Veninde kalder sig titel - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.836 visninger
10 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. april 2019

Skrukkie

Min søde veninde har, næsten siden slutningen af graviditeten  kaldt sig selv Moster til mit barn. Og min mand og jeg kan IKKE lide det.  MEN. 

Hun er skrøbelig psykisk og jeg vil nødigt miste hende. Hun kan ikke lide tanken om at blive kaldt Tante.

- det med BARE at sige det, hjælper ikke. Jeg kan ikke formulere det i hovedet, uden det lyder surt og tarveligt. 

Kære damer. Hvordan formulerer jeg det, så det forstås, uden at lyde ALT for surt? Og skal det være skriftligt eller mundtligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2019

ChesireKitty

Jeg ville pænt sige til hende at det er super dejligt at hun er så engageret i jeres barn, men at moster jo betyder mors søster og at det kan komme til at forvirre barnet sigt.

Tante er en super fin titel og ikke noget at "skamme" sig over. Jeg glæder mig til at min mands søskende en dag får børn og jeg bliver Tante.

Anmeld Citér

18. april 2019

Babilooo

Hvad med at hun måske bliver gudmor og så hedder gudmor xx.

eller en titel i finder på I kan holde ud.

Det slår mindre hårdt at sige “vi vil gerne havde at du hedder ...”  end at sige “vi vil ikke have af du kalder dig....”

Anmeld Citér

18. april 2019

Soonmom

Hvorfor er tante anderledes end moster for jer? 

Jeg synes også at en tante er en gammel en, men bortset fra det ser jeg ingen forskel, når det er sagt forstår jeg slet ikke det der med at veninder har titler, så det mest simple ville jo bare være at sige at I tænker hun bare skal kaldes hendes navn, da I synes det er noget underligt noget med familietitler, men at hun self ikke får en mindre rolle af den årsag, måske i samme omgang spørge om hun vil stå fadder/gudmor eller noget i den stil? (går ud fra nu hvor der overhovedet er tale om en titel at det er en meget nær veninde af både dig og din mand) 

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym

Kan I ikke bare lade hende hedde, hvad hun synes, hvis det tilsyneladende skulle betyde noget for hende? Barnet kalder hendes vel bare ved navn uanset hvad, og det har jo ingen reel betydning for relationen?

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym

Gud hvor en ligegyldig ting at VILLE have hende til at ændre. 

1. Titel er vel for filan ligegyldigt hvis hun interesserer sig for og engagerer sig i barnet?

2. Du skriver hun er skrøbelig, så betyder det virkelig mere for jer at i får trumfet igennem hvad hun må kalde sig?

Anmeld Citér

18. april 2019

koeapabshicar

I kan jo bare lade hende kalde sig det og så kan i jo bare omtale hende ved navn. Så dør den hurtigt ud og jeres barn gør hvad i gør, ikke hvad hun gør. Derudover har Jeg altid undret mig over ar tætte veninder skal være tanter/mostre osv. 

Anmeld Citér

18. april 2019

Bombo

Jeg står i modsatte situation, jeg har været ok tæt på min søsters lillesøster førhen, og efter hun har fik et barn kaldte hun mig moster for barnet.. Jeg bryder mig ikke om at skulle kalde mig moster for et barn jeg har set måske 3 gange på 4 år  

Men ja, jeg ignorerede det, og kalder mig  ved eget navn når jeg snakker til barnet. Måske I kunne gøre det samme, når hun vil sige: Skal du over til moster (navn), kan I sige Skal du over til (navn) 
Nu har jeg gjort det så mange gange at de nærmest har 'glemt' at de kaldte mig moster, og barnet kalder mig kun ved navn. Og jeg undgik den ubehagelige samtale. Jo, jeg blev da rørt over at de ville give mig en titel, og jeg ville gå med på den hvis vi sås oftere, men vi ses så sjældent at jeg ikke synes det giver mening.. 

Anmeld Citér

19. april 2019

Skrukkie

Barnet skal ikke døbes, så gudmor rollen er IKKE en mulighed. Hvis det dagligt irriterer os, så nej, så skal hun ikke have lov til at kalde sig det. Og nej, mister hende ikke uanset hvordan det siges. 

Jeg søger råd til en decideret formulering, da jeg kun kan formulere det, så det ikke lyder så pænt. 

Anmeld Citér

19. april 2019

Anonym

Barnet skal ikke døbes, så gudmor rollen er IKKE en mulighed. Hvis det dagligt irriterer os, så nej, så skal hun ikke have lov til at kalde sig det. Og nej, mister hende ikke uanset hvordan det siges. 

Jeg søger råd til en decideret formulering, da jeg kun kan formulere det, så det ikke lyder så pænt. 

Hej ... har jeg egenligt fået fortalt dig hvor meget det betyder for mig at du vil mit barn så meget som du vil? Jeg bliver så glad når jeg ser jer sammen/tænker på jer sammen/ forestiller mig det forhold i får sammen. Jeg kan bare mærke at titlen moster vil jeg gerne beholde i den tætte familie, og jeg håber ikke du bliver ked af det men jeg vil blive så glad hvis vi må kalde dig tante. Det er en titel der har betydet rigtig meget for mig og jeg føler det er en vigtig og betydningsfuld titel. Kunne du have lyst til at vi ses til frokost på fredag? Jeg kunne godt lige trænge til en omgang tøsehygge og så kan du lige hjælpe mig med at sorterer næste tøjstr/ lave en ny motorik øvelse med den lille/ indrette børneværelset.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.