Jer der ammer og giver mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

716 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. april 2019

Denneerslettet

Hvor tit har jeres baby lorte ble? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi giver 2 flasker MME om dagen, og hun har lortebleer en gang om dagen.. Men det er også kun fordi hun får afførende samt grød med sveske-/abrikosmos.. Ellers har hun kun et par gange om ugen.. Nogle gange før afføringsmidlet, kunne der gå op til 10 dage imellem, selvom hun fik MME ved siden af amning.. Men hun er alt for mærket af manglende afføring, så derfor medicinen.. 

Hvad så da? Det er normalt, at der kan gå op til 14 dage, når man ammer.. Også selvom man giver en smule MME imellem amningerne

Anmeld Citér

13. april 2019

Denneerslettet

Unicorn1 skriver:

Vi giver 2 flasker MME om dagen, og hun har lortebleer en gang om dagen.. Men det er også kun fordi hun får afførende samt grød med sveske-/abrikosmos.. Ellers har hun kun et par gange om ugen.. Nogle gange før afføringsmidlet, kunne der gå op til 10 dage imellem, selvom hun fik MME ved siden af amning.. Men hun er alt for mærket af manglende afføring, så derfor medicinen.. 

Hvad så da? Det er normalt, at der kan gå op til 14 dage, når man ammer.. Også selvom man giver en smule MME imellem amningerne

Nu er min pige godt nok kun 2 uger men jeg er bare bekymret for, at hun har ondt i maven grundet hun ikke har kunne komme af med noget i et døgn nu. Hun prutter og prutter, og presser men ingen bæ hun for mest mme om natten da hun ellers kan sidde på mit bryst i 2 timer. 

Anmeld Citér

13. april 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Miichelle92 skriver:

Nu er min pige godt nok kun 2 uger men jeg er bare bekymret for, at hun har ondt i maven grundet hun ikke har kunne komme af med noget i et døgn nu. Hun prutter og prutter, og presser men ingen bæ hun for mest mme om natten da hun ellers kan sidde på mit bryst i 2 timer. 

Åh et døgn er slet ikke noget problem.. Det kan de sagtens klare.. Ved selvfølgelig ikke, hvor meget MME, hun får (om det er hele natten og hvor mange flasker), og ved heller ikke, hvor meget MME de må få, før man siger, at de skal have afføring hver dag.. 

Men jeg har fået af vide, at med de 2-3 flasker, vores får, så må der stadig gå 14 dage imellem.. 

Får din datter decideret ondt (og det kan du tydeligt mærke, da hun så skriger helt vildt, laver måske flisbue og ikke kan finde ro), så må du snakke med SP, om hvad I kan/skal gøre.. 

Og så kan du jo massere maven i cirkelbevægelser (husk at det skal være MED uret), og lave cykelbevægelser med benene for at få gang i maven 

Anmeld Citér

13. april 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Min datter er 5 uger og får også lidt mme hver dag. Hun har ca. lorteble en gang i døgnet, nogle dage går der længere imellem.

Til 5 ugers undersøgelsen snakkede lægen om, at hvis der gik mere end halvanden døgn sådan generelt, så skulle vi kontakte hende og få noget afførende.

Anmeld Citér

13. april 2019

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg fik afvide af min SP at når hun fik flaske - selvom det kun er en enkelt i døgnet - måtter der ikk gå mere end et døgn - max halvt andet mellem afføringerne. 

Når de får flaske fordøjer de ikke det hele - også skal resten ud igen. Når man ammer fordøjer de som regel det hele - derfor kan der godt gå 14 dage imellem lorte bleerne. 

Anmeld Citér

13. april 2019

Rida

Altså jeg har en dreng på 9 uger. Vi gik over på mme da han var 10 dage. Og fik også afvide at han skulle have afføring hver dag. Men ihvertfald hvert 2. Dag. Bare han ikke presser uden der kommer noget ud. Jeg var oppe på 3 dage uden afføring, men han viste ingen tegn på at have ondt i maven. Nu er jeg skiftet til nan sensilac og han har afføring hver dag nu. Der går maks 1.5 dag

Anmeld Citér

13. april 2019

xStinepigen

Min søn fik forstoppelse af bare en flaske om dagen. Købte biogaia dråber, skiftede til grøn allomin, og så var der fint hul igennem igen .

Anmeld Citér

16. april 2019

83GCML

Prøv at trykke på hælene... Det virker her hver gang. Søg evt. på Katrine Birk, så kan du se hvordan. Hun har mange gode videoer, der kan hjælpe med de små. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.