Hvad for noget tøj køber I til jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.878 visninger
7 svar
6 synes godt om
20. april 2019

Anonym trådstarter

Hej, håber I kan hjælpe en forvirret, kommende førstegangs mor

Min kæreste og jeg sidder og kigger på babytøj og hold da op en jungle Der er jo så mange mærker og prisklasser!

Jeg kan mærke, at jeg er lidt splittet omkring det med mærketøj. Der er så meget lækkert, men jeg kan ikke finde ud af om kvaliteten er ligeså høj som prisen, eller om det bare er pjat. Hvad siger jeres erfaring? Køber I mærketøj til jeres børn, eller holder H&M, Føtex mv. form og farve efter vask? 

Prisen er ikke det altafgørende for os. Vi ønsker bare tøj der holder og ikke bliver slidt at se på efter kort tid. 

Hvad er jeres favoritmærke til jeres børn/barn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2019

koeapabshicar

Min erfaring er at min søn pruttede igennem alle bleer i lang tid og jeg var glad for jeg ikke havde givet i dyre domme for tøjet. Men brugte meget h&m det første stk tid. Min søn er vinter barn og brugte derfor meget uld fra Bilka/Føtex og fra babysam

Anmeld Citér

20. april 2019

Soonmom

Vi køber for det meste brugt, så er det ikke så ærgerligt med pletter der ikke kan komme af eller huller.

Jeg elsker marmar og det holder, det samme med sort gallery (legginsne går der dog hurtigt hul på) Hummel er vi også glade for, dog er der lidt svingene kvalitet mht at se forvasket ud, men generelt holder det sit pænt. Småfolk er meget svingene. 

I uld er dilling det bedste og joha er også fint 

Strømper til baby er klart Hummel og mp du skal gå efter, de bliver nemlig siddende 

Hogm og Name it er udemærket selv om det er billigere mærker (fortrækker klart Name it i undertøj og strømper til de lidt større). Hidtil har jeg handlet meget på next, men der er jo desværre kommet told på ellers er det lidt bedre kvalitet end h og m og lige en anelse billigere. Zara er også fint, dog ryger snorene i joggingbukser ind og elastikken har en tildens til at Snorre rundt

Anmeld Citér

20. april 2019

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Hej, håber I kan hjælpe en forvirret, kommende førstegangs mor

Min kæreste og jeg sidder og kigger på babytøj og hold da op en jungle Der er jo så mange mærker og prisklasser!

Jeg kan mærke, at jeg er lidt splittet omkring det med mærketøj. Der er så meget lækkert, men jeg kan ikke finde ud af om kvaliteten er ligeså høj som prisen, eller om det bare er pjat. Hvad siger jeres erfaring? Køber I mærketøj til jeres børn, eller holder H&M, Føtex mv. form og farve efter vask? 

Prisen er ikke det altafgørende for os. Vi ønsker bare tøj der holder og ikke bliver slidt at se på efter kort tid. 

Hvad er jeres favoritmærke til jeres børn/barn? 

Det første år bliver tøjet ikke slidt og forvasket. De vokser ud af det så hurtigt.

jeg vil anbefale dig brugt. For miljøet, og for ikke at støtte det vanvittige marked (junglen) som vil have os til at købe og købe. Og produktionen af underlige og unødvendige tingester til babyer. Det går kun endnu, fordi man som kommende ny mor vil give sit barn det bedste, og man føler sig usikker og bliver endnu mere usikker fordi det ikke er til at finde rundt i alle de ting der findes til babyer. Det er manipulation, og de tjener enormt på det. Baby vil heller vugges i mors arme end at ligge i en eller andet substitut som rokker og larmer.

men til dit spørgsmål.. Nej det dyre holder ikke nødvendigvis bedre, end hm, Føtex og Kvickly �� Småfolk bliver hurtigt fnulret, hummels tryk krakelerer osv...

Anmeld Citér

20. april 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Det første år købte jeg gerne pakker af brugt børnetøj og supplerede det med tøj fra h&m, kvickly og føtex, samt en smule mærketøj (gerne brugt) fra Hummel, Danefæ og småfolk. 
Jeg er stadig glad for de 3 mærker, men køber det altid på tilbud eller hvis jeg kan finde noget brugt. Jeg vil ikke give fuld pris for det, og slet ikke når hun hurtigt vokser ud af det igen. - Sådan er det også med baby'er, de vokser lynhurtigt ud af tøjet og de skider igennem eller gylper på det. Så er det lidt surt med en body til 300 kr synes jeg. 

Anmeld Citér

20. april 2019

Babilooo

Du kan få så meget lækkert tøj brugt. Og de vokser hurtigt i starten.

Jeg har aldrig købt billigt fodtøj eller overtøj. Det skal bare være i orden. Til gengæld kan man få set billigt på udsalg. Jeg har aldrig købt en vinterjakke til fuld pris eller flyverdragt. 

Til dit spørgsmål om tøjet holder lige så godt fra Føtex eller Bilka osv som de dyret mærker. Nej det er ikke mit indtryk. Jeg ville heller købe brugt dyrere tøj end nyt fra Føtex.

Anmeld Citér

20. april 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Min erfaring siger mig at tøj fra Kvickly er virkelig godt og af god kvalitet. Det fra Bilka er lidt ringere. H&M er rigtig fint. Der er ingen grund til at bruge alle de penge på et mærke. Især småfolk. Det bliver så hurtigt fnulret og forvasket. Så kan du altid købe nogle enkelte ting, fx en kjole, trøje eller lignende. 

Hvis du har en omgangskreds giver de formentlig tøj i barselsgave. Det tøj plejer som regel at være det lidt dyrere så der kan du også afprøve det. Vi fik en hel del af de der småfolk body’er med alle mulige motiver på. De forblev ikke pæne efter nogle vaske. 

Du kan være heldig at finde nogle gode sække med brugt tøj på nettet. 

Anmeld Citér

20. april 2019

A38

Jeg har arvet en hel masse forskelligt, helt fra Føtex’ mærke til de lidt dyrere ting. Synes det meste er fint - i den alder vasker man rigtig ofte tingene og jeg synes faktisk at det hele har holdt sig pænt til trods for at have været igennem to børn før vi fik det. Så jeg vil anbefale at tjekke op på brugt børnetøj 

Vi har ikke været så glade for H&M fordi vores datter er lang og slank og jeg synes H&Ms bodyer er lidt korte og brede. Pasformen i Petit bateau, marmar, wheat og Name it passer rigtig godt til hende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.