Hvordan siger jeg det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.084 visninger
13 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2019

Anonym trådstarter

min kæreste er gået fra mig fordi han har det svært. (Dårlig barndom og en masse i hovedet han skal have hjælp til) 

min søn på 3 1/2 år bor halvt hos os og halvt hos hans far. Han er hos sin far nu. Men hvordan fortæller jeg ham at *navn* ikke kommet hjem mere? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2019

Ea1

For det første synes jeg du/i skal overveje om det er den bedste løsning med at være lige meget ved begge forældre. Det er rigtig meget for sådan et lilæe barn at skifte bopæl konstant, det ved jeg af erfaring.

Da jeg gik fra min datters far, fortalte jeg det bare, at far var flyttet, fordi vi ikke elskede hinanden som kærester mere. Hun var 2.5 år på det tidspunkt. Efter hun er blevet større har hun igen spurgt, og har sagt det samme. Det forstår hun godt, og har håndteret det super fint

Anmeld Citér

15. april 2019

Anonym trådstarter

Ea1 skriver:

For det første synes jeg du/i skal overveje om det er den bedste løsning med at være lige meget ved begge forældre. Det er rigtig meget for sådan et lilæe barn at skifte bopæl konstant, det ved jeg af erfaring.

Da jeg gik fra min datters far, fortalte jeg det bare, at far var flyttet, fordi vi ikke elskede hinanden som kærester mere. Hun var 2.5 år på det tidspunkt. Efter hun er blevet større har hun igen spurgt, og har sagt det samme. Det forstår hun godt, og har håndteret det super fint

Bad ikk om mening om vores ordning. Han trives bedst sådan her. Børn er forskellige og sådan har det kørt siden lige før han blev 2 år. 

Men tak for input om det reelle emne. Her kommer han bare aldrig til at se ham igen. Det er det der gør ondt. For han var virkelig glad for ham 

Anmeld Citér

15. april 2019

Ea1

Åh undskyld havde læst forkert, troede det var faren til din søn du var gået fra, jeg ser først nu at det er din kæreste som ikke er faren. 

Så må jeg være din svar skyldig, det ved jeg ikke 

Anmeld Citér

16. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Åh nej altså  

Har din eks ingen intentioner om at i kan fortsætte som venner? Det er så synd for ungerne når den slags sker, for ja, en kæreste har jo intet ansvar ift samvær og kontakt..  

Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort .Fortalr mit barn stille og roligt at nogen gange kan de voksne ikke finde ud af at være kærester, og så må man gå hver til sit, og at xx desværre er flyttet, og så flyt fokus til noget andet, og snak om det hvis du kan mærke der er brug for det. Og så se om du ikke kan snakke med eksen om at lave en lidt mere glidende overgang hvis han har tænkt sig at melde sig helt ud af dit barns liv. Det er sgu ikke okay overfor en 3,5 årig man har boet sammen med, bare at skride på den måde. kæmpe kram! 

Anmeld Citér

16. april 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Åh nej altså  

Har din eks ingen intentioner om at i kan fortsætte som venner? Det er så synd for ungerne når den slags sker, for ja, en kæreste har jo intet ansvar ift samvær og kontakt..  

Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort .Fortalr mit barn stille og roligt at nogen gange kan de voksne ikke finde ud af at være kærester, og så må man gå hver til sit, og at xx desværre er flyttet, og så flyt fokus til noget andet, og snak om det hvis du kan mærke der er brug for det. Og så se om du ikke kan snakke med eksen om at lave en lidt mere glidende overgang hvis han har tænkt sig at melde sig helt ud af dit barns liv. Det er sgu ikke okay overfor en 3,5 årig man har boet sammen med, bare at skride på den måde. kæmpe kram! 

På sigt måske. Problemet er at han er gået ned med stres og har fået et kæmpe nervesammenbrud. Så han kan ikke andet end at være alene. Så en glidende overgang er desværre ikke muligt  

Jeg må prøve at tale med min søn på den måde som du foreslår. Det lyder som en rigtig måde. 

Tusind tak for dit svar. Det er pisse hårdt men vi kommer videre. Gudskelov flyttede han mens at sønnen var hos sin far så han ikk oplevede mig være ked af det

Anmeld Citér

16. april 2019

Sprit25

Fortæl det som det er. X er syg og derfor kan han ikke bo hos jer mere. Men at I begge stadig elsker dit barn, men at lige nu kan X ikke se ham

Anmeld Citér

16. april 2019

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Fortæl det som det er. X er syg og derfor kan han ikke bo hos jer mere. Men at I begge stadig elsker dit barn, men at lige nu kan X ikke se ham

Ved jo ikke om x nogensinde kommer til at se ham igen. 

Anmeld Citér

16. april 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Ved jo ikke om x nogensinde kommer til at se ham igen. 

Og derfor skal du heller ikke love at han gør. Men heller ikke love at han ikke gør

Anmeld Citér

16. april 2019

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Og derfor skal du heller ikke love at han gør. Men heller ikke love at han ikke gør

Hvor meget forstår sådan en lille skabning omkring at vi elsker ham osv egentlig? Forstår han betydningen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.