Når projekt baby bliver et pres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2019

Anonym trådstarter

Jeg vil høre, om der er nogen, som har stået i samme situation.

Vi er i gang med at lave nr 3. De to andre har vi lavet i første hug uden problemer. Men her 3. gang sker ser ikke noget. Vi har prøvet 6 mdr. på nuværende tidpunkt. Jeg ved, at det ikke er meget i forhold til, hvor længe andre prøver, men vi har været heldige de to andre gange, så 6 mdr føles som en evighed.

Der er begyndte at gå lidt projekt i det med Apps, ægløsningtest osv. Vi har ikke sex så ofte (det har vi aldrig haft, men der er heller ikke så meget kærestetid med to unger), og vi vil ikke presse os selv til at have sex mere, end vi har lyst. Derfor har vi prøvet ægløsningstest.

Min mand har svært ved at skulle præstere på kommando og måske påvirker det ham også lidt på hans mandighed, at det ikke er lykkedes endnu.

Det blev en længere smører. Det jeg egentlig søger er erfaringer eller gode råd til, hvordan jeg skal håndtere det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2019

Anonym

Vi var lidt igennem det samme. 1 gang sex første gang, 2 gang tog det ca 9 mdr (men jeg havde så ikke mens de tre første pga amning, så reelt nok kun 6 mdr)

Jeg involverede ikke min mand i alt det med æl test, han stod helt af på det. Så jeg tog dem "i smug" og talte ikke om det, og aå havde vi bare sex som lysten var der og så sørgede jeg for at have lyst ifm med positiv test 

Jeg prøvede også noget homøopati-dråber, der hed noget med ovaria comp. Det skulle gøre en ekstra frugtbar. Om det virker ved jeg ikke, eller om timingen bare var heldig. Uanset, så blev jeg gravid i den følgende cyklus 

Nå ja, og så er det mega træls at stå i. Når ens "historie" er at man har nemt ved at få børn, jamen så rammer det bare hårdt, at der ikke er gevinst med det samme. (Og det er ok at synes. Det har intet med andres fertilitet at gøre)

Anmeld Citér

15. april 2019

Babilooo

Men hvor ofte har i sex..?

Jeg talte med en fertilitetslæge som sagde at et af de store problemer er at folk har for lidt sex.

Anmeld Citér

15. april 2019

Anonym trådstarter

Men hvor ofte har i sex..?

Jeg talte med en fertilitetslæge som sagde at et af de store problemer er at folk har for lidt sex.

Vi kunne helt sikkert have mere sex. Vi har måske sex en gang hver 14. dag, hvis vi ikke skal lave en baby.

Vi prøver at gøre det hver anden-tredje dag omkring ægløsning, men som sagt så blokerer min mand fuldstændig, hvis jeg forsøger at opfordre ham til mere sex. Han kan godt lide at være den, der tager initiativet (han er lidt oldschool på det punkt)

Anmeld Citér

15. april 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Drop apps, tests og det andet unødige pres og arbejd sammen på få opbygget lyst til hyppigere sex.

Anmeld Citér

16. april 2019

Anonym

IenFart skriver:

Drop apps, tests og det andet unødige pres og arbejd sammen på få opbygget lyst til hyppigere sex.

Det er 'let nok' at sige, hvis man er en del af de - formentlig omkring - 80% af alle forhold, hvor manden har mest lyst... men hvis man som TS har en mand uden det helt store drive - og endda antidrive, hvis der kommer pres på, så kan det godt være en svær opgave... Det kræver i hvert fald at begge er med på det...

Hjemme hos os har min mand slet ikke haft lyst det sidste halve år pga. stress på arbejde osv.! Jo mere jeg forsøger at lægge op til noget, des mere stresset føler han sig - og des mindre lyst har han... så det er virkelig en ond cirkel! 

Anmeld Citér

16. april 2019

IenFart

Anonym skriver:

Det er 'let nok' at sige, hvis man er en del af de - formentlig omkring - 80% af alle forhold, hvor manden har mest lyst... men hvis man som TS har en mand uden det helt store drive - og endda antidrive, hvis der kommer pres på, så kan det godt være en svær opgave... Det kræver i hvert fald at begge er med på det...

Hjemme hos os har min mand slet ikke haft lyst det sidste halve år pga. stress på arbejde osv.! Jo mere jeg forsøger at lægge op til noget, des mere stresset føler han sig - og des mindre lyst har han... så det er virkelig en ond cirkel! 

Hvis manden føler et pres over hele det der forplantningsprojekt og over at skulle præstere på bestemte tidspunkter så er det da netop derfor man skal droppe det.

Så må man forsøge at arbejde med den lyst der er og evt forsøge at få den øget. Det tror jeg i hvert fald nemmere man kan uden en ægløsningstest hængende over hovedet.

Anmeld Citér

16. april 2019

Anonym

IenFart skriver:

Hvis manden føler et pres over hele det der forplantningsprojekt og over at skulle præstere på bestemte tidspunkter så er det da netop derfor man skal droppe det.

Så må man forsøge at arbejde med den lyst der er og evt forsøge at få den øget. Det tror jeg i hvert fald nemmere man kan uden en ægløsningstest hængende over hovedet.

Ja enig - jeg fik vist heller ikke formuleret mig helt fyldestgørende... jeg hælder nok til det med, at man holder test-resultater osv. for sig selv, men at det nok kan være fint nok at vide, hvornår tidspunktet er det rette... - så kan man sørge for at have lidt bedre tid til hinanden så odds for sex er lidt bedre  

Anmeld Citér

16. april 2019

IenFart

Anonym skriver:

Ja enig - jeg fik vist heller ikke formuleret mig helt fyldestgørende... jeg hælder nok til det med, at man holder test-resultater osv. for sig selv, men at det nok kan være fint nok at vide, hvornår tidspunktet er det rette... - så kan man sørge for at have lidt bedre tid til hinanden så odds for sex er lidt bedre  

God strategi - jeg er helt enig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.