Hvornår må man være sin egen have?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.193 visninger
9 svar
29 synes godt om
13. april 2019

Anonym trådstarter

Bare et hurtigt spørgsmål 

- Har bolig foreninger forskellige regler, om hvornår man må være i sin have? 

Jeg spørge fordi vi bor ved siden af jordens største træls mand, der siger vores at vi skal ikke være ude i haven fra kl 07.00 af

vi larmer helt normalt min dreng får han vide han ikke skal skrige eller larme særligt meget, men selvfølge er man 3 år og når man finder en snegle bliver der råbt meget entusiastisk: Se mor en snegle! 

Men naboen er et røvhul der ikke har arbejdet i 10 år har jeg fået fortalt og holder os andre vågne med hans larme gerne til kl 02.00 på en hverdag! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2019

CBbaby

Anonym skriver:

Jeg spørge fordi vi bor ved siden af jordens største træls mand, der siger vores at vi skal ikke være ude i haven fra kl 07.00 af

vi larmer helt normalt min dreng får han vide han ikke skal skrige eller larme særligt meget, men selvfølge er man 3 år og når man finder en snegle bliver der råbt meget entusiastisk: Se mor en snegle! 

Men naboen er et røvhul der ikke har arbejdet i 10 år har jeg fået fortalt og holder os andre vågne med hans larme gerne til kl 02.00 på en hverdag! 

Jeg ville nok ringe til boliforeningen. 

Jeg har svært ved at forestille mig, at du ikke må være i din have. Det er nok mere noget med, at man skal være dæmpet fra kl 22-07. 

Men igen - det kommer nok an på forening og beliggenhed af haven. 

Umiddelbart må du jo være i din have døgnet rundt. Bare du ikke larmer, spiller musik eller holder fest. 

Men ring til foreningen. Helt sikkert. 

Anmeld Citér

13. april 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hvis I bor i boligforening så er det nemmeste vel at kigge i ordensreglerne?

Hvis I ikke har fået dem udleveret på papir kan man ofte finde dem på boligforeningens hjemmeside. Det kan godt ske at der er regler for hvornår man må larme udenfor egen bolig om morgenen, men så er der sikkert også regler for hvor længe man må larme om aftenen. - Og det er sjældent at man må larme til kl 2.

Så jeg ville læse ordensreglerne igennem og så tage en snak med ham. 

"Hej Hans, jeg har læst reglerne og du har helt ret, vi må ikke larme i haven inden kl 7 om morgenen. - Det må du undskylde at vi har gjort. Men der står jo også at man kun må larme til kl xx om aftenen, så skal vi ikke aftale at vi holder os indendøre inden kl 7, og så skruer du ned for musikken/tv'et/whatever efter kl xx? Så er der plads til alle"

- Eller noget lignende, afhængigt af hvad han er for en type.

Anmeld Citér

13. april 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg må indrømme jeg heller ikke går ud i gaven så tidligt af hensyn til naboerne. De skal have lov til at sove længe. Så har jeg resten af dagen til at være ude i haven med børnene. 

Anmeld Citér

13. april 2019

Sprit25

mor:) skriver:

Jeg må indrømme jeg heller ikke går ud i gaven så tidligt af hensyn til naboerne. De skal have lov til at sove længe. Så har jeg resten af dagen til at være ude i haven med børnene. 

Helt enig. Jeg ville godt nok også blive lidy stram hvis naboen gik i haven kl 7! Selvom jeg har små børn

Anmeld Citér

13. april 2019

Black Rose

Anonym skriver:

Ja, nogle boligforeninger har regler for, hvornår der skal være ro. Det betyder selvfølgelig ikke, at I ikke må bruge haven, men jeg havde nu nok alligevel holdt min søn indenfor før kl 7, hvis der var risiko for, at han ville larme/råbe. Simpelthen fordi det altså ER anstrengende at være nabo til larm nat og tidlig morgen, som du jo også selv bemærker ved din nabo 

Har selv lige boet op af en familie, hvor lydniveauet var meget højt gennem det meste af dagen, hvilket faktisk var generende, selvom det var i dagstimerne. Det var bl.a. med meget høj musik og åbne vinduer, og min søn kunne derfor ikke sove ude i sin barnevogn i weekenden.. Fordi det var i dagstimerne sagde jeg ikke noget, men havde det været i dagens ydertimer, ville jeg nok have ladet en bemærkning falde 

Anmeld Citér

13. april 2019

LSS

Anonym skriver:

At han ikke har arbejdet i 10 år, hvad har det med sagen at gøre? 

Nå men for at svare, så tror jeg umiddelbart ikke han kan bestemme det. Kig i reglerne for lejemålet eller kontakt udlejer. 

Eller bag en kage og gå over til ham med din søn og fortæl at din søn simpelthen bare elsker at være udenfor og at han bestemt ikke larmer for at genere nogen, og at du selvfølgelig fremover vil begrænse larmen kl meget meget tidligt om morgenen. 

Anmeld Citér

13. april 2019

Abracadabra

Åh, jeg ville da blive gnaven, hvis min nabos 3årige begejstret begyndte at udforske flora og fauna i haven kl. 6.30! Ligesom at jeg ville blive presset, hvis min nabo holdt fest i haven til efter 23 hyppigt. 

Hold du bare snegle-elskeren indendørs indtil efter kl 7. 

Anmeld Citér

13. april 2019

Soonmom

Forskelligt fra boligforening til boligforening, så kik i ordensreglerne. 

Her skal der fx være ro mellem 12-14.

Når det er sagt er det vel også ret tidligt at lege i haven kl 7 om morgenen, det er måske også træls for dem der ikke har små børn, så man kan jo også tage hensyn (det skal self gå. Begge veje) 

Anmeld Citér

13. april 2019

Mortilah

I har nok nogle regler et eller sted. Vores unger kommer også først i haven efter 9 på weekender og tidlig hverdag bliver de bedt om at være stille frem til 7. Hvis vi fx skal tidligt afsted behøver de ikke gå naboerne på nerverne. Jeg plejer som regel at se om naboen er stået op ved lige at se om der er lys i køkkenet overfor..:-) søvn er så vigtigt og enormt mange mennesker har søvnproblemer, så det tager jeg en smule hensyn til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.