Nyt erhverv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

875 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. april 2019

Anonym trådstarter

Jeg har været igennem en længere sygemelding med depression, angst og en diskusprolaps i nakken. Har været sygemeldt i knap 18 mdr .

Jeg er uddannet social og sundhedshjælper og har arbejdet som dette i over 20 år. Jeg har altid elsket jobbet, men kan alligevel ikke se hvordan jeg skulle kunne arbejde i erhvervet igen. 

Jeg er ikke hel rask efter depressionen og har en del kognitive vanskeligheder. Desuden er der hensynet til min diskusprolaps. Jeg er i behandling med antidepressiv . Og jeg er midt i 40erne.

Jeg er så langt i forløbet, at jeg er ved at være klar til virksomhedspraktik. Kun få timer ugentligt i opstarten.

Og her bliver jeg i tvivl, for hvad kan jeg egentligt?? Jeg må ikke belaste nakken. Og jeg kan ikke overskue for mange opgaver ad gangen.

Men sammentidig vil jeg gerne i en praktik der giver mening. Noget jeg kan se mig selv i...men jeg er total blank - jeg kender kun mit eget erhverv, men det er udelukket. Jeg er sindssyg skræmt ved tanken om at skulle lære et nyt erhverv at kende, bange for at fejle. Jeg har jo ikke den sikkerhed i mig, som jeg havde for et par år siden.

Aner ikke hvad jeg skal "vælge" og hvad der er bedst i forhold til mine problemer.

Har I evt nogle input?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor