D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:
Bare et hurtigt spørgsmål
- Har bolig foreninger forskellige regler, om hvornår man må være i sin have?
Jeg spørge fordi vi bor ved siden af jordens største træls mand, der siger vores at vi skal ikke være ude i haven fra kl 07.00 af
vi larmer helt normalt min dreng får han vide han ikke skal skrige eller larme særligt meget, men selvfølge er man 3 år og når man finder en snegle bliver der råbt meget entusiastisk: Se mor en snegle!
Men naboen er et røvhul der ikke har arbejdet i 10 år har jeg fået fortalt og holder os andre vågne med hans larme gerne til kl 02.00 på en hverdag!
Hvis I bor i boligforening så er det nemmeste vel at kigge i ordensreglerne?
Hvis I ikke har fået dem udleveret på papir kan man ofte finde dem på boligforeningens hjemmeside. Det kan godt ske at der er regler for hvornår man må larme udenfor egen bolig om morgenen, men så er der sikkert også regler for hvor længe man må larme om aftenen. - Og det er sjældent at man må larme til kl 2.
Så jeg ville læse ordensreglerne igennem og så tage en snak med ham.
"Hej Hans, jeg har læst reglerne og du har helt ret, vi må ikke larme i haven inden kl 7 om morgenen. - Det må du undskylde at vi har gjort. Men der står jo også at man kun må larme til kl xx om aftenen, så skal vi ikke aftale at vi holder os indendøre inden kl 7, og så skruer du ned for musikken/tv'et/whatever efter kl xx? Så er der plads til alle"
- Eller noget lignende, afhængigt af hvad han er for en type.
Anmeld
Citér