Gravid, men kæresten vil ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. april 2019

klarasolsikke

Hej.

Jeg er gravid uge 5+2. Jeg vil gerne beholde, men min kæreste vil ikke. Jeg er 25 og min kæreste er 21 år. Jeg er ferdig uddannet , det er ikke han. 

Selvom min kæreste siger at han ikke vil beholde, virker han til tider glad for at vi er gravide, og han tog selv initiativ til ultralydsscanning. Vi skal til scanning om 7 dage, for at udelukke om det kan være tvillinger (eller noget andet, der kan gøre beslutningen nemmere). 

Min kæreste har sagt at han overhovedet ikke er klar for det og at han ikke kan, men hvis jeg beslutter at beholde vil han selvfølgelig være der for mig og barnet. Jeg vil SÅ gerne beholde, men klarer ikke rigtigt at gå imod hans vilje. Selvom jeg VED at vi ville blevet de bedste forældrene. (Han siger selv at han virkelig gerne vil have børn, men først om 2-3 år). 

Er der nogen der har erfaring at dele? Jeg er fulstændig smadret og aner ikke hvad jeg skal gøre..  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2019

NBM

Hej med dig.

Jeg vil lige starte med at spørge, om du er blevet uventet gravid på prævention, eller om i slet ikke har brugt prævention? Uanset hvad, er det jo en fælles beslutning, medmindre du vil risikere at skulle stå med det hele selv, hvis han pludselig trækker sig.

Anmeld Citér

14. april 2019

Anonym

To ting.

Jeg har stået i samme situation, og jeg ville ALDRIG, og det bør ingen, hvis du spørger mig, sætte et barn i verden, hvis faderen, som man er sammen med, ikke ønsker det. Her ombestemte far sig så i tide før abort.