mand 31 

Vi har en sund og rask pige på næsten 4 år. Vi valgte bevidst at vente og nu er jeg mega bange for vi har ventet for længe.

Mit spørgsmål til jer. Der har været i sådan situation.

Vagtlægen sagde at jeg skulle til min egen læge trisdag og få lavet en tisse prøve ? Hvad fortog lægen ved jer ? 

Hvor lang tid tog det fra jer igen og bliver gravid? 

Du skal have taget en blodprøve med to dages interval, for at se om HCG stiger ellerfalder. En urinprøve vil bare fortælle om du er gravid og du har jo sikkert stadig HCG i kroppen. Så en blodprøve skal du have. 

Det gørmig iøvrigt ondt at høre. Jeg tænker ikke det har noget med jeres alder at gøre, men derimod enten kroppen eller ægget som ikke har været klar. 

Efter fertilitetsbehandling ved jeg, at der er mange ting som skal spille sammen, for det lykkedes. 

Anmeld Citér

20. juli 2019

Anonym

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.